Αρχική Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»Άρθρο 128 – Αντικατάσταση άρθρου 238 του ν.3852/2010Σχόλιο του χρήστη Θανάσης | 1 Μαΐου 2018, 19:59
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σε συνέχεια, και με αφορμή το σχόλιο του ΤΕΟ, έχω να παρατηρήσω τα εξής: Όντως, υπάρχουν (όπου, και όσοι υπάρχουν) υπάλληλοι των Τμημάτων Διοικητικού-Οικονομικού οι οποίοι δεν ασχολούνται μεν με τον έλεγχο νομιμότητας, όμως έχουν την ευθύνη της διοικητικής μέριμνας (προμήθειες, εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας κτιριακών και ηλεκτρομηχανολογικών υποδομών, διεκπεραίωση θεμάτων προσωπικού, όπως υπηρεσιακές μεταβολές κ.α.), εις τρόπον ώστε οι λοιποί συνάδελφοί τους (που μετατάσσονται πλέον υποχρεωτικά στις Αυτοτελείς Υπηρεσίες Εποπτείας Ο.Τ.Α. και στα αντίστοιχα ανά Νομό συνιστώμενα Γραφεία) να επικεντρώνονται στο ΔΥΣΚΟΛΟ και ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟ έργο του ελέγχου νομιμότητας των Πράξεων και της πειθαρχικής ευθύνης των αιρετών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ομοίως (και ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ), οι υπάλληλοι των Τμημάτων Γραμματειακής Υποστήριξης ασχολούνται κατά κύριο λόγο (σχεδόν αποκλειστικά) με την τήρηση του πρωτοκόλλου, τη διεκπεραίωση της αλληλογραφίας και την τήρηση του αρχείου που αφορά στο μεταφερόμενο αντικείμενο (δηλ. τον ελέγχο νομιμότητας και την πειθαρχική ευθύνη των αιρετών). Όσοι γνωρίζουν το αντικείμενο, μπορούν να αντιληφθούν τον ΟΓΚΟ δουλειάς που διεκπεραιώνουν οι υπάλληλοι αυτοί καθημερινά... Το συγκεκριμένο άρθρο, έρχεται να διαχωρίσει τους υπαλλήλους που ασχολούνται με τον έλεγχο νομιμότητας, από τους λοιπούς συναδέλφους τους, με τα εξής αποτελέσματα: α) Το αντικείμενο (διοικητική μέριμνα, πρωτόκολλο, διεκπεραίωση, αρχειοθέτηση) και τον αντίστοιχο όγκο δουλειάς που βαρύνει σήμερα τους υπαλλήλους που ΔΕΝ μετατάσσονται στις Αυτοτελείς Υπηρεσίες Εποπτείας Ο.Τ.Α. και στα αντίστοιχα ανά Νομό συνιστώμενα Γραφεία, θα πρέπει εφεξής να το επωμιστούν οι μετατασσόμενοι, που θα στελεχώσουν τις νέες δομές. Ας φανταστούμε ένα τέτοιο Γραφείο, που θα απαρτίζεται πλέον από δύο ή τρεις υπαλλήλους, οι οποίοι θα πρέπει να "τρέξουν" πέραν του ελέγχου νομιμότητας και αυτά τα καθήκοντα! β) Οι υπάλληλοι αυτοί (οι μη μετατασσόμενοι) μένουν ουσιαστικά χωρίς αντικείμενο, και ως εκ τούτου, οι οικείες Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, θα πρέπει είτε να τους διατηρήσουν σε ουσιαστικά ανενεργές δομές (Τμήματα Διοικητικού-Οικονομικού), είτε να τους κατανείμουν (στην ουσία να "στριμώξουν") σε άλλες (δασαρχεία, τμήματα αλλοδαπών κ.λ.π) στις οποίες μπορεί και να είναι υπεράριθμοι. Στη χειρότερη περίπτωση, και με την επίκληση υπηρεσιακών αναγκών,να τους υποχρεώσουν να αλλάξουν τόπο εργασίας (πόλη) με κόστος δυσβάσταχτο (κοινωνικό, οικογενειακό και οικονομικό). Κατά τη γνώμη μου, λοιπόν, ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ να ληφθεί πρόνοια ως προς το σημείο αυτό (έστω και κατά το μεταβατικό διάστημα), και να προβλεφθεί μετάταξη και των υπαλλήλων αυτών (έστω σε ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ βάση), ούτως ώστε και οι Αυτοτελείς Υπηρεσίες Εποπτείας Ο.Τ.Α. στο ξεκίνημά τους να μπορέσουν να λειτουργήσουν ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΩΣ, και οι εν λόγω υπάλληλοι να συνεχίσουν να αισθάνονται την ικανοποίηση ότι προσφέρουν πραγματικά.