Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 6 Τεστ δεξιοτήτωνΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Βαρλάγκας | 12 Νοεμβρίου 2009, 18:24
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προς κ. Σπυρίδωνα Μουρτά: Το τεστ δεξιοτήτων ΔΕΝ υποβιβάζει τους τίτλους σπουδών. Κάποιος που δεν διάβασε πολύ στο ΤΕΙ ή στο Πανεπιστήμιο (ή στο Λύκειο, διότι το τεστ δεξιοτήτων αφορά και τους ΔΕ) και έχει π.χ. 6 βαθμό πτυχίου ή 15 απολυτήριο, μπορεί να διαθέτει ευρύτατη γενική μόρφωση και άριστες λεκτικές, αριθμητικές και αναλυτικές ικανότητες και να αξίζει να προσληφθεί παρά ταύτα. Επίσης οι βαθμολογικές κλίμακες (marking scales) παρουσιάζουν τεράστιες αποκλίσεις από σχολή σε σχολή και από λύκειο σε λύκειο. Όταν μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού είναι οι υποψήφιοι που παίρνουν πάνω από 8 στο Μαθηματικό Αθήνας, ενώ σε άλλες σχολές (Πάτρα, Σάμο, κ.λπ.) είναι πολύ περισσότεροι, είναι προφανές ότι η βαθμολογία αυτή καθ’ εαυτή δεν είναι ακριβές μέτρο σύγκρισης. Οι Αμερικάνοι το λένε "comparing apples with oranges!". Ο μέσος φοιτητής της Νομικής Αθηνών με 7 μέσο όρο είναι ασύγκριτα ισχυρότερος υποψήφιος για θέσεις Διοικητικού-Οικονομικού από πολλούς υποψηφίους Παντείου ή πανεπιστημίων της περιφέρειας όπου το 8 ή το 9 κατακτάται με περισσή συγκριτική ευκολία. Αλλά ακόμη πιο έντονο ίσως είναι το φαινόμενο στα Λύκεια. Όταν είναι γνωστή η σχετική ευκολία κατάκτησης του 19 και του 20 σε ιδιωτικά ή σε τεχνικά λύκεια σε σχέση με τα δημόσια γενικά, η ενδυνάμωση του συντελεστή του τεστ δεξιοτήτων καθίσταται σχεδόν προφανής (και αφού είναι πρακτικά αδύνατο να θεσπιστεί συντελεστής δυσκολίας για κάθε τμήμα ΑΕΙ/ΤΕΙ και για κάθε λύκειο!) Επίσης μην ξεχνάμε ότι τα μεταπτυχιακά μετράνε όλα το ίδιο (ήδη 200 μόρια), αλλά άλλο το μάστερ π.χ. στην Επιστήμη Υπολογιστών στο MIT και άλλο σε περιφερειακό πανεπιστήμιο του Ηνωμένου Βασίλειου και της ημεδαπής (π.χ. Hertfordshire, Αιγαίου - ΔΕΝ είναι σαν το MIT ή το Stanford κ.τ.τ. σε καμία λίστα αξιολόγησης!). Το τεστ δεξιοτήτων δίνει την ευκαρία να εξομαλυνθούν κατά τι αυτές οι αδικίες. Επίσης: η ζωή δεν τελειώνει με την αποφοίτηση από το πανεπιστήμιο ή το λύκειο. Η αξιολόγηση είναι συνεχής. ========================================= . από Σπυρίδων Μουρτάς - — 12 Νοεμβρίου 2009 @ 17:20 Μα είναι δυνατόν ως πτυχιούχοι, αντί να υπερασπιζόμαστε τους τίτλους σπουδών μας, θα τους υποβιβάσουμε μόνοι μας με τεστ δεξιοτήτων και λοιπά? Το πλέον καταχυρωμένο πρέπει είναι οι γνώσεις μας που πιστοποιούνται με πτυχία και όχι με τεστ. Αυτά είναι προφάσεις για να πάρει επιπλέον μόρια κάποιος που δεν διάβασε πολύ στο ΤΕΙ ή το ΠΑν/μιο. Οι νομοθετούντες πρέπει να οδηγούν τους νέους στη γενική παιδεία και μόρφωση την οποία παρέχουν τα Ανώτατα Ιδρύματα και πιστοποιείται με τα πτυχία τους και όχι τα τεστ δεξιοτήτων.