• Σχόλιο του χρήστη 'νίκος ερυθριάδης' | 12 Νοεμβρίου 2009, 18:31

    κε. Υπουργέ κι αγαπητοί συμπολίτες, όσοι περάσαμε από ελληνικά πανεπιστήμια, ξέρουμε πως οι βαθμολογίες στο προπτυχιακό επίπεδο δίνονται με διαφορετικά κριτήρια,συχνά απλής βούλησης των καθηγητών (δικαίωμά τους, βέβαια), ακόμα και σε τμήματα της ίδιας σχολής. Για τον περιορισμό της επίδρασης αυτού του φαινομένου, θα μπορούσε η βαθμολογία του πτυχίου να μη μετρά, παρά μόνο όταν δεν υπάρχουν άλλα προσόντα. Π.χ. κάποιος που έχει μεταπτυχιακό(200 μόρια),πτυχίο με βαθμό 7 (770 μόρια)και γνωρίζει 2 ξένες γλώσσες άριστα (140 βαθμοί, δηλαδή συνολικά 1110 μόρια), μπορεί να υποσκελιστεί από κάποιον που πήρε 8,3 πτυχίο (913 μόρια) και απέκτησε μόνο μεταπτυχιακό(200 μόρια, δηλαδή συνολικά 1113 μόρια). Ακριβώς και μόνο από το βαθμό πτυχίου, υποσκελίζεται από έναν που έχει λιγότερα προσόντα. Αντίστοιχα, ξέρουμε ότι στα μεταπτυχιακά, δεν εισάγονται όλοι, πολλές φορές (βλ.περίπτωση ΑΠΘ) αδιαφανώς, και, πιο συχνά, επί πληρωμή τετραψήφιων ποσών. Η γνώση ξένων γλωσσών, αντιθέτως, αποκτάται, όχι σπάνια, δωρεάν (πλην των εξετάστρων). Γιατί δεν αυξάνεται η μοριοδότησή τους; Επίσης, γιατί μόνο συγκεκριμένες γλώσσες βαθμολογούνται; Γιατί η απόκτηση "επάρκειας διδασκαλίας" ξένης γλώσσας δεν ισοδυναμεί με απόδειξη της γνώσης της γλώσσας αυτής, σύμφωνα με νόμο του 2003; Πολλές γλώσσες (και μάλιστα της ΕΕ) δεν παρέχουν αντίστοιχα του Lower, Proficiency κλπ πτυχία..Δεν είναι άδικο, για όσους επιδιώκουν την πλήρη "διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου" των ακαδημαϊκών του γνώσεων; Δεν είναι στόχος η Δημόσια Διοίκηση να έχει όσο πιο μορφωμένους ανθρώπους γίνεται; Γιατί δεν ενθαρρύνεται η εκμάθηση ξένων γλωσσών και η απόκτηση περισσότερων μεταπτυχιακών;