Αρχική Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»Άρθρο 182 – Έννοια, περιεχόμενο και τρόπος καθορισμού ανταποδοτικών τελώνΣχόλιο του χρήστη ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ | 9 Μαΐου 2018, 15:55
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προς κ. Παπαδόπουλο Κωνσταντίνο(9-5-2018): α) Προσπαθώντας να λειτουργήσουμε σε ένα σύστημα που σχεδιάστηκε τη δεκαετία του 1970 και από τότε έχει ελάχιστες αλλαγές, θα προτείνω να μην γίνει καμία αλλαγή στο υπάρχον καθεστώς εκτός κι αν υπάρχει διαβούλευση όλων των εμπλεκομένων φορέων [Υπ. Εσ., υπάλληλοι Δήμων, ΔΕΔΔΗΕ (Δ/νση Πληροφορικής και υπάλληλοι από υποκαταστήματα), υπάλληλοι από ΔΕΗ και ιδιώτες παρόχους], διότι το μόνο βέβαιο είναι ότι είναι πολύ δύσκολο να έχεις σφαιρική άποψη του θέματος. Η υπάρχουσα πρόταση του νομοσχεδίου προκαλεί σχετικά μικρές αλλαγές στα συστήματα της ΔΕΗ/ΔΕΔΔΗΕ, αλλά προσφέρει και σχετικά λίγα στους Δήμους και τους πολίτες. Επιπλέον, εντείνει το πρόβλημα των πλασματικών τετραγωνικών. Και επιτρέψτε μου να πιστεύω ότι είναι μεγάλο πρόβλημα τα πλασματικά τετραγωνικά, θέτοντας το εξής παράδειγμα: Εάν κρίνω από τη κατάσταση μέχρι και σήμερα, λίγοι Δήμοι ανά την Ελλάδα έχουν πλήρως λειτουργικά λογισμικά όπου είναι ξεκάθαρες οι επιφάνειες των ακινήτων στο σύνολο των παροχών στην εδαφική αρμοδιότητά τους. Κάθε φορά που αλλάζει έστω και ένας συντελεστής της κατηγορίας, τότε θεωρητικά ο Δήμος πρέπει να υπολογίζει αυτόματα ΚΑΙ έγκαιρα όσες παροχές επηρρεάζονται από την αλλαγή αυτή. ΔΕν συμβαίνει όμως αυτό. Το αποτέλεσμα είναι να παραμένουν για χρόνια λάθος επιφάνειες στους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Τώρα, εάν ένας Δήμος έχει σωστά ενημερωμένο λογισμικό και κάνει όντως τις αλλαγές κάθε φορά που αλλάζει ένας συντελεστής, τότε θα του είναι και εξαιρετικά εύκολο να προσαρμοστεί στη νέα νομοθεσία, όποια κι αν είναι αυτή. Η θέση μου πάντως είναι να απαλειφθεί πλήρως η λογική της πλασματικής επιφάνειας. Σχετικές προτάσεις έχω καταθέσει και στη ΔΕΔΔΗΕ, με βάση την υπάρχουσα νομοθεσία. β) Τα παραδείγματα των αυξήσεων τελών έως και 5 φορές δεν το κατανοώ, μιας και θεωρητικά σήμερα στους Δήμους ο μεγαλύτερος συντελεστής που έχετε δεν μπορεί να είναι πάνω από 5 φορές από το μικρότερο (θέλω να ελπίζω ότι ο μειωτικός που αναφέρετε δεν μειώνει παραπάνω τον κατώτερο). Εκτός κι αν είχατε τόσο υψηλά τις οικίες και τόσο χαμηλά τις ειδικές κατηγορίες που αναφέρετε. Πλέον με το 10πλάσιο υπάρχει μεγαλύτερη ευχέρεια κινήσεων. γ) Συμφωνώ ότι δεν είναι σωστός ο περιορισμός ότι ο γενικός συντελεστής για τις οικίες πρέπει να είναι ο χαμηλότερος, ακόμα και από τους ειδικούς των άλλων δύο κατηγοριών. Τα παραδείγματά σας είναι ορθά. Ας διαγραφεί πλήρως το εδάφιο και οι Δήμοι να κρίνουν μόνοι τους τις ιδιαιτερότητες. Συνεπώς, προτείνω να ΜΗΝ αλλάξει η παρ. 4 του 1 του Ν. 25/1975 πριν συγκροτηθεί αρμόδια επιτροπή όλων των φορέων. Το ζήτημα είναι πολύπλοκο και πολυσύνθετο.