Αρχική Επείγουσες ρυθμίσεις των Υπουργείων Εσωτερικών, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Δικαιοσύνης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ΤουρισμούΆρθρο 59 – Σύσταση και λειτουργία του ΝΠΙΔ «Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου»Σχόλιο του χρήστη Εργαζόμενος ΕΚΤ | 2 Αυγούστου 2019, 10:32
Ποιος ωφελείται από την αποκοπή του ΕΚΤ από το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών και τη σύσταση νέου ΝΠΙΔ σε άλλο υπουργείο; Μήπως το ΕΙΕ; ένα από τα μακροβιότερα Ερευνητικά Κέντρα στην Ελλάδα, το μοναδικό που συνδυάζει την έρευνα σε όλο το φάσμα των επιστημονικών πεδίων, το οποίο πρόσφατα γιόρτασε τα 60 χρόνια του; Προφανώς και όχι. Ο ακρωτηριασμός του και η αφαίρεση του ΕΚΤ, που αποτελεί οργανικό του κομμάτι προσφέροντας σημαντικές για την έρευνα υποστηρικτικές υπηρεσίες πληροφόρησης, όπως η λειτουργία της Βιβλιοθήκης, ο εγγραμματισμός των ερευνητών στην ψηφιακή επιστημονική επικοινωνία κ.α. σίγουρα δεν είναι προς όφελος του ΕΙΕ Μήπως οι εργαζόμενοι του ΕΚΤ; που ξαφνικά, απροειδοποίητα και χωρίς κανένα εμφανή λόγο θα βρεθούν να εργάζονται για ένα νέο φορέα για τον οποίο αποφασίζει ένα Διοικητικό Συμβούλιο - για τα προσόντα των μελών του οποίου και τη θητεία του δεν γίνεται καμία αναφορά σε αυτό το άρθρο; Όταν δεν γίνεται καμία αναφορά στους νέους ρόλους που το ΕΚΤ και οι εργαζόμενοί του θα αναλάβουν να υπηρετήσουν, στο νέο Υπουργείο και επιπλέον είναι άγνωστο ποια εργασιακά δικαιώματα θα διατηρηθούν; Προφανώς όχι. Μήπως πρόκειται για μια προσπάθεια προκειμένου να μειωθεί ο φόρτος για “το δημόσιο”; Προφανώς όχι: Η δημιουργία ενός ακόμα ΝΠΙΔ θα απαιτήσει τη λειτουργία ενός ακόμα λογιστηρίου,νέα μονάδα προσωπικού, νέο ΔΣ, θα χρειαστούν ανθρωποώρες απασχόλησης υψηλόβαθμων στελεχών και νομικών για την κατάρτιση και έγκριση νέου Εσωτερικού Κανονισμού (ενώ πολύ πρόσφατα ολοκληρώθηκε ο ΕΚ του ΕΙΕ). Θα δημιουργηθεί αναστάτωση από τη νέα οργανωσιακή δομή, σπατάλη χρόνου και ενέργειας για τον μετασχηματισμό των διαδικασιών και για τη μεταφορά των υπαρχουσών δεσμεύσεων του ΕΚΤ/ΕΙΕ στο νέο ΕΚΤ (πχ ενεργές συμβάσεις, ανειλημμένες υποχρεώσεις προς τρίτους φορείς) και πολλά άλλα. Και όλα αυτά για να συνεχίσει το ΕΚΤ να κάνει αυτά που ήδη κάνει (!!!) αφού όσες δράσεις περιγράφονται στην παράγραφο [5] είναι δράσεις που εκτελεί και σήμερα, μέσα στο ΕΙΕ; Σημειώστε οτι το σχέδιο νόμου που ορίζει το νέο ΕΚΤ, δεν κάνει καμία αναφορά σε νέες δράσεις και υποχρεώσεις που πρόκειται να αναλάβει. Μήπως ωφελείται η τρέχουσα Διεύθυνση του ΕΚΤ και το νέο ΔΣ; μήπως η επίβλεψη από ένα μόνο ΔΣ και όχι από ένα Επιστημονικό Συμβούλιο (ΕΣΕΚΤ) συν ένα ΔΣ (ΔΣ ΕΙΕ), όπως είναι τώρα, δίνει βαθμούς ελευθερίας για αποφάσεις και δράσεις με ανεπαρκή λογοδοσία; Γιατί ενώ το νέο ΕΚΤ προβλέπεται να λειτουργεί με βάση το θεσμικό πλαίσιο της έρευνας (παρ. 14 του άρθρου) αυτό θα ισχύει επιλεκτικά σε κάποιες περιπτώσεις και σε άλλες περιπτώσεις όπως είναι πχ. οι διαδικασίες επιλογής και αξιολόγησης, οι θητείες και τα προσόντα του Διευθυντή του ΕΚΤ, αυτά θα ρυθμίζονται με Εσωτερικό Κανονισμό που θα καταρτιστεί; Γιατί ειδικά στο Άρθρο 59 δεν γίνεται καμία αναφορά για τη σύσταση και τη διάρκεια θητείας του ΔΣ του ΕΚΤ, ενώ σε άλλα άρθρα του ίδιου Σχεδίου Νόμου για άλλους φορείς, αυτά τα θέματα διατυπώνονται ξεκάθαρα; Πώς γίνεται να συνυπάρχουν τα «λειτουργεί με τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας» (παραγρ. 3 του άρθρ. 59) αλλά ταυτόχρονα “Απολαμβάνει όλων των διοικητικών, οικονομικών και δικαστικών ατελειών, καθώς και των δικονομικών και ουσιαστικών προνομίων του Δημοσίου και απαλλάσσεται από κάθε δημόσιο, δημοτικό, κοινοτικό, λιμενικό ή δικαστικό τέλος ή φόρο, άμεσο ή έμμεσο, εισφορά υπέρ τρίτου, δικαίωμα και κράτηση φόρων ή τέλους, χαρτοσήμου, πλην του Φ.Π.Α.”; Μήπως αυτό το νέο μόρφωμα φτιάχνεται για να εξυπηρετήσει ως “πίσω πόρτα”, κάποιες σκοπιμότητες, ευνοϊκές τοποθετήσεις προσώπων, ειδικά μισθολόγια για κάποιους κ.α.; Και εάν είναι έτσι, πόσο χρόνο ζωής θα έχει; πόσο καιροσκοπικός θα αποδειχτεί αυτός ο σχεδιασμός. Ελπίζουμε να μην έχουμε την ευκαιρία να το διαπιστώσουμε;