Αρχική Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της χώραςΆρθρο 01 – Διαχείριση των στερεών αποβλήτων στους δήμους της ηπειρωτικής χώραςΣχόλιο του χρήστη Δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας | 8 Φεβρουαρίου 2018, 12:09
1. Το εν λόγω σχέδιο νόμου δε λαμβάνει υπόψη την υφιστάμενη κατάσταση στο σύνολο του Νομού Αχαΐας, τα τοπικά σχέδια που έχουν εκπονηθεί από τους δήμους, τις συνέργειες που έχουν διαμορφωθεί για τη συνολική διαχείριση των απορριμμάτων στο νομό και τις πολιτικές συμφωνίες που έχουν προηγηθεί. Αντίθετα, το σχέδιο νόμου, αντί να διαφυλάξει, έρχεται να ανατρέψει τις ισορροπίες που έχουν διαμορφωθεί στο νομό. 2. To νέο σχέδιο νόμου εκτός των καθυστερήσεων και των προβλημάτων που θα δημιουργήσει σε μια σειρά έργων και μελετών, αφαιρεί αρμοδιότητες από τους ΟΤΑ και τις μεταφέρει στην αποκεντρωμένη διοίκηση, αναιρώντας με αυτόν τον τρόπο την αυτοτέλειά τους. 3. Είναι αδιανόητο ο Δήμος Δυτικής Αχαΐας που φιλοξενεί ΧΥΤΑ και σε αυτόν πρόκειται να κατασκευαστεί μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων, να αποκλειστεί από τη διοίκηση του νέου φορέα διαχείρισης και η διοίκηση του φορέα να γίνεται από το Δήμο Πατρέων, αφού με το σχέδιο νόμου η εκπροσώπηση στο διοικητικό συμβούλιο του φορέα εξαρτάται από τον πληθυσμό των δήμων που εξυπηρετεί. Χρήστος Γεωρ. Νικολάου Δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Επισυνάπτεται η υπ’ αριθ. 20/2018 Απόφαση του Δήμου Δυτικής Αχαΐας. ΕΛΛΗΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΝΟΜΟΣ ΑΧΑΪΑΣ ΔΗΜΟΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΧΑΪΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΡΙΘ. ΑΠΟΦ.:20 /2018 ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ από το πρακτικό της υπ’ αριθ. 3/2018 τακτικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Δυτικής Αχαΐας ΘΕΜΑ: «Συζήτηση και Λήψη απόφασης ενόψει του σχεδίου νόμου που κατέθεσε η Κυβέρνηση και αφορά τους Φορείς Διαχείρισης Συγκομιδής Απορριμμάτων (ΦοΔΣΑ).» Στην Κάτω Αχαΐα, σήμερα την τριακοστή (30η ) του μηνός Ιανουαρίου (1ου) του έτους 2018, ημέρα Τρίτη και ώρα 18.00΄ το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Δυτικής Αχαΐας συνήλθε σε τακτική συνεδρίαση στην αίθουσα στην Αίθουσα Συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου, που βρίσκεται στο Ισόγειο του Δημαρχείου, ύστερα από την αριθ. πρωτ. 1338/25-01-2018 έγγραφη πρόσκληση του προέδρου κ. Ηλία Γεωρ. Καραμπελιά, που επιδόθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 67 παρ. 2 του Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (Ε.τ.Κ., τχ. Α΄, φ. 87/7-6-2010) για τη συζήτηση και λήψη απόφασης στα θέματα της ημερησίας διατάξεως. Στη συνεδρίαση καλέστηκαν και όλοι οι Πρόεδροι των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων του Δήμου μας. Πριν από την έναρξη της συνεδρίασης ο πρόεδρος διαπίστωσε ότι από τα είκοσι επτά (27) μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν παρόντα είκοσι (20) μέλη: Παρόντες Απόντες 1. Ηλίας Γεωρ. Καραμπελιάς (πρόεδρος) 2. Αθανάσιος Παν. Ραυτακόπουλος 3. Βασίλειος Αρ. Γκοτσόπουλος 4. Ξενοφώντας Ιωαν. Μπαχράς 5. Παναγιώτης Νικ. Μυλωνάς 6. Σπυρίδων Ανδ. Τραχάνης 7. Χρήστος Ανδ. Σκάγιας 8. Άγγελος Σωτ. Διακάτος 9. Πατρούλα Αλ. Κοκκίνη 10. Πηνελόπη Αργ.Παναγιωτοπούλου 11. Νικόλαος Γεωρ. Οικονομόπουλος 12. Σπυρίδων Ιωαν. Δημόπουλος 13. Διονύσιος Βασ. Γκοτσούλιας 14. Κωνσταντίνος Νικ. Ταπεινός 15. Ηλίας Χρ. Καμπέρος 16. Γεώργιος Νικ. Παναγιωτόπουλος 17. Χρήστος Παν. Μεντζελόπουλος 18. Άγγελος Κων. Στεργιόπουλος 19. Παναγιώτης Ανδ. Κουνάβης 20. Αλέξιος Δημ. Θανόπουλος 1. Γεώργιος Κων. Παλαιολόγος 2. Αλέξιος Σπ. Ορδίτης 3. Παναγιώτης Αθ. Ράθωσης 4. Χρήστος Νικ. Φιλιππόπουλος 5. Ηλίας Ανδ. Οικονομόπουλος 6. Νικόλαος Αν. Καραμαλίκης 7. Κυριάκος Ιωαν. Ορλώφ (Οι οποίοι δεν προσήλθαν αν και προσκλήθηκαν νόμιμα.) Στη συνεδρίαση προσκλήθηκαν οι πρόεδροι των Συμβουλίων των Δημοτικών και Τοπικών Κοινοτήτων καθώς και οι εκπρόσωποι των Τοπικών Κοινοτήτων του Δήμου και παραβρέθηκαν οι κάτωθι: ΠΡΟΕΔΡΟΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ 1. Ευάγγελος Κων. Τησαρχόντος Κάτω Αχαΐας 2. Οδυσσέας Στ. Μαγκαφάς Νιφοραιΐκων 3. Κωνσταντίνος Ανδ. Μπακάλης Ριόλου 4. Παναγιώτης Αν. Λοτσάρη Λιμνοχωρίου 5. Γρηγόριος Βασ. Μάλλιαρης Σαγαιΐκων 6. Διαμάντω Βασ. Καλδίρη Άνω Σουδεναιΐκων ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΙ ΤΟΠΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ 1. Νικόλαο Παν. Δημακόπουλο Αγιοβλασιτίκων 2. Αντώνιο Ιωαν. Κόλλια Άνω Αχαΐας 3. Κωνσταντίνος Αγγ. Παναγόπουλος Ελαιοχωρίου Στη συνεδρίαση ήταν παρών και ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Χρήστος Γεωρ. Νικολάου, ο οποίος κλήθηκε σύμφωνα µε τις διατάξεις του άρθρου 67 παρ. 6 του Ν. 3852/2010. Στη συνεδρίαση παρέστη επίσης, η υπάλληλος του Δήμου Σοφία Δημ. Κούφη για την τήρηση των πρακτικών. Διευκρινήσεις: Προσήλθαν μετά την ανάγνωση του καταλόγου παρουσιών ο αντιδήμαρχος κ. Γεώργιος Κων. Παλαιολόγος Αποχώρησαν από την συνεδρίαση μετά την ψήφιση των εκτός ημερήσιας διατάξεων θεμάτων οι Δημοτικοί Σύμβουλοι : Ξενοφώντας Ιωαν. Μπαχράς, Χρήστος Ανδ. Σκάγιας, Γεώργιος Νικ. Παναγιωτόπουλος, Κωνσταντίνος Νικ. Ταπεινός και Χρήστος Παν. Μεντζελόπουλος και μετά την ψήφιση του 7ου θέματος ο δημοτικός σύμβουλος Άγγελος Σωτ. Διακάτος Εκτός Ημερήσιας Διάταξης συζητήθηκαν τρία θέματα μετά από ομόφωνη απόφαση των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου. Αποσύρθηκε χωρίς να συζητηθεί από το 16ο θέμα της ημερήσιας διάταξης. Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ηλίας Γεωρ. Καραμπελιάς κήρυξε την έναρξη της συνεδριάσεως και ο Πρόεδρος του Φο.Δ.Σ.Α. κ. Σπυρίδων Τραχάνης εισηγούμενος το πρώτο (1ο) θέμα της ημερήσιας διάταξης περί: «Συζήτησης και Λήψης απόφασης ενόψει του σχεδίου νόμου που κατέθεσε η Κυβέρνηση και αφορά τους Φορείς Διαχείρισης Συγκομιδής Απορριμμάτων (Φο.Δ.Σ.Α.)», έθεσε υπόψη των μελών του δημοτικού συμβουλίου το σχέδιο νόμου που αφορά τους Φορείς Διαχείρισης Συγκομιδής Απορριμμάτων και στην συνέχεια έθεσε τις αντιρρήσεις του, - συνοπτικά αναφέρουμε-: • Είμαστε αντίθετοι, καθώς στο Τοπικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων του Δήμου Δυτικής Αχαΐας έχουμε προγραμματίσει έργα υποδομής όπως το μονάδα επεξεργασίας 50.000 τόνων απορριμμάτων και μονάδα κομποστοποίησης 8.000 τόνων, κάνοντας δεκτό και το αίτημα για αποδοχή συγκεκριμένων τόνων και από τον όμορο Δήμο Πατρέων, ανακουφίζοντας την πόλη αναγνωρίζοντας το πρόβλημα που αυτή όφειλε να έχει λύσει, στα πλαίσια της υγιούς συνεργασίας των δήμων. • Είμαστε αντίθετοι με το πολυμελές Διοικητικό Συμβούλιο των 50 μελών του Φορέα, το οποίο δεν θα είναι λειτουργικό. • Επιπλέον, με ποιους υπαλλήλους θα στελεχωθεί ο νέος Φορέας? • Είμαστε αντίθετοι και θεωρούμε ότι επιχειρείται βιασμός της Τοπικής Αυτοδιοίκησης με αυτόν τον νόμο. Δεν είναι δυνατόν ο Δήμος στον οποίο ανήκει ο ΧΥΤΑ (η μονάδα - εργοστάσιο και η μονάδα κομποστοποίησης) να μην μπορεί να διοικεί και να αποφασίζει για την διαχείρισή τους. • Υπάρχουν πολιτικές συμφωνίες μεταξύ των δήμων που αποτελούν την 2η Διαχειριστική Ενότητα του Νομού Αχαΐας και έχει προηγηθεί η αποδοχή της τοπικής κοινωνίας για την ύπαρξη της μονάδας και την επεξεργασία συγκεκριμένων τόνων. Οι ισορροπίες αυτές ήρθαν μετά από μακροχρόνιες διαβουλεύσεις και αγώνες. Αναστάτωση υπάρχει για το θέμα σε όλο το νομό και με έκτακτα Δ.Σ. θα παρθούν ανάλογες αποφάσεις. • Ζητούμε την απόσυρση του νομοσχεδίου ως απαράδεκτο και να αφήσουν την Τοπική Αυτοδιοίκηση μέσα από τις υπάρχουσες συμφωνίες και τους φορείς να υλοποιήσουν τα προγραμματισμένα έργα όπως αυτά αποτυπώνονται στα Τοπικά Σχέδια και στον εγκεκριμένο ΠΕΣΔΑ. Ο Δ.Σ. κ. Στεργιόπουλος Άγγελος λαμβάνοντας τον λόγο ως εισηγητής του θέματος της δημοτικής παράταξης ¨Ενωτική Πρωτοβουλία Δυμαίων Πολιτών – Νέοι Ορίζοντες¨ -συνοπτικά αναφέρουμε- είπε: Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4042/2012(αρ.13,16 επ), καθορίστηκε η σύσταση και η λειτουργία του περιφερειακού μας ΦΟΣΔΑ(2η διαχειριστική ενότητα νομού Αχαΐας περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας) όπως και η σύσταση και η λειτουργία της τοπικής μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων (Μ.Ε.Α.) δυναμικότητας 53 χιλιάδων κιλών ανά έτος. Στην Μ.Ε.Α. αυτή θα γίνεται επεξεργασία των απορριμμάτων μετά από διαλογή στην πηγή των Δήμων Πατρών Δυτικής Αχαΐας και Ερυμάνθου της περιφέρειας Δυτικής Αχαΐας . Τα υπολείμματα του ΚΔΑΥ Πατρών και τα υπολείμματα των δύο μονάδων επεξεργασίας βιοαποβλήτων (ΜΕΒ) από κάθε μονάδα που προβλέπονται στην ίδια γεωγραφική Ενότητα. Ήδη και ενώ ο Δήμος Δυτικής Αχαΐας και η Τοπική Κοινότητα της Δημοτικής Ενότητας Ωλενίας, αναγκάσθηκε και ανέχτηκε να φιλοξενήσει και να οργανώσει αυτή την μονάδα χάριν της υγείας και της εξασφάλισης και προστασίας του πολιτισμού μας και προχώρησε, μάλιστα, στη σύναψη προγραμματικής σύμβασης κατ΄ άρθρο 100 του Ν. 3852/10 μεταξύ του ΑΣΔΣΑ της 2ης διαχειριστικής ενότητας Αχαΐας του Δήμου Πατρών και Δυτικής Αχαΐας. Έρχεται, λοιπόν, η πολιτεία και προσπαθεί με τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις της και με το επίμαχο νομοσχέδιο , με την δικαιολογία και το προκάλυμμα για την δημιουργία δήθεν εκσυγχρονιστικού θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των φορέων διαχείρισης στέρεων αποβλήτων της χώρας και αποδομεί και εξαφανίζει όσα μέχρι σήμερα οργανώθηκαν και θεσμοθετήθηκαν. Δημιουργεί ένα άλλο πλαίσιο ΦΟΣΔΑ, το οποίο βρίσκει αντίθετους το Δήμο μας και την Δημοτική Ενότητα Ωλενίας και δεν θα επιτρέψουμε τέτοιο ΦΟΣΔΑ στην περιοχή Μας αφού θα εξυπηρετήσει όλη την περιφέρεια και μάλιστα κατά το άρθρο 1, παρ. 3 του Σχεδίου Νόμου, που προβλέπει ότι εντός της οικείας περιφέρειας θα λειτουργούν 1 ‘ή 3 ΦΟΣΔΑ. Δηλαδή, είναι βέβαιο ότι στην περιφερειακή ενότητα Αχαΐας θα λειτουργήσει 1 ΦΟΣΔΑ και αυτό είναι το τραγικό και αδιανόητο για το Δήμο μας και ειδικότερα για τους κατοίκους της Δημοτικής Ενότητας Ωλενίας. Μάλιστα, αφού έχει « φροντίσει το νομοσχέδιο» κατ΄ άρθρο 6 αυτού ,το Διοικητικό Συμβούλιο του ΦΟΣΔΑ με την νομική μορφή του συνδέσμου των ΟΤΑ, θα ορίζεται με απόφαση του συντονιστή της αποκεντρωμένης Διοίκησης και θα απαρτίζεται από εκπροσώπους και εμείς θα είμαστε μια μικρή ανύπαρκτη μειοψηφία( 2 εκπρόσωποι) και ως εκ τούτου άλλοι θα αποφασίζουν για εμάς για την ΦΟΣΔΑ που εμείς δημιουργήσαμε , εμείς την φιλοξενούμε στην περιοχή μας , εμείς δεχόμαστε τις περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις και εμείς θα πρέπει να έχουμε κυρίαρχο ρόλο στην λειτουργία του όπως μέχρι και σήμερα είχαμε. Προς τούτο εμείς ως Δήμος Δυτικής Αχαΐας και ως Δημοτικό Συμβούλιο είμαστε αντίθετοι στο νομοσχέδιο αυτό και είμαστε έτοιμοι να αντισταθούμε με κάθε μορφή κινητοποίησης. O Δ.Σ. κ. Κουνάβης Παναγιώτης επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Αυτοδιοικητική Κίνηση Δυτικής Αχαΐας (Α.ΚΙ.Δ.Α) λαμβάνοντας το λόγο είπε τα εξής: Οι επιλογές της σημερινής δημοτικής αρχής έχουν ήδη ανοίξει το δρόμο για να έρθουν απορρίμματα από όλο τον νομό στη Δυτική Αχαΐα και αυτό υα γίνει με την κατασκευή της μονάδας επεξεργασίας και με την δυναμικότητα που αποφάσισε. Εδώ κι ένα χρόνο έχουμε τονίσει ότι τα παραπάνω είναι πολύ πιθανόν να επισφραγιστούν και με την αλλαγή του περιφερειακού σχεδιασμού, όπου στον νέο φορέα της περιοχής που θα προκύψει ο Δήμος μας θα είναι μειοψηφία και αυτό θα συμβεί αν γίνει νόμος το προσχέδιο που έρχεται σε διαβούλευση. Πρόκειται για σχεδιασμό που αντιμετωπίζει γεωγραφικά μόνο τη σύσταση των φορέων και θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα. Το μέλλον και η λειτουργία των ΦΟΔΣΑ θα εξαρτάται από τις αποφάσεις του γραμματέα της αποκεντρωμένης διοίκησης, υποκαθιστώντας τους ΟΤΑ. Πιστεύουμε ότι η διαχείριση των απορριμμάτων πρέπει να γίνεται από τους ΟΤΑ και με μονάδες επεξεργασίας που δεν θα έχουν κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ. Αυτά δεν διασφαλίζονται από το προσχέδιο όπου η νομική μορφή των φορέων που θα συσταθούν αλλού θα είναι ΑΕ και αλλού με άλλη μορφή. Τέλος αφήνει απ έξω τελείως το ζήτημα των εργαζομένων που πρέπει να στελεχωθούν και έχουν ήδη, ανάγκη οι ΦΟΔΣΑ. Για αυτούς λόγους αυτούς είμαστε αντίθετοι με το προσχέδιο νόμου. Ο Δ.Σ. κ. Θανόπουλος Αλέξιος επικεφαλής της δημοτικής παράταξης ¨Λαική Συσπείρωση¨ λαμβάνοντας το λόγο είπε τα εξής: Για πολλοστή φορά πραγματοποιούνται αλλαγές σχετικά με τη σύσταση, την οργάνωση, τη δομή, τις αρμοδιότητες και τη νομική μορφή των φορέων που διαχειρίζονται τα στερεά απόβλητα, τώρα με ξεχωριστό νομοθέτημα. Από το 2007 μέχρι τον Ιούνη του 2017 μεσολάβησαν εφτά σημαντικές παρεμβάσεις με διατάξεις νόμων, με βάση την επιδίωξη των κυβερνήσεων του κεφαλαίου να προσαρμόζουν κάθε φορά τη δομή και λειτουργία των φορέων αυτών στις δικές τους ειδικότερες πολιτικές για τη διαχείριση των αποβλήτων. Πολιτικές που, σε κάθε περίπτωση, υπακούουν όλες στις κεντρικές ευρωενωσιακές κατευθύνσεις, με πυρήνα την ανάδειξη των αποβλήτων ως πόρου ικανού να εξασφαλίσει, μέσω της διαχείρισής του, το επιθυμητό ποσοστό κέρδους για τα κεφάλαια που λιμνάζουν αναξιοποίητα αλλά και να αποτελέσει, στη συνέχεια, πρώτη ύλη για την επικερδέστερη δραστηριότητα άλλων κλάδων της καπιταλιστικής οικονομίας. Κοινά γνωρίσματα των πολιτικών αυτών είναι η όλο και μεγαλύτερη, σε βάθος και σε έκταση, ιδιωτικοποίηση του τομέα, η παραπέρα αφαίμαξη του λεηλατημένου λαϊκού εισοδήματος, η πιο στυγνή εκμετάλλευση των εργαζομένων στους επιχειρηματικούς ομίλους του κλάδου και η περαιτέρω υποβάθμιση της περιβαλλοντικής παραμέτρου. Κατευθύνσεις, που έχουν πλήρως και με σαφήνεια ενσωματωθεί και από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στο νέο Εθνικό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ), απέναντι στον οποίο το ΚΚΕ και η Λ.Σ. έχουν ασκήσει συγκεκριμένη κριτική. Με το υπόψη νσχ (αποτελεί 3η απόπειρα μετά από άλλες 2 «διαβουλεύσεις», που προηγήθηκαν άκαρπες) τροποποιεί το νομικό πλαίσιο των πρώην περιφερειακών Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ), με τρόπο ώστε – κατά την άποψή του - να υπηρετεί καλύτερα την πλήρη παράδοση της επεξεργασίας και διάθεσης των αποβλήτων στο κεφάλαιο, που είχε ήδη ξεκινήσει από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, και που επείγει πλέον η ολοκλήρωσή της μεσούντος και του ΕΣΠΑ 2014 – 2020. Συγκεκριμένα: 1. Υπενθυμίζεται ότι σε μια προσπάθεια παραπλάνησης των λαϊκών στρωμάτων ο ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να καλύψει την από μέρους του αποδοχή των ΣΔΙΤ που προεκλογικά κατακεραύνωνε, χρησιμοποιεί ως φύλλο συκής κάποιες ανώδυνες «υποχωρήσεις» των μελλοντικών εργολάβων, ύστερα από «σκληρές» δήθεν διαπραγματεύσεις, σε σχέση με τους αρχικούς όρους δημοπράτησης - μέσω ΣΔΙΤ - των μεγάλων έργων διαχείρισης των αποβλήτων όπως: Η μείωση της δυναμικότητας των ΜΕΑ (μονάδες επεξεργασίας σύμμεικτων αποβλήτων) που αντισταθμίζεται με την αύξηση της δυναμικότητας των μονάδων κομποστοποίησης των προδιαχωρισμένων βιοαποβλήτων (απόβλητα τροφής, κλαδέματα). Ταυτόχρονα σημαντικό μέρος του αντικειμένου των Περιφερειακών ΦΟΔΣΑ έχει ήδη «ροκανιστεί» μέσω του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) με τη μεταφορά «αρμοδιοτήτων», στην ουσία υποχρεώσεων και ευθυνών, σε βάρος του κάθε δήμου χωριστά, με στόχο ένα μεγάλο βάρος των απαιτούμενων νέων υποδομών και εξοπλισμού να φορτωθεί απ’ ευθείας στις πλάτες των λαϊκών στρωμάτων, προστιθέμενο στη ήδη βαριά φορολεηλασία των όποιων εισοδημάτων τους. Η κυβερνητική αυτή πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ κρίνεται από τα στελέχη του ότι θα υπηρετηθεί πιο αποτελεσματικά με τη δυνατότητα, που δίνεται από το υπόψη νσχ, για την κατάτμηση των περιφερειακών ΦΟΔΣΑ της ηπειρωτικής χώρας σε μέχρι τρεις επιμέρους ΦΟΔΣΑ ανά Περιφέρεια. Και μάλιστα όχι ένας ΦΟΔΣΑ ανά Περιφερειακή Ενότητα, όπως προέβλεπε η προηγούμενη εκδοχή του (Μάης 2017), αλλά περίπου «όπως λάχει», ακόμη και κατά όμορους δήμους αρκεί να μη ξεπερνάνε σε αριθμό τους τρεις ανά Περιφέρεια. Τώρα το πώς θα συντονιστούν και θα συμφωνήσουν οι δήμοι να ομαδοποιηθούν σε δύο ή και τρεις διαφορετικές ομάδες-ΦΟΔΣΑ αυτό παραμένει στα αζήτητα. Προφανώς την τελική κατανομή θα την κάνει στις περισσότερες των περιπτώσεων η Κυβέρνηση μέσω του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης. 2. Δίνεται η δυνατότητα του υφιστάμενοι ΦΟΔΣΑ με τη μορφή Συνδέσμων ΟΤΑ (ΝΠΔΔ) να μετατρέπονται σε Ανώνυμες Εταιρείες, αρκεί να συμφωνούν προς τούτο τα ΔΣ των δήμων που αντιπροσωπεύουν πληθυσμιακά το 75% των δήμων, μελών του ΦΟΔΣΑ. Και για να αμβλύνουν τις αντιδράσεις των εργαζομένων στους υπόψη ΦΟΔΣΑ τους διαβεβαιώνουν ότι δεν θα μεταβληθούν οι σχέσεις εργασίας τους. 3. Ιδιαίτερη ανησυχία δημιουργεί το γεγονός ότι οι υφιστάμενοι σύνδεσμοι, που «ασκούσαν αρμοδιότητες ΦΟΔΣΑ, χωρίς να έχουν συγχωνευθεί κατά τις διατυπώσεις του άρθρου 16 του ν. 4071/2012 στους ‘’Περιφερειακούς ΦΟΔΣΑ’’ μπορούν να ανασυσταθούν και να ανασυγκροτηθούν σε νέα βάση, με βάση τις διατάξεις του υπόψη νσχ (βλ. άρ.19, παρ. 1(β) και 1(γ). 4. Υπάρχει σοβαρή επικάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ του ΦΟΔΣΑ και των δήμων μελών του με τους τελευταίους να φορτώνονται μέχρι και έργα επεξεργασίας και διάθεσης καθώς και αποκατάστασης ανεξέλεγκτων χωματερών, με το αναλογούν φυσικά κόστος! 5.Παραμένει διακοσμητικός ο ρόλος των ΔΣ των νέων ΦΟΔΣΑ, με το σύνολο των βασικών του λειτουργιών να εκχωρούνται «εθελουσίως» στην Εκτελεστική Επιτροπή. Το Δημοτικό Συμβούλιο αφού άκουσε τον πρόεδρο του ΦοΔΣΑ και έλαβε υπόψη: α΄) τις διατάξεις του άρθρου 65 του ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης – Πρόγραμμα Καλλικράτης» (Ε.τ.Κ., τχ. Α΄, φ. 87/7-6-2010), β΄) το σχέδιο νόμου που κατέθεσε η Κυβέρνηση και αφορά τους Φορείς Διαχείρισης Συγκομιδής Απορριμμάτων (ΦοΔΣΑ), και μετά από διαλογική συζήτηση ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ Η Δημοτική Αρχή του Δήμου Δυτικής Αχαΐας στηλιτεύει το νέο σχέδιο νόμου και είναι αντίθετη σε αυτό για τους παρακάτω λόγους: 4. Το εν λόγω σχέδιο νόμου δε λαμβάνει υπόψη την υφιστάμενη κατάσταση στο σύνολο του Νομού Αχαΐας, τα τοπικά σχέδια που έχουν εκπονηθεί από τους δήμους, τις συνέργειες που έχουν διαμορφωθεί για τη συνολική διαχείριση των απορριμμάτων στο νομό και τις πολιτικές συμφωνίες που έχουν προηγηθεί. Αντίθετα, το σχέδιο νόμου, αντί να διαφυλάξει, έρχεται να ανατρέψει τις ισορροπίες που έχουν διαμορφωθεί στο νομό. 5. To νέο σχέδιο νόμου εκτός των καθυστερήσεων και των προβλημάτων που θα δημιουργήσει σε μια σειρά έργων και μελετών, αφαιρεί αρμοδιότητες από τους ΟΤΑ και τις μεταφέρει στην αποκεντρωμένη διοίκηση, αναιρώντας με αυτόν τον τρόπο την αυτοτέλειά τους . 6. Είναι αδιανόητο ο Δήμος Δυτικής Αχαΐας που φιλοξενεί ΧΥΤΑ και σε αυτόν πρόκειται να κατασκευαστεί μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων, να αποκλειστεί από τη διοίκηση του νέου φορέα διαχείρισης και η διοίκηση του φορέα να γίνεται από το Δήμο Πατρέων, αφού με το σχέδιο νόμου η εκπροσώπηση στο διοικητικό συμβούλιο του φορέα εξαρτάται από τον πληθυσμό των δήμων που εξυπηρετεί. Η απόφαση αυτή έλαβε αύξοντα αριθμό 20/2018. Γι’ αυτό συντάχθηκε το παρόν πρακτικό και υπογράφεται ως ακολούθως. Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Ηλίας Γεωρ. Καραμπελιάς [υπογραφή] Ο δήμαρχος Δυτικής Αχαΐας Χρήστος Γεωρ. Νικολάου [υπογραφή] Τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου [υπογραφές] Ακριβές απόσπασμα Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου ΗΛΙΑΣ ΓΕΩΡ. ΚΑΡΑΜΠΕΛΙΑΣ