Αρχική Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"Άρθρο 05Σχόλιο του χρήστη ΒΑΣΙΛΗΣ | 21 Νοεμβρίου 2019, 14:10
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Άρθρο 5 παρ. 4 Η διατύπωση της παρ. 4 του άρθρου 5 του Ν/Σ εμπεριέχει ασάφεια που προκαλεί σύγχυση ως προς το σκοπούμενο. Από το συνδυασμό της παρ. 4 με την επόμενη παρ. 5 διαφαίνεται πρόθεση επαναφοράς σε ισχύ των άρθρων 71, 72, 74 και 75 του Υπαλληλικού Κώδικα, όπως αυτά είχαν διαμορφωθεί έως την έναρξη ισχύος του ν. 4440/2016. Ποια είναι όμως η διαμόρφωσή τους κατά την ανωτέρω χρονική στιγμή; Θα βρεθεί μετά την ψήφιση του Ν/Σ; Οι βουλευτές πώς θα έχουν εικόνα για το τι ψηφίζουν, να γνωρίζουν δηλαδή το κείμενο των ρυθμίσεων που ψηφίζουν; Δεν θα έπρεπε να παρατίθενται στο κείμενο του Ν/Σ που ψηφίζουν; 2. Επιτρέψτε μας να προτείνουμε απλούστερη και απολύτως σαφή διατύπωση της παρ. 4 που θα συμπεριλάβει και την παρ. 5 : "4. Τα άρθρα 71, 72, 74 και 75 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007) επαναφέρονται σε ισχύ και διαμορφώνονται ως ακολούθως: ΑΡΘΡΟ 71 (Παρατίθεται το κείμενο του άρθρου 71 όπως διαμορφώνεται με τις όποιες αλλαγές θα επιφέρετε χωρίς να χρειάζεται η παρ. 5 του σχεδίου). ΑΡΘΡΟ 72 κ.ο.κ. (Παρατίθεται το κείμενο του άρθρου 72 και των λοιπών 74, 75 όπως διαμορφώνεται τελικώς με το Ν/Σ)". 3. Επίσης να προσεχθεί ότι η διατύπωση της παρ. 4 του άρθρου 5 του Ν/Σ εμπεριέχει αναδρομή. Είναι συνειδητό; Βεβαίως, αν ακολουθηθεί η νομοτεχνική διατύπωση που προτείνουμε ανωτέρω, αυτό αποφεύγεται. Διαφορετικά τα προβλήματα που θα ανακύψουν από την αναδρομή θα απαιτήσουν νέες νομοθετικές ρυθμίσεις. Δεν νομίζουμε ότι κάτι τέτοιο εμπεριέχεται στις προθέσεις των συντακτών του Ν/Σ. 4. Άρθρο 5 παρ. 6 α) Με το άρθρο 37 παρ. 1 περίπτ. ε΄ του ν. 4622/2019, η αρμοδιότητα έκδοσης πράξεων υπηρεσιακών μεταβολών των υπαλλήλων των υπουργείων έχει ανατεθεί στον υπηρεσιακό γραμματέα του κάθε υπουργείου. Θα ήταν σκόπιμο συνεπώς και στην περίπτωση μετατάξεων και αποσπάσεων του άρθρου 63 του ν. 4559/2018 όταν ο φορέας υποδοχής είναι Υπουργείο να υπογράφει τις σχετικές ατομικές πράξεις ο υπηρεσιακός γραμματέας του φορέα υποδοχής, για λόγους ενότητας των ρυθμίσεων που αφορούν αρμοδιότητες. 5. Άρθρο 6 παρ. 2 (αντικατάσταση άρθρου 85 Υ.Κ. παρ. 5) Η απαίτηση για άσκηση καθηκόντων "εν τοις πράγμασι" έρχεται σε αντίθεση με το τελευταίο εδάφιο της παρ. 6 του άρθρου 90 του πρόσφατου ν. 4622/2019. 6. Άρθρο 18 Ο χρόνος της υποχρέωσης των αξιολογητών να συντάσσουν τις ετήσιες εκθέσεις αξιολόγησης υπαλλήλων εκτείνεται σε όλο το πρώτο εξάμηνο κάθε έτους. Το υπηρεσιακό συμβούλιο όμως υποχρεούται να καταρτίζει πίνακες προακτέων τον Απρίλιο κάθε έτους. Πώς θα τους καταρτίσει χωρίς τις εκθέσεις αξιολόγησης, αφού οι αξιολογητές θα έχουν περιθώριο έως τέλος Ιουνίου να καταρτίσουν τις εκθέσεις; Να μετατεθεί προφανώς και ο χρόνος κατάρτισης των πινάκων προακτέων στον Ιούλιο κάθε έτους.