Αρχική Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»Άρθρο 172 – Τετραετή Επιχειρησιακά Προγράμματα – Ετήσια Προγράμματα Δράσης δήμων – Τροποποίηση άρθρου 266 του ν. 3852/2010Σχόλιο του χρήστη Σκεύος Παπαϊωάννου | 29 Απριλίου 2018, 12:49
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Όσον αφορά στο „ΚΕΦΑΛΑΙΟ Θ’. ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΩΝ ΟΤΑ. ΤΜΗΜΑ Α’. ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ„ και συγκεκριμένα στα άρθρα 172, 173, 174, 175 έχω να παρατηρήσω τα εξής: Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις καλύπτουν την γραφειοκρατική, τεχνοκρατική και ελεγκτική διαδικασία αναπτυξιακών και οικονομικών δράσεων των ΟΤΑ δεν πραγματοποιούν όμως μια υπέρβαση του εδώ και δεκαετίες επικρατούντος τρόπου κατάρτισης αναπτυξιακού σχεδιασμού: Εκπρόσωποι ΟΤΑ και άλλων κοινωνικών φορέων υποβάλλουν τα αιτήματά τους και μετά από διάφορες προσθαφαιρέσεις καταλήγουν στο τελικό σχέδιο, το οποίο συνήθως αποτελείται κυρίως από τεχνικά έργα. Με την προϋπόθεση ότι υπάρχει η πρόθεση προσανατολισμού προς μια βιώσιμη, αειφόρο, κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία και ανάπτυξη και επειδή οι τοπικές κοινωνίες είναι προνομοιακός χώρος πειραματισμού και εφαρμογής τέτοιων προγραμμάτων, θεωρώ ότι δυο σημαντικές διαστάσεις παραγνωρίζονται: Ένα επιστημονικό, ερευνητικό και υποστηρικτικό εργαλείο. Πέρα από το γεγονός ότι αυτό θα συνέβαλλε στο άνοιγμα και τη σύνδεση των Πανεπιστημίων και των Ερευνητικών Κέντρων με σημαντικές κοινωνικές διεργασίες, θα συνέβαλλε στο να υπάρξει επιτέλους σοβαρή επιστημονική έρευνα που να τροφοδοτεί τα πολιτικά πρόσωπα, τους κοινωνικούς φορείς, αλλά και την κοινωνία με στοιχεία, τάσεις και εξελίξεις και να ενισχύει ένα ορθολογικό κοινωνικό διάλογο βασιμένο σε επιχειρήματα. Εξάλλου ένα τέτοιο εργαλείο θα παρακολουθούσε σε διαρκή βάση τα τεκτενόμενα σε τοπικό επίπεδο και θα πρότεινε διορθωτικές κινήσεις, θα στήριζε επιστημονικά πρωτοβουλίες και δραστηριότητες, αλλά θα είχε και την αρμοδιότητα ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης των τοπικών κοινωνιών σχτικά με δραστηριότητες, δυνατότητες με κατεύθυνση μια βιώσιμη, αειφόρο, κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία και ανάπτυξη. Η κατεύθυνση αυτή θα είχε φυσικά μια περιβαλλοντική, κοινωνική και πολιτιστική διάσταση. Γεγονός που απαιτεί και επιβάλλει μια διεπιστημονική σύνθεση αυτού του Επιστημονικού Εργαλείου. Παράλληλα θα πρέπει μετά από έρευνα και διάλογο να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο που να καθορίζει τι είναι η βιώσιμη, αειφόρος, κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία και ανάπτυξη και να οριστούν συγκεκριμένα κριτήρια που να αφορούν και να δεσμεύουν όλους τους φορείς δημόσιους, τοπικούς-αυτοδιοικητικούς, ιδιωτικούς και κοινωνικούς. Την επιστημονική ευθήνη τήρησης των παραπάνω θα είχε το επιστημονικό, ερευνητικό και υποστηρικτικό εργαλείο που περιγράψαμε παραπάνω. Προφανώς την πολιτική ευθήνη έχουν τα εκλεγμένα πολιτικά όργανα.