• Σχόλιο του χρήστη 'The Great' | 12 Νοεμβρίου 2009, 16:48

    Πρόκειται για τις θέσεις ΔΕ κυρίως. Υπάρχουν διαγωνισμοί που προτάσσουν ως κύριους τίτλους σπουδών, κάποιους απολυτήριους τίτλους λυκείων,ΙΕΚ,ΤΕΕ κτλ οι οποίοι φαίνονται εξωπραγματικοί για τους περισσότερους υποψηφίους, αφού αναφέρονται σε ειδικότητες που είτε δεν λειτούργησαν ποτέ σε δημόσια σχολεία παρά μόνο ίσως σπάνια και επιλεκτικά, είτε λειτούργησαν ΙΕΚ για κάποιο διάστημα και μόνο σε μια, δυο ή τρεις περιφερείες της ελληνικής επικράτειας. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, υπήρξε και είναι σε εξέλιξη αναμένοντας την έκδοση οριστικών πινάκων κατάξης, η προκήρυξη 2Κ/2009 του ΥΠΠΟ για 194 θέσεις ΔΕ σε όλη την επικράτεια, στην οποία προτάσσονταν ως κύριος τίτλος σπουδών είτε απολυτήριος τίτλος, ή πτυχίο δημοσίων σχολείων με την ειδικότητα φύλαξης αρχαιολογικών χώρων και μουσείων που φυσικά μόνο στα κατάστιχα του υπουργείου παιδείας υπάρχουν, είτε πτυχίο ΙΕΚ με την παραπάνω ειδικότητα το οποίο ΙΕΚ ναι μεν λειτούργησε αλλά επιλεκτικά σε 4 μόνο και μάλιστα απομακρυσμένες περιοχές της Ελλάδας, όπως η Θράκη, η Σαντορίνη, τα Δωδεκάνησα και η Κρήτη!!! Έχοντας ήδη 200 περίπου πτυχιούχους τα τελευταία 4 χρόνια, αντιλάμβανεσθε ότι η προκήρυξη ήταν ορισμός και όχι διαγωνισμός!!! Αυτή η προκήρυξη-παρωδία αφού είχε και μια σειρά άλλα μοριοδοτούμενα προσόντα υπό τον πλημμελή έλεγχο και εκτίμηση του ΑΣΕΠ πέρα από κάθε φαντασία και λογική, κατέληξε σε μια «παρτίδα» των 200 πτυχιούχων ΙΕΚ που δεν είχαν το άγχος της πρόσληψης, αλλά την αγωνία το που θα τοποθετηθούν βάσει της μοριοδότησης των υπόλοιπων προσόντων τους και της δήλωσης προτίμησης. Πως πχ ένας οικογενειάρχης με ανήλικα τέκνα, ή ένας οικονομικά αδύναμος ή άνεργος που κατοικούσε μόνιμα σε περιοχές που ήταν ανέφικτη η πρόσβαση και παρακολούθηση των εν λόγω ΙΕΚ, θα μπορούσε να συναγωνισθεί έναν 18χρονο ή και συνομήλκο που έτυχε να διαμένει μόλις λίγα μέτρα από αυτά τα ΙΕΚ ή είχε την εύκολη πρόσβαση σ' αυτό με την συγκοινωνία? Να άφηνε την οικογένεια του και να «μετανάστευε» στην άλλη άκρη της χώρας, πληρώνοντας επιπλέον δίδακτρα, ενοίκια και ένα σωρό άλλα έξοδα με εισοδήματα που δεν είχε? Είναι αυτό αξιοκρατία, ισονομία και ισοπολιτεία με σύμφωνη γνώμη του ΑΣΕΠ και την έγκριση της τριυπουργικής επιτροής. Πώς ένα κράτος που δεν έχει εξασφαλίσει σε όλη την επικράτεια και σε όλους τους έλληνες πολίτες την ίση και άμεση πρόσβαση στο συγκεκριμένο ΙΕΚ και την συγκεκριμένη ειδικότητα, απαιτεί ως κύριο τίτλο σπουδών το πτυχίο αυτού του ΙΕΚ ή αντίστοιχο τίτλο άλλου δημοσίου σχολείου, όταν αυτό δεν υφίσταται πουθενά στην Ελλάδα? Επιπλέον η βαθμολογία των πτυχίων σε όλα τα ΙΕΚ είναι ακέραια και στρογγυλεμένη(5-5,5-6-6,5 κτλ), οπότε αυτόματα και τα μόρια των εν λόγω πτυχίων παίρνουν και ένα «άγραφο» μπόνους 10,15,20 κ.α. μορίων, αδικώντας κατάφωρα τους υπόλοιπους συναγωνιζόμενους με βαθμούς που εμπεριέχουν όλα τα δεκαδικά ψηφία(14,2-15,4-17,7 κτλ)!!! Ψιλά γράμματα αλλά με μεγάλη σημασία στους πίνακες κατάταξης ... Κρίνοντας από την έκδοση και διαπραγμάτευση της εν λόγω προκήρυξης και την παρεπόμενη ανάρτηση μετά τον «ενδελεχή» έλεγχο των αιτήσεων των πινάκων κατάταξης, η εμπιστοσύνη μου στους θεσμούς και τις ανεξάρτητες αρχές έχει κλονισθεί σε μεγάλο βαθμό. Για τα διδακτορικά και μεταπτυχιακά, αν και δεν με αφορά άμεσα, ακούστηκαν πολλές και ενδιαφέρουσες γνώμες και προτάσεις. Όμως όχι σαν άμεσα ενδιαφερόμενος, αλλά ως Έλληνας πολίτης πιστεύω ότι πρέπει να μοριοδοτούνται, αλλά όχι με τόσο μεγάλη μοριοδότηση ώστε να φαίνεται και να είναι ανέφικτος ο συναγωνισμός μαζί τους. Σίγουρα αποτελεί προσόν, αλλά ακόμα πιο σίγουρα αποτελεί μάλλον προνόμιο για πολλές οικογένειες που δεν έχουν τις οικονομικές αντοχές και δυνατότητες να σπουδάζουν τα παιδιά τους τόσα πολλά χρόνια και με αμφίβολο το μέλλον τους πάλι. Μια σωστή κατά την άποψή μου προσέγγιση, είναι μαζί με τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά, να επισυνάπτονται απαραίτητα και όλα τα οικογενειακά εισοδήματα, όλων των ετών φοίτησης των παιδιών μέχρι απόκτησης και του τελευταίου τίτλου.