Αρχική Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"Άρθρο 06Σχόλιο του χρήστη Μάτσας Γιάννης | 24 Νοεμβρίου 2019, 23:09
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Α. Στο άρθρο 6 , παράγραφος 1, σε ότι αφορά στην αντικατάσταση των διατάξεων του άρθρου 84 του Κώδικα Κατάστασης Δημόσιων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007), έχω να παρατηρήσω και να προτείνω τα εξής: 1.Εδάφιο γ) παραγράφου 1 και εδάφιο β) της παραγράφου 2 του τροποποιούμενου άρθρου 84: Παρατηρείται ότι ζητείται συνάφεια του διδακτορικού διπλώματος και του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών προς το αντικείμενο της προκηρυσσόμενης θέσης, όπως προκύπτει από τις οικείες οργανικές διατάξεις και το περίγραμμα θέσης εργασίας (όπως ορίζεται στο εδάφιο στστ) της παραγράφου 3 του προτεινόμενου προς αντικατάσταση άρθρου 85-παράγραφος 2 του άρθρου 6). Αυτό ερμηνεύεται ως απαίτηση για γνώση του εξειδικευμένου αντικειμένου της προκηρυσσόμενης θέσης και κατά συνέπεια ικανότητα του υποψηφίου να διαχειριστεί και να χαράξει σχετικούς στρατηγικούς στόχους (εάν πρόκειται για Γενικό Διευθυντή) ή επιχειρησιακούς στόχους (εάν πρόκειται για Διευθυντή). Η απουσία της οποιασδήποτε μορφής συνάφειας προς το αντικείμενο της προκηρυσσόμενης θέσης, για την περίπτωση αποφοίτων της Σχολής ΕΣΔΔΑ, δημιουργεί κατ΄ αρχήν άνιση μεταχείριση μεταξύ των δυνητικών υποψηφίων και εν τοις πράγμασι μπορεί να οδηγήσει σε αστοχία του σκοπού για τον οποίο εισήχθη αυτή η διάταξη. Μια εικόνα της αστοχίας αυτής μπορεί να διαπιστωθεί από τις πρόσφατες αξιολογήσεις για τις θέσεις Γενικών Διευθυντών…. Ως παράδειγμα, και για την αποφυγή αντίληψης της παρούσης παρατήρησης ως συντεχνιακής, σκεφθείτε έναν απόφοιτο της ΕΣΔΔΑ με βασικό πτυχίο Νομικής να αναλάβει τη Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ή έναν απόφοιτο της ΕΣΔΔΑ με βασικό πτυχίο Γεωπονικής να αναλάβει τη Γενική Διεύθυνση Αντεγκληματικής και Σωφρονιστικής Πολιτικής του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Εξάλλου, πρέπει να απασχολήσει τις νομοθετούσες τον παρόντα Νόμο αρχές, ο ουσιαστικός λόγος για τον οποίο εισάγεται η συνάφεια των διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών. Αφορά στην ικανότητα διαχείρισης ειδικών θεμάτων, ύστερα από εξειδικευμένη γνώση ή στην διοικητική εμπειρία και εγκεφαλική ωρίμανση που τεκμαίρεται από την αυξημένη διάρκεια σπουδών και την εντρύφηση στα συναφή, της προκηρυσσόμενης θέσης, θέματα. Εάν πρόκειται περί της δεύτερης τότε ίσως πρέπει να απαλειφθεί η λέξη «συνάφεια» των διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων. Προτείνεται να συμπληρωθεί στα εν λόγω εδάφια, κατ’ αναλογία προς τις απαιτήσεις για τους κατόχους διδακτορικού και μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, τουλάχιστον αναφορά στη συνάφεια του βασικού τίτλου σπουδών των αποφοίτων ΕΣΔΔΑ προς το αντικείμενο της προκηρυσσόμενης θέσης, όπως προκύπτει από τις οικείες οργανικές διατάξεις και το περίγραμμα θέσης εργασίας, άλλως να απαλειφθεί η απαίτηση συνάφειας των διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων. 2.Εδάφιο β) της παραγράφου 3 του τροποποιούμενου άρθρου 84: Να προστεθεί το «ως» πριν τη λέξη «προϊστάμενος» σε δύο σημεία, ώστε το εν λόγω εδάφιο να τροποποιηθεί ως εξής: «Δεν επιτρέπεται να είναι υποψήφιος για την επιλογή ως προϊσταμένου ούτε να τοποθετηθεί ως προϊστάμενος υπάλληλος…..» 3.Παράγραφος 5 του τροποποιούμενου άρθρου 84, 2η πρόταση: Με βάση τα εκτεθέντα στο σημείο 1 ανωτέρω, προτείνεται να τροποποιηθεί η εν λόγω πρόταση ως εξής: «Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τα ειδικά προσόντα που μπορεί να εξειδικεύονται με τις οικείες οργανικές διατάξεις οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.) μπορούν να συμμετέχουν ως υποψήφιοι στην προκήρυξη οποιασδήποτε θέσης ευθύνης, εφόσον κατέχουν τον βασικό τίτλο σπουδών που απαιτείται για την προκηρυσσόμενη θέση». Β. Στο άρθρο 6 , παράγραφος 2, σε ότι αφορά στην αντικατάσταση των διατάξεων του άρθρου 85 του Κώδικα Κατάστασης Δημόσιων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007), έχω να παρατηρήσω και να προτείνω τα εξής: 1.Τελευταία πρόταση του Εδαφίου γγ) της παραγράφου 3, του τροποποιούμενου άρθρου 85: Παρατηρείται ότι εξομοιώνεται η συνάφεια και η μη συνάφεια, προς το αντικείμενο της προκηρυσσόμενης θέσης, του πλείονος του ενός μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών. Για λόγους αρχής αλλά και αναγνώρισης της περαιτέρω εξειδίκευσης των κατόχων συναφών, περισσότερων του ενός μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, και κατ’ αναλογία προς τη διάκριση της 1ης πρότασης του παρόντος εδαφίου, προτείνεται η εν λόγω πρόταση να τροποποιηθεί ως εξής: «Σε περίπτωση κατοχής περισσοτέρων μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών συναφών με το αντικείμενο της προκηρυσσόμενης θέσης, αυτοί λαμβάνουν 75 μόρια και οι μη συναφείς μεταπτυχιακοί τίτλοι με 15 μόρια.» 2.Εδάφια αα) έως εε) της παραγράφου 3 εδ α), του τροποποιούμενου άρθρου 85: Στα εδάφια αυτά (όπως και στα υπό αντικατάσταση εδάφια του άρθρου 85) παρατηρούνται τα εξής: -Για προπτυχιακές σπουδές: • Ο βασικός τίτλος σπουδών 3βάθμιας εκπαίδευσης(ΑΕΙ ή ΤΕΙ)- τουλάχιστον 4ετούς φοίτησης- μοριοδοτείται με 100 μόρια. • Ο δεύτερος τίτλος σπουδών εφόσον είναι επίσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (ΑΕΙ ή ΤΕΙ, επίσης)- τουλάχιστον επιπλέον 3 έτη φοίτησης- μοριοδοτείται με 30 μόρια. -Για μεταπτυχιακές σπουδές : • Ο συναφής μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, ετήσιας τουλάχιστον διάρκειας μοριοδοτείται με 150 μόρια και ο μη συναφής μεταπτυχιακός τίτλος με 30 μόρια. • Η επιτυχής (άραγε υφίσταται και μη επιτυχής) αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.)-ύστερα από 18μηνη φοίτηση-, μοριοδοτείται με 250 μόρια. • Το συναφές διδακτορικό δίπλωμα (τουλάχιστον 3ετούς διάρκειας) μοριοδοτείται με 300 μόρια, ενώ μη συναφές διδακτορικό δίπλωμα με 100 μόρια. Τα εύλογα ερωτήματα που ανακύπτουν είναι: • Μοριοδοτείται με 100 μόρια ο βασικός τίτλος σπουδών (καθώς στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν υφίσταται συνάφεια του βασικού τίτλου σπουδών με την καλυπτόμενη θέση πρόσληψης) των αποφοίτων της ΕΣΔΔΑ ή τα μόρια αυτά ενσωματώνονται στα 250 μόρια της ΕΣΔΔΑ; • Γιατί δεν θεωρείται η φοίτηση στην ΕΣΔΔΑ (18μηνης φοίτησης) ως δεύτερος 3βάθμιας εκπαίδευσης τίτλος σπουδών (ο οποίος έχει την προϋπόθεση τουλάχιστον 3ετούς φοίτησης) ώστε να μοριοδοτηθεί με 30 μόρια; • Εάν η φοίτηση στην ΕΣΔΔΑ θεωρείται ως μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, γιατί δεν μοριοδοτείται αναλογικά με τα μόρια των συναφών μεταπτυχιακών τίτλων; • Γιατί το συναφές διδακτορικό δίπλωμα δεν μοριοδοτείται αναλογικά με τα έτη μεταπτυχιακής φοίτησης και κατ’ αναλογία προς τα μόρια των συναφών μονοετών μεταπτυχιακών τίτλων, ήτοι 150Χ3= 450 μόρια και το μη συναφές με 30Χ3=90 μόρια; Ως αντικείμενο προβληματισμού και υπό μορφή παραδείγματος, παρατίθεται η περίπτωση ενός τεχνολόγου (3βάθμια εκπαίδευση) που έχει συναφή μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών και είναι απόφοιτος της ΕΣΔΔΑ. Αυτό το πρόσωπο, την α’ ημέρα απασχόλησής του στο Δημόσιο, με μηδενική εργασιακή εμπειρία και σε ηλικία περίπου 25 ετών, θα διαθέτει ήδη 500 μόρια!!! Με βάση τα ανωτέρω εκτεθέντα και με γνώμονα την αρχή της αναλογικότητας και της ισότητας, προτείνεται οι αντίστοιχες διατάξεις της παραγράφου 3α) του άρθρου 85 να τροποποιηθούν ως εξής: «3. Τα ως άνω κριτήρια αξιολογούνται ως ακολούθως: α) Τα τυπικά – εκπαιδευτικά προσόντα μοριοδοτούνται ως εξής: αα) Ο βασικός τίτλος σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης του υποψηφίου με 100 μόρια. ββ) Ο δεύτερος τίτλος σπουδών, εφόσον είναι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με 50 μόρια. γγ) Συναφής μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών και η αποφοίτηση από την ΕΣΔΔΑ, μοριοδοτείται με 50 μόρια ανά εξάμηνο σπουδών, σύμφωνα με την οριζόμενη από το πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών και την ΕΣΔΔΑ, κατά περίπτωση, διάρκεια αυτών. Σε κάθε περίπτωση για την ως άνω μοριοδότηση ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών θα πρέπει να έχει αποκτηθεί μετά τη λήψη του βασικού τίτλου σπουδών. Μεταπτυχιακοί τίτλοι που ενσωματώνονται στο βασικό τίτλο σπουδών κατά την έννοια των διατάξεων του άρθρου 46 του ν. 4485/2017, εφόσον είναι συναφείς, μοριοδοτούνται με 50 μόρια. Σε περίπτωση κατοχής περισσοτέρων μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών, συναφών με το αντικείμενο της προκηρυσσόμενης θέσης, αυτοί μοριοδοτούνται με το ήμισυ των μορίων που προβλέπονται, κατά τα ανωτέρω, για τον πρώτο μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, ενώ μη συναφών με το αντικείμενο της προκηρυσσόμενης θέσης, μοριοδοτούνται με το εν τέταρτον των αντίστοιχα προβλεπομένων μορίων. δδ) Συναφές διδακτορικό δίπλωμα με 300 μόρια. Μη συναφές διδακτορικό δίπλωμα με 150 μόρια.» 3. Εδάφιο στστ) της παραγράφου 3 εδ α), του τροποποιούμενου άρθρου 85: Στο εδάφιο αυτό (όπως και στο υπό αντικατάσταση εδάφιο του άρθρου 85) παρατηρείται ότι τη συνάφεια την κρίνει με αιτιολογία το αρμόδιο συμβούλιο επιλογής προϊσταμένων, με βάση το αντικείμενο της προκηρυσσόμενης θέσης, όπως προκύπτει από τις οικείες οργανικές διατάξεις και το περίγραμμα θέσης εργασίας. Όπως παρατηρήθηκε κατά τις πρόσφατες αξιολογήσεις υποψηφίων για την πλήρωση θέσεων ευθύνης επιπέδου Γενικής Δ/νσης και Δ/νσης, την κρίση αυτή της συνάφειας, εκλήθησαν να την κάνουν πρόσωπα τα οποία δεν είχαν, εκ των πραγμάτων, την τεχνική επάρκεια και γνώση για να προβούν σε τέτοιες κρίσεις. Αποτέλεσμα αυτού ήταν επανειλημμένες αστοχίες, με συνέπεια οι ενδιαφερόμενοι να έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη για την αμφισβήτηση της κρίσης της συνάφειας των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τους τίτλων σπουδών. Προκειμένου να αποκατασταθεί η αντικειμενικότητα της κρίσης καθώς και το αίσθημα εμπιστοσύνης των υποψηφίων προς το θεσμό της κρίσης από τα αρμόδια συμβούλια επιλογής προϊσταμένων, αλλά και να επιτευχθεί η βέλτιστη απόδοση του θεσμού αυτού προς όφελος της Δημόσιας Διοίκησης, προτείνεται η κρίση της συνάφειας να διενεργείται είτε από το ΔΟΑΤΑΠ ή από τα συμβούλια επιλογής προϊσταμένων, στα οποία να συμμετέχει ισότιμα, κατά περίπτωση, αρμόδιος ορισμένος ως εκπρόσωπος του ΔΟΑΤΑΠ.