Αρχική Σχέδιο Νόμου "Ρύθμιση Θεμάτων Υπουργείου Εσωτερικών"Άρθρο 06Σχόλιο του χρήστη Βασιλική | 25 Νοεμβρίου 2019, 01:00
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στο άρθρο του υπό διαβούλευση Σχεδίου Νόμου, επισημαίνονται, προκειμένου να ληφθούν υπόψη και να τροποποιηθούν, τα εξής: 1) Παρατηρείται εξαιρετικά δυσανάλογη αύξηση της μοριοδότησης της προϋπηρεσίας και κυρίως της θέσης ευθύνης, σε σχέση με εκείνη των τυπικών προσόντων, με αποτέλεσμα να αποκλείονται υπάλληλοι ιδιαίτερα αυξημένων προσόντων, οι οποίοι, όμως, δεν έχουν υπηρετήσει σε θέσεις ευθύνης, από την επιλογή τους σε μία τέτοια θέση. Η διάταξη είναι τουλάχιστον ανακόλουθη με τις προεκλογικές, περί αξιοκρατίας και ανανέωσης στο δημόσιο τομέα, εξαγγελίες και προγραμματικές θέσεις της κυβέρνησης, ξαφνιάζοντας αρνητικά και κυρίως υιοθετώντας "κακές πρακτικές" του παρελθόντος, τις οποίες δηλώνει ηχηρά ότι αποστρέφεται. Συνεπώς, έχω την άποψη πως είναι απαραίτητο να μειωθεί η μοριοδότηση της θέσης ευθύνης, ώστε να εμφανίζει αναλογία με εκείνη των τυπικών προσόντων. 2) Επιπλέον, θεωρώ πως είναι αναγκαίο να αφαιρεθεί η περ. β της παρ. 2 του άρθρου 6, ήτοι «…και έχουν ασκήσει καθήκοντα Προϊσταμένου Τμήματος για ένα (1) έτος τουλάχιστον.», καθώς όπως τίθεται σε διαβούλευση στερεί τη δυνατότητα σε υπαλλήλους με πολύ υψηλά εκπαιδευτικά προσόντα και πολλά έτη προϋπηρεσίας να συμμετέχουν στην επιλογή Διευθυντών, παρόλο που ποτέ δεν τους δόθηκε η ευκαιρία να επιλεγούν ως Προϊστάμενοι Τμήματος.Και τούτο διότι μέχρι και σήμερα οι Προϊστάμενοι Τμημάτων σε καμία αξιολογική διαδικασία δεν έχουν λάβει μέρος, παρά μόνο ΟΡΙΣΤΗΚΑΝ και με τον τρόπο αυτό λαμβάνουν τα μόρια της θέσης ευθύνης, το επίδομα, αλλά και αποκλείονται υπαλλήλοι αυξημένων τυπικών προσόντων από τις θέσεις αυτές. 3) Επισημαίνεται, επίσης, η εξαιρετικά μεγάλη μείωση της μοριοδότησης της αναγνωρισμένης προϋπηρεσίας στο δημόσιο από τον ιδιωτικό τομέα, σε 0.83 μόρια ανά μήνα για συνολικά 84 μήνες, καθώς η εμπειρία η γνώση που υπαλλήλων, που έχουν ασκήσει ελεύθερα επαγγέλματα, όπως δικηγόροι, νομικοί ή οικονομολόγοι είναι ουσιαστική και αποδεικνύεται πολύτιμη. Προκαλεί δυσάρεστο ξάφνιασμα η αναιτιολόγητη αυτή μεγάλη μείωση, με δεδομένο ότι στον ισχύοντα νόμο τέτοιες προϋπηρεσίες έχουν ιδιαίτερα μεγάλη μοριοδότηση. Με τον τρόπο αυτό εμφανίζεται τεράστια διαφορά μοριοδότησης της προϋπηρεσίας του δημοσίου και της αναγνωρισμένης στο δημόσιο από τον ιδιωτικό, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η κλίμακα ανισοτήτων και να απομακρυνόμαστε από αξιοκρατικές διαδικασίες επιλογής στελεχών, επιβραβεύοντας τους αυθαίρετους ορισμούς και αυθαίρετες τοποθετήσεις. Συνεπώς αυτή η μοριοδότηση είναι απαραίτητο να αυξηθεί και σε κάθε περίπτωση να εξισωθεί με την πραγματική του δημοσίου.