Αρχική Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώραςΆρθρο 14 – ΕποπτείαΣχόλιο του χρήστη ΕΛΙΣΣΑΙΟΣ ΜΑΜΜΗΣ | 6 Φεβρουαρίου 2018, 10:18
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το Δημόσιο, έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα στη σύσταση ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, ανάλογα με τις ανάγκες που επιθυμεί να εξυπηρετήσει. Όμως, στην περίπτωση του ν. 4071/2012, αυτή η δυνατότητα αφέθηκε στους Δήμους, που θα αποφάσιζαν τη νομική μορφή του ΦοΔΣΑ τους. Οι ΦοΔΣΑ δηλαδή, δεν συστήνονται βάσει υποχρεωτικής διάταξης νόμου, αλλά με δικαιοπραξία, με σύμβαση, μεταξύ των Δήμων που επιθυμούν αυτή τη νομική μορφή, και όχι τη μορφή του ΝΠΔΔ. Αν επιλέξουν τη νομική μορφή της Α.Ε., η εποπτεία που θα ασκείται από το κράτος, θα πρέπει να σέβεται: α) την αρχή της ελευθερίας του άρθρου 5 παρ. 1 του Συντάγματος, η οποία είναι η ΒΑΣΙΚΗ ΑΡΧΗ που ρυθμίζει τα δικαιώματα των ΝΠΙΔ και την προστασία τους από την κρατική παρέμβαση και αυθαιρεσία, και β) την αρχή της αναλογικότητας του άρθρου 106 του Συντάγματος, σε συνδυασμό με το άρθρο 25 παρ 4 εδ. δ' του Συντάγματος, η οποία συνίσταται στη δυνατότητα ελέγχου των άκρων διακριτικών ορίων της Διοίκησης, όχι μόνο επί ατομικών διοικητικών πράξεων, αλλά κι επί κανονιστικών (δηλ. διατάξεων νόμου). Βάσει αυτών, ο έλεγχος επί των πράξεων της Α.Ε. δεν δύναται να καταλήγει στην κατάργηση της νομικής μορφής της. Διότι, στην πράξη, η εποπτεία επί των κάθε φύσης αποφάσεων των οργάνων διοίκησης μιας Α.Ε. από τα κρατικά εποπτικά όργανα, εξισώνει τις Α.Ε. με ΝΠΔΔ, καταργώντας κάθε έννοια ελευθερίας, τόσο του άρθρου 5, όσο και του άρθρου 102 του Συντάγματος. Αν ο νομοθέτης επιθυμεί τον απόλυτο έλεγχο αυτών των φορέων, τότε θα έπρεπε να επιλέξει τη νομική μορφή του ΝΠΔΔ, και να απαγορεύσει τη νομική μορφή της Α.Ε. Τέλος, σημειωτέον ότι οι ΦοΔΣΑ με τη μορφή της Α.Ε. των ΟΤΑ, σύμφωνα με το άρθρο 265 του ν. 3463/2006 ΔΕΝ χρηματοδοτούνται από το Δημόσιο ή από ΟΤΑ, αλλά εισπράττουν αντίτιμο παροχής υπηρεσιών, από τα ανταποδοτικά έσοδα των Δήμων – μελών τους, και επομένως ΔΕΝ ανήκουν στη Γενική Κυβέρνηση, σύμφωνα με την απόφαση 2497/2013 του ΣτΕ !!!