Αρχική Πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ Ι»Άρθρο 128 – Αντικατάσταση άρθρου 238 του ν.3852/2010Σχόλιο του χρήστη ΔΙΟΝΥΣΗΣ | 14 Μαΐου 2018, 14:15
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Α. Από το συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 128 παρ. 3 και 108 παρ. 5 συνάγεται ότι και το προσωπικό των Α.Δ. που θα μεταταχθεί αυτοδίκαια στην Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ δεσμεύεται για την παραμονή του στην Υπηρεσία επί μία πενταετία τουλάχιστον. Ο ως άνω όρος αποτελεί υπέρμετρη δέσμευση του υπηρετούντος προσωπικού, καθόσον πρόκειται στην ουσία για υποχρεωτική μετάταξη και μάλιστα για μακρό χρονικό διάστημα. Οι υπάλληλοι που ασκούν τον έλεγχο νομιμότητας θα «εγκλωβιστούν», χωρίς ουσιαστικές δυνατότητες μετακίνησης, περιοδικής εναλλαγής καθηκόντων και υπηρεσιακής ανέλιξης. Προτείνουμε το άρθρο να τροποποιηθεί και να προβλέπει την απόσπαση για δύο έτη των συγκεκριμένων υπαλλήλων, με δυνατότητα εθελοντικής σε πρώτη φάση μετατροπής της απόσπασης σε μετάταξη και εν συνεχεία εάν διαπιστωθεί ανεπάρκεια του προσωπικού της Αυτοτελούς Υπηρεσίας να προβούν σε υποχρεωτικές μετατάξεις του προσωπικού. Κατ΄αυτό τον τρόπο επιτυγχάνονται τα εξής: 1) στελεχώνεται άμεσα με έμπειρο προσωπικό η Αυτοτελής Υπηρεσία και εξασφαλίζεται η λειτουργία της κατά το αρχικό στάδιο, και 2) δίνεται η δυνατότητα στους υπαλλήλους με τη λήξη της απόσπασης να επιλέξουν την επάνοδο στην Α.Δ. ή την παραμονή τους στην Αυτοτελή Υπηρεσία και μετριάζονται κατ’ αυτό τον τρόπο οι δυσμενείς συνέπειες της υποχρεωτικής μετακίνησης, ενώ εξασφαλίζεται και η εύρυθμη λειτουργία της Αυτοτελούς Υπηρεσίας σε κάθε περίπτωση. Β) Οι Προϊστάμενοι των Τμημάτων Προσωπικού/Διοικητικού Οικονομικού των Α.Δ. οι οποίοι προϊστανται των Υπηρεσιών που ασκούν τον έλεγχο νομιμότητας και τον πειθαρχικό έλεγχο των αιρετών, ανήκουν στους υπαλλήλους που μετατάσσονται αυτοδίκαια; Γ) Οι Προϊστάμενοι άλλων Τμημάτων των Α.Δ. που με παράλληλα καθήκοντα απασχολούνται στον έλεγχο νομιμότητας, ανήκουν στους υπαλλήλους που μετατάσσονται αυτοδίκαια (με παράλληλα καθήκοντα); Υπενθυμίζουμε και τις διατάξεις του άρθρου 30 του Ν. 4369/2016 (ΦΕΚ 33 Α) σύμφωνα με τις οποίες έως την επιλογή προϊσταμένων οργανικών μονάδων , καθήκοντα προϊσταμένων εξακολουθούν να ασκούν οι κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου προϊστάμενοι, των οποίων η θητεία λήγει αυτοδικαίως με την επιλογή και τοποθέτηση προϊσταμένων σύμφωνα με τις διατάξεις του ως άνω νόμου. Δ) Οι υπάλληλοι που κατέχουν θέσεις ευθύνης (Προϊστάμενοι Τμημάτων) στην Α.Δ. εάν εν τέλει μεταταχθούν αυτοδίκαια στην Αυτοτελή Υπηρεσίας Εποπτείας ΟΤΑ θα τοποθετηθούν σε αντίστοιχες θέσεις; Θα προβλεφθεί κάποια μοριοδότηση (είτε βαθμολογική είτε μισθολογική) των εν λόγω υπαλλήλων που θα μεταταχθούν, προκειμένου να αντισταθμιστούν οι δυσμενείς συνέπειες της υποχρεωτικής παραμονής στην Υπηρεσία; Σε αντίθετη περίπτωση θα πρόκειται για ανεπίτρεπτο υποχρεωτικό μισθολογικό και υπηρεσιακό υποβιβασμό, που ανατρέπει αιφνίδια τον οικογενειακό τους προγραμματισμό σε δυσμενείς οικονομικές συνθήκες και μάλιστα ενόσω επίκεινται οι κρίσεις για τις τοποθετήσεις προϊσταμένων στη δημόσια διοίκηση, από τις οποίες, λόγω της πενταετούς δέσμευσης παραμονής τους στην Αυτοτελή Υπηρεσία, ουσιαστικά αποκλείονται. Με την παρ. 7 του άρθρου 239 Ν. 3852/2010, ως ίσχυε, προβλεπόταν ότι τυχόν επιπλέον τακτικές αποδοχές του προσωπικού που μετατάσσεται διατηρούνται ως προσωπική διαφορά, η οποία μειώνεται με οποιαδήποτε αύξηση των αποδοχών ή απολαβών μέχρι την πλήρη εξίσωσή τους με τις αποδοχές της νέας θέσης, ρύθμιση η οποία θα πρέπει να προβλεφθεί και στο παρόν σχέδιο νόμου.