• Σχόλιο του χρήστη 'ΡΟΔΑΝΘΗ' | 22 Νοεμβρίου 2019, 16:00

    Ως Ελληνίδα, εργαζόμενη μηχανικός, με προϋπηρεσία στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα και με σκοπό να συμβάλλω από κοινού με όλους στην παραγωγική βελτίωση της χώρας μας, υποστηρίζω κάθε μέτρο υπέρ της εξυγίανσης του δημοσίου τομέα, πέραν κάθε κλαδικού συμφέροντος. Θεωρώ λοιπόν ότι: 1. Ήδη από τις προηγούμενες μεταρρυθμιστικές προσπάθειες, δόθηκε αβάσιμη και υπέρμετρη εύνοια στους αποφοίτους της ΕΣΔΔΑ, υπό την προσδοκία πιθανών πλεονεκτημάτων τους έναντι άλλων υπαλλήλων, πιθανότατα υποθέτοντας - χωρίς επαρκή τεκμηρίωση- ότι τα στελέχη αυτά θα είχαν ικανότητες και δεξιότητες ανώτερες από τον μέσο όρο των υπαλλήλων και πιθανώς εφάμιλλες με αυτές των αποφοίτων της γαλλικής εθνικής σχολής δημόσιας διοίκησης (ΕΝΑ). Οι απόφοιτοι της ΕΣΔΔΑ, όμως, δεν εμφανίσθηκαν χθες στις Υπηρεσίες - υφίστανται και εργάζονται στους φορείς της δημόσιας διοίκησης εδώ και χρόνια. Η ποιότητα των ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους είναι, εξάλλου, σε όλους εμάς οικεία. Δεν πρόκειται, επομένως, για δυναμικό εξεχόντων προσόντων - απεναντίας, πρόκειται για κοινά στελέχη, του μέσου όρου απόδοσης. Αυτό δύναται να αποδειχθεί, κατ' αρχήν με βάση ποιοτικούς/ποσοτικούς δείκτες, όπως πχ από τις αξιολογήσεις του προσωπικού. 2. Όπως όλοι γνωρίζουμε, προκειμένου για την ανάθεση μιας απαιτητικής εργασίας, ουδείς αναζήτησε υπάλληλο με προσόν "απόφοιτος ΕΣΔΔΑ" με σκοπό να τον διαφωτίσει ως προς την επίλυση αυτής. Απεναντίας, επέλεξε την ανάθεση της υπόθεσης βάσει ποικίλλων άλλων κριτηρίων, σχετιζόμενων, προφανώς με την ικανότητα του υπαλλήλου, την αρμοδιότητα, την εμπειρία του, κοκ. 3. Εξάλλου, η ισοπέδωση της ειδικότητας / τίτλου σπουδών που διαθέτει έκαστος υπάλληλος του δημοσίου τομέα υπό το πρίσμα της παρ. 5 του άρθρου 6 "οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.) μπορούν να συμμετέχουν ως υποψήφιοι στην προκήρυξη οποιασδήποτε θέσης ευθύνης ανεξαρτήτως τίτλου σπουδών που κατέχουν" προκαλεί, παρά τις αδιαμφισβήτητα καλές προθέσεις των εισηγητών του Νόμου και την βεβαιότητα περί ανεξαρτησίας της θέσης τους από οιαδήποτε κλαδικά ζητήματα, αμφισβήτηση της επιτελεστικότητας της μεταρρύθμισης και γεννά στρεβλώσεις, πέραν και πλέον των ήδη υφιστάμενων στον δημόσιο τομέα της χώρας. 4. Παραπέμπω, τέλος, σε απόσπασμα δημοσιεύματος της ΑΔΕΔΥ: "Γ. Είναι ακατανόητη η υπερβολική πριμοδότηση των αποφοίτων της Ε.Σ.Δ.Δ.Α. σε σχέση με όλους εκείνους που είτε έχουν εξαντλήσει όλα τα σκαλοπάτια του επίσημου εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας, είτε έχουν αποκτήσει 25ετή και πλέον εμπειρία στο χώρο εργασίας και της Δημόσιας Διοίκησης, δηλαδή, όσους και όσες έχουν αποδεδειγμένα ικανότητες ή υψηλού επιπέδου εξειδικεύσεις, μεταπτυχιακές και ακαδημαϊκές σπουδές όχι απλά εφάμιλλες αλλά και ανώτερες της Ε.Σ.Δ.Δ.Α"