• Σχόλιο του χρήστη 'ΣΤΕΡΓΙΟΣ' | 20 Νοεμβρίου 2019, 23:22

    Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 4 του νομοσχεδίου αναφέρει: «Επίσης, πρέπει ο αιτών υπάλληλος να μην είναι ο μοναδικός που υπηρετεί στον οικείο κλάδο τόσο κατά την λήξη προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων όσο και κατά το χρόνο έκδοσης της απόφασης απόσπασης ή μετάταξης.» Υπάρχουν περιπτώσεις μοναδικών υπαλλήλων που υπηρετούν σε ΟΤΑ α’ βαθμού για τους οποίους στο οργανόγραμμα προσωπικού του οικείου ΟΤΑ προβλέπεται μόνο η θέση τους. Δυστυχώς κάποιοι από τους υπαλλήλους αυτής της κατηγορίας αναγκάζονται να ασκούν καθήκοντα τελείως διαφορετικά με το γνωστικό τους αντικείμενο και να καλύπτουν εν μέρει ανάγκες προσωπικού άλλων θέσεων που ενώ προβλέπονται στο οργανόγραμμα του οικείου ΟΤΑ, δυστυχώς παραμένουν κενές. Πρόκειται προφανώς για ειδικότητες οι οποίες αν ήταν πράγματι απαραίτητες για την λειτουργία μιας υπηρεσίας, οι φορείς προέλευσης θα μεριμνούσαν στο οργανόγραμμα τους να έχουν περισσότερες από μία θέσεις. Είναι επίσης βέβαιο ότι οι φορείς προέλευσης δεν κινδυνεύουν με υποστελέχωση λόγω της μετακίνησης αυτών των υπαλλήλων. Απεναντίας αν τους δινόταν η δυνατότητα, σίγουρα θα τους αντικαθιστούσαν με άλλους υπαλλήλους ειδικοτήτων περισσότερο απαραίτητων. Εξάλλου δεν τίθεται θέμα αποδυνάμωσης των φορέων προέλευσης μιας και αυτοί προστατεύονται με το παραπάνω από τις υπόλοιπες προϋποθέσεις συμμετοχής υπαλλήλων στο ΕΣΚ που αναφέρονται στο νομοσχέδιο. Δεν υπάρχει λόγος η μικρή αυτή κατηγορία προσωπικού να παραμένει δέσμια σε μια κατάσταση που δεν είναι παραγωγική και αποτελεσματική για τους ίδιους, για την υπηρεσία τους αλλά και για την δημόσια διοίκηση. Σε μία κατάσταση που απαγορεύει στον υπάλληλο να εξελίξει τα προσόντα του, εμποδίζει τον φορέα του να αναδιοργανώσει τις υπηρεσίες του και εν τέλει επιβραδύνει την αποτελεσματικότητα της δημόσιας διοίκησης. Κύριε Υπουργέ, για τις περιπτώσεις των «μοναδικών» υπαλλήλων για τους οποίους προβλέπεται μόνο η θέση τους στο σχετικό οργανόγραμμα είναι δίκαιο και προς όφελος της δημόσιας διοίκησης να διαμορφώσετε στις προϋποθέσεις συμμετοχής, την τελευταία πρόταση της παρ. 4 ως εξής : "Επίσης, πρέπει ο αιτών υπάλληλος να μην είναι ο μοναδικός που υπηρετεί στον οικείο κλάδο τόσο κατά την λήξη προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων όσο και κατά το χρόνο έκδοσης της απόφασης απόσπασης ή μετάταξης εκτός αν στο οργανόγραμμα του φορέα προβλέπεται μία μόνο θέση του οικείου κλάδου."