Αρχική Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώραςΆρθρο 03 – Αρμοδιότητες ΦΟΔΣΑΣχόλιο του χρήστη Περιφερειακό Τμήμα Κρήτης ΠΣΧΜ | 8 Φεβρουαρίου 2018, 11:23
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1.Οι προβλεπόμενες αρμοδιότητες στα εδάφια θ. (παρακολούθηση της ιχνηλασιμότητας όλων των παραγόμενων αποβλήτων στην περιοχή ευθύνης τους μέσω του ΗΜΑ) και ια. (συλλογή των στοιχείων που επιβάλλεται σε εφαρμογή του Κανονισμού 2150/2002 για τις στατιστικές των αποβλήτων) χρήζουν διευκρίνισης/προσδιορισμού με ποιον τρόπο/μέτρα/ εργαλεία/θεσμικό πλαίσιο κ.λπ. δύναται να υλοποιούνται, άλλως να προβλέπονται σχετικές εξουσιοδοτικές και μεταβατικές διατάξεις (π.χ. έκδοση κανονιστικών πράξεων) στο τέλος του ίδιου άρθρου ή στο άρθρο 19. 2.Η προβλεπόμενη αρμοδιότητα στο εδάφιο ζ. (επιστημονική και τεχνική υποστήριξη των ΟΤΑ α’ βαθμού στο σχεδιασμό την υλοποίηση και την δημιουργία δράσεων και έργων) θεωρούμε ότι χρήζει διευκρίνισης εάν αφορά σε συνδρομή ή σε υποχρέωση ή σε δυνατότητα εφόσον γίνει σχετική προς τούτο ανάθεση/προγραμματική σύμβαση, καθώς η σχετική «Επιστημονική & Τεχνική Υποστήριξη» αποτελεί ένα ιδιαιτέρως συστηματικό, χρονοβόρο και επίπονο έργο. 3.Στις προβλεπόμενες αρμοδιότητες θεωρούμε ότι χρειάζεται να είναι σαφείς οι αρμοδιότητες των ΦΟΔΣΑ στο σχεδιασμό, κατασκευή και λειτουργία των Πρασίνων Σημείων και στα προγράμματα ΔσΠ ΜΠΕΑ και Μολυσματικών αποβλήτων από κατ’ οίκον νοσηλεία, κ. ά. προγραμμάτων /δράσεων με στόχο τη διασφάλιση της υψηλής προστασίας του περιβάλλοντος και της ανθρώπινης υγείας. 4.Στην ΚΥΑ 2527 / 2009 (ΦΕΚ B 83/21.1.2009) προβλεπόταν η δυνατότητα οι ΦΟΔΣΑ να εκτελούν και τις εργασίες της παραγράφου 1β) του άρθρου 7 της υπ’ αριθμ. Η. Π. 50910/2727/2003 κοινής υπουργικής απόφασης για λογαριασμό ΟΤΑ της Διαχειριστικής Ενότητας ευθύνης τους, καθώς και (τις ίδιες εργασίες) για λογαριασμό των υπόχρεων φορέων των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου 7 της υπ’ αριθμ. 50910/2727/2003 κοινής υπουργικής απόφασης, επίσης και για λογαριασμό άλλων νομικών προσώπων μετά από σχετική ανάθεση σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Παρότι το γενικό πνεύμα του παρόντος νομοσχεδίου, καθώς και του Ν. 2939/2011, όπως τροποποιήθηκε από το Ν. 4496/2017 και ισχύει, προβλέπει το σύνολο των εργασιών ειδικά της παραγράφου 1β) του άρθρου 7 της υπ’ αριθμ. Η. Π. 50910/2727/2003 ΚΥΑ να εκτελούνται από τους ΟΤΑ (? – και τους εργολάβους αυτών, όσες προσλήψεις και να γίνουν …), έχουμε παρατηρήσει ότι, τουλάχιστον στην Περιφέρεια Κρήτης, οι ΦΟΔΣΑ είναι απολύτως αποτελεσματικοί στην επιτέλεση αυτών των εργασιών αλλά και ευέλικτοι σε θέματα βελτιστοποίησής των, ιδίως στα ρεύματα ΔσΠ ανακυκλώσιμων υλικών – φωτεινά παραδείγματα: ΔΕΔΙΣΑ Χανίων, ΦΟΔΣΑ Βόρειας Πεδιάδας. Θεωρούμε ότι, καλό για όλους είναι, να παραμείνει αυτή η δυνατότητα επιτέλεσης των εργασιών αυτών από τους ΦΟΔΣΑ.