Αρχική Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ΤουρισμούΆρθρο 07 – Συμπαραστάτης του Δημότη και Περιφερειακός Συμπαραστάτης του πολίτη και της επιχείρησηςΣχόλιο του χρήστη Filipos triommatis | 31 Ιουλίου 2019, 12:43
Σωστή η επαναφορά του θεσμού του Δημοτικού Συμπαραστάτη καθώς και ο πρότερος τρόπος εκλογής με αυξημένη πλειοψηφία. καλό θα είναι όμως να προβλεφθούν τα εξής: 1) Πως θα προκηρύξουν την θέση υποχρεωτικά Δήμαρχοι και Περιφερειάρχες και τι ποινή θα προβλέπεται σε περίπτωση σκόπιμης μη προκήρυξης. 2) Η θητεία να είναι συνεχόμενη. Δηλαδή να λήγει η θητεία με την εκλογή του επόμενου και σε κάθε περίπτωση 6 μήνες μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές έτσι ώστε ο προηγούμενος να παραδίδει στον επόμενο. (Γραφείο Υποθέσεις κλπ.) 3)Για όσους είναι Δημόσιοι υπάλληλοι να υπάρχει σύστημα αξιολόγησης. 4) για τους Νησιωτικούς Δήμους είναι σωστή η πρόβλεψη της κατάργησης του πλαφόν των 20.000 κατοίκων μια και οι πλειοψηφία αυτών είναι με μικρότερο πληθυσμό. καλό θα είναι όμως να θεσπιστεί ένα μικρότερο πλαφόν (προτείνω 4-5 χιλιάδες) προκειμένου να αποφευχθούν στρεβλά φαινόμενα προκήρυξης θέσης συμπαραστάτη από νησιωτικούς δήμους των 200 και 300 κατοίκων που ενώ δεν έχουν προσωπικό θα προκηρύσσουν θέση συμπαραστάτη. 5)για την αντιμισθία να προβλέπονται τα ανάλογα είτε με τον αντιπεριφερειάρχη είτε με τον εκτελεστικό γραμματέα. Η προηγούμενη ταύτιση της με αυτή του προέδρου του περιφερειακού και αντίστοιχα του Δημοτικού Συμβουλίου, (δηλ. στην καλύτερη περίπτωση 700- 800 Ευρώ) αποτελεί αιτία μη συμμετοχής αξιόλογων υποψηφιοτήτων οι οποίοι υποχρεωτικά θα παραμελήσουν το κύριο επάγγελμα τους. 6)Να προβλεφθεί υποχρεωτικά η απόσπαση στο γραφείο του συμπαραστάτη συνεργάτη από τον οικείο (ή και από άλλον με πλεονάζον προσωπικό) ΟΤΑ με απόφαση του ιδίου του Συμπαραστάτη, έτσι ώστε να αποφευχθούν φαινόμενα μη ύπαρξης στοιχειώδους γραμματειακής ή επιστημονικής υποστήριξης.Σε αυτό αναφέρω ενδεικτικά το παράδειγμα της Νομικής υποστήριξης καθώς η πρόβλεψη να υποστηρίζεται νομικά το γραφείο από την νομική υπηρεσία (του οικείου Δήμου ή της Περιφέρειας) δεν μπορεί να εφαρμοστεί μια και στην πλειονότητα των υποθέσεων η υπηρεσία κατα της οποίας έχει γίνει καταγγελία έχει και η ίδια ζητήσει από την ίδια υπηρεσία νομική γνωμοδότηση. Η ίδια υπηρεσία δηλαδή γνωμοδοτεί και για τον ελεγκτή και για τον ελεγχόμενο. 7) Τέλος η ειδική πρόταση βελτίωση που θα αποστείλει ο Συμπαραστάτης στον Δήμαρχο ή τον Περιφερειάρχη για την όποια υπηρεσία να εισάγεται΄υποχρεωτικά ως θέμα συζήτησης στο Δημοτικό ή Περιφερειακό συμβούλιο.