Αρχική Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»Άρθρο 182 – Έννοια, περιεχόμενο και τρόπος καθορισμού ανταποδοτικών τελώνΣχόλιο του χρήστη ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΚΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ | 14 Μαΐου 2018, 11:10
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επειδή η κωδικοποίηση αρχικά των 3 τελών/φόρων σε έναν ενιαίο Νόμο και σε δεύτερη φάση η αλλαγή πλήρως του νομικού πλαισίου προς το δικαιότερο είναι κάτι το οποίο οι περισσότεροι από εμάς θα θέλαμε, θα εστιάσω στην αλλαγή που προτείνει αυτή τη στιγμή το Υπουργείο. Οπότε συνοψίζω για την παρ. 4 του άρθρου 1 του ν. 25/1975: α) απαλειφή των δύο τελευταίων εδαφίων και αντικατάσταση με: "Ο εκάστοτε ανώτατος σε ύψος γενικός ή ειδικός συντελεστής δεν μπορεί να οριστεί πέραν του δεκαπλασίου του χαμηλότερου γενικού ή ειδικού συντελεστή." β) Προσθήκη της φράσης "Ο Δήμος γνωστοποιεί στον αρμόδιο διαχειριστή δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) τρεις μόνο συντελεστές" ή "Ο Δήμος γνωστοποιεί στον αρμόδιο διαχειριστή δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) Χ συντελεστές". Αν δεν προστεθεί αυτή η φράση, φοβάμαι ότι η ΔΕΔΔΗΕ δεν θα αλλάξει τους δύο συντελεστές που έχει και η μία από τις 3 κατηγορίες θα ενσωμματωθεί άτυπα σε μια από τις υπάρχουσες. Εάν η πρόθεση του Υπουργείου ήταν να δώσει μεγαλύτερη ευελιξία στους Δήμους για νέους συντελεστές, μπορούσε απλά να αυξήσει τους 7 (2+5) σε οποιοδήποτε αριθμό ήθελε. Και θα ήταν πολύ πιο απλό, άρα κάτι επιπλέον θέλει να πετύχει (πέρα από το να διασφαλίσει ότι οι οικίες θα έχουν την πιο ευνοϊκή μεταχείριση). Απλά τα προβλήματα που αναδείχθηκαν μάλλον απαιτούν την παραπάνω τροποποίηση. Για επιπλέον συζήτηση, θα μπορούσα να προσθέσω τα εξής: α) η αλλαγή του συστήματος της ΔΕΔΔΗΕ, το οποίο και έχω συζητήσει μαζί τους, δεν είναι δύσκολη. Τεχνικά είναι πανεύκολο να γίνει η τροποποίηση. Δύσκολος για τα ελληνικά δεδομένα είναι ο συντονισμός όλων των εμπλεκομένων Υπηρεσιών (ΔΕΔΔΗΕ, πάροχοι, Δήμοι, εταιρείες που υποστηρίζουν τους Δήμους μηχανογραφικά), αλλά θεωρώ ότι είναι εφικτός με σωστή οργάνωση εντός λογικών χρονικών πλαισίων (2-3 μήνες). β) η κατανάλωση δεν εξαρτάται μόνο με τα άτομα, αλλά και με τη χρήση. Τα άτομα έχουν άμεση επίδραση στις οικίες, αλλά στις επιχειρήσεις ούτε τα άτομα, ούτε η επιφάνεια παίζει ρόλο. Αν θέλουμε κάποτε να έχουμε δίκαιη κατανομή, τότε μόνο με τα παραγόμενα απορρίμματα μπορούμε να λειτουργήσουμε. Υπάρχουν πολύ ωραίες ιδέες από το εξωτερικό (σακκούλες που προμηθεύει ο Δήμος με διαφορετικά χρώματα ανά είδος απορριμμάτων και με barcode ανά καταναλωτή), αλλά για λόγους ρεαλισμού θα μείνω στη βελτίωση του υπάρχοντος καθεστώτος. γ) Με μια πρόχειρη εκτίμηση, προκειμένου "όλα" τα ακίνητα να "περάσουν" από το Δήμο (για βεβαίωση ΤΑΠ, για ηλεκτροδότηση ή ότι άλλο συμβεί) χρειάζονται απο 20 έως 30 χρόνια. Και μιας από το 2010 άρχισαν πλέον οι ιδιοκτήτες να εμφανίζουν τα πραγματικά τετραγωνικά λόγω τακτοποιήσεων, τότε έχουμε μέλλον ακόμη. Και προσπαθώ πάντα να σκέφτομαι ότι πέρα από οργανωμένους Δήμους, έχουμε και το αντίθετο. Οπότε καλό κουράγιο σε όλους και μιας και είναι η τελευταία η μέρα διαβούλευσης, καλά αποτελέσματα να έχουμε.