Αρχική Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"Άρθρο 06Σχόλιο του χρήστη ΜΑΤΙΝΑ | 22 Νοεμβρίου 2019, 22:54
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με τις προτεινόμενες διατάξεις των άρθρων 84-85 Υ.Κ. επιχειρείται εξορθολογισμός ως προς την επιλογή και τοποθέτηση προϊσταμένων οργανικών μονάδων και αποκατάσταση εν πολλοίς των αδικιών των υφιστάμενων ρυθμίσεων. Ειδικότερα: 1. Επί του προτεινόμενου άρθρου 84: Ορθώς τίθεται ελάχιστος χρόνος άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου τμήματος,ως προϋπόθεση για την επιλογή του υποψηφίου ως προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύθυνσης, καθόσον δεν είναι διοικητικά ανεκτό ο εισηγητής, ο οποίος δεν έχει ασκήσει εν τοις πράγμασι καθήκοντα προϊσταμένου τμήματος και ως εκ τούτου, στερείται της απαιτούμενης εμπειρίας, να δύναται να επιλεγεί απευθείας ως προϊστάμενος στις ανωτέρω οργανικές μονάδες, μη έχοντας ασκήσει κατ'ελάχιστον καθήκοντα προϊσταμένου στο πρώτο επίπεδο ευθύνης. Περαιτέρω, θεωρώ ότι για τους υποψηφίους των παρ. 1γ) και 2β) του άρθρου 84 θα μπορούσε να προστεθεί ένα έτος ακόμη άσκησης καθηκόντων προϊσταμένου τμήματος (δηλ. 4 και 2 έτη αντίστοιχα), διότι διαφορετικά εξομοιώνεται στις περιπτώσεις αυτές το ελάχιστο χρονικό διάστημα άσκησης καθηκόντων ευθύνης προϊσταμένου τμήματος με εκείνο του προϊσταμένου Διεύθυνσης. 2. Επί του άρθρου 85: Ορθώς θεσπίζεται ο ίδιος συντελεστής βαρύτητας για τις ομάδες κριτηρίων (α) και (β) δηλ. 25% για τις θέσεις προϊσταμένων Γενικής Διεύθυνσης και Διεύθυνσης, διότι διαφορετικά αδικούνται κατάφωρα οι έχοντες σημαντική εργασιακή εμπειρία, ιδίως σε θέσεις ευθύνης έναντι των υπολοίπων.Τούτο διότι, όσοι από τους κατέχοντες θέσεις ευθύνης επελέγησαν ως προϊστάμενοι αρχικά από το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο και εξακολουθούν νομίμως να ασκούν τα καθήκοντά τους μέχρι την επιλογή και τοποθέτηση των προϊσταμένων με τις διατάξεις των άρθρων 84-86 του Υ.Κ. δεν είναι θεμιτό να τεθούν σε δυσμενέστερη θέση έναντι των λοιπών. Συνεπώς, δεν δύναται να θεσμοθετηθεί διάταξη "τιμωρητικού χαρακτήρα" για τους εν λόγω προϊσταμένους. Ορθώς μοριοδοτείται διαφορετικά η άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου στα τρία επίπεδα ευθύνης, καθόσον με τις ισχύουσες διατάξεις προβλέπεται ή ίδια μοριοδότηση για αυτά, παρά το αναμφισβήτητο γεγονός ότι δεν έχει την ίδια ευθύνη ο προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης με τον προϊστάμενο Διεύθυνσης και ο δεύτερος με τον προϊστάμενο τμήματος (άλλωστε και το προβλεπόμενο επίδομα θέσης ευθύνης είναι διαφορετικό στα 3 επίπεδα, διότι συναρτάται ευθέως με το βαθμό της ευθύνης τους). Τέλος,όσον αφορά στα μη συναφή ΜΔΕ και διδακτορικά διπλώματα, δεν είναι κατανοητό γιατί θα πρέπει να μοριοδοτούνται και αυτά. Εφόσον παραμείνει η διάταξη αυτή, προτείνεται, για λόγους ίσης μεταχείρισης, να μοριοδοτηθεί ανάλογα και ο χρόνος άσκησης, ο οποίος απαιτείται για την κτήση άδειας άσκησης επαγγέλματος, όπως για παράδειγμα ο χρόνος ασκούμενου δικηγόρου, ο οποίος κυμαίνεται από 1 1/2 μέχρι 2 έτη.