Αρχική Τροποποίηση Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στον δημόσιο τομέα, οργανωτικές διατάξεις Υπουργείου Εσωτερικών και διατάξεις για την αναπτυξιακή προοπτική των ΟΤΑΆρθρο 33 – Ρυθμίσεις για την εκκαθάριση δηλώσεων διόρθωσης τετραγωνικών και μείωσης μισθωμάτων ακινήτων σε κοινόχρηστους χώρουςΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ | 2 Σεπτεμβρίου 2020, 15:07
Σχετικά με την προθεσμία έως και 30/11/2020 ώστε να έχουν ολοκληρωθεί οι μεταβολές/διορθώσεις στις επιφάνειες των ακινήτων, πρέπει να ληφθούν υπόψη τα εξής: 1) η προθεσμία που τίθεται, είναι κατανοητό ότι έχει βάση την εξυπηρέτηση του πολίτη και την συντομότερο εξυπηρέτησή του, καθώς και την αποφυγή επιβάρυνσής του με τέλη. Είναι όμως απολύτως βέβαιο ότι δεν επαρκεί, για τους εξής λόγους: α) οι αιτήσεις που κατατέθηκαν είναι πάνω από 1.000.000 και σε κάθε Δήμο αντιστοιχούν κάποιες χιλιάδες. Ο όγκος είναι μεγάλος και η επεξεργασία της κάθε αίτησης είναι διαδικασία δυσχερής που απαιτεί βαθιά γνώση της νομοθεσίας, εμπειρία και συγκέντρωση. α) οι υπάλληλοι των εσόδων εκτελούν και άλλα καθήκοντα (βεβαιώσεις ΤΑΠ, ηλεκτροδοτήσεις, Μη ηλεκτροδοτούμενα και σε πολλούς Δήμους έχουν και άλλες αρμοδιότητες των εσόδων όπως πρόστιμα ΚΟΚ, Κοινόχρηστο χώρο, φόρος επί των ακαθαρίστων 0,5% και παρεπιδημούντων, μισθώματα κλπ), πέραν της διόρθωσης των τμ, που απαιτούν πολύ από τον εργασιακό τους χρόνο. Επιπλέον δεν είναι ούτε θεμιτό, αλλά ούτε και εφικτό να μην εξυπηρετούν ο,τιδήποτε άλλο, ώστε να προλάβουν την προθεσμία της 30/11/20. β)έχει δοθεί ήδη παράταση για την εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 4647/20 μέχρι τις 30/9/2020. Οι αντικειμενικά πολλές αιτήσεις των πολιτών, θα αυξηθούν πολύ, μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία. Η προθεσμία της 30/11/20 δεν επαρκούσε -έτσι και αλλιώς- για τις αιτήσεις που είχαν κατατεθεί μέχρι 31/8/20. Πόσο μάλλον για όσες κατατεθούν επιπλέον μέχρι την νέα προθεσμία που δόθηκε. γ) η ευχέρεια για πρόσληψη εποχικού προσωπικού που δίνεται στους ΟΤΑ δεν λύνει το πρόβλημα, δεδομένου ότι τα άτομα αυτά: -θα πρέπει να γνωρίσουν και να εμπεδώσουν ένα νομοθετικό πλαίσιο που ξεκινά από το 1958 και καταλήγει στις πρόσφατες διατάξεις του Ν.4495/17,-θα πρέπει να αποκτήσουν πρόσβαση δηλαδή κωδικούς και να κατανοήσουν πλήρως τον χειρισμό της ηλεκτρονικής εφαρμογής, που κάθε Δήμος χρησιμοποιεί για τα δημοτικά τέλη και το ΤΑΠ. Εάν ο Δήμος δεν έχει ηλεκτρονική εφαρμογή, θα πρέπει να έχουν πρόσβαση στα αρχεία που κρατούνται στην υπηρεσία των εσόδων, - θα πρέπει να αποκτήσουν κωδικούς για την πλατφόρμα της ΔΕΔΔΗΕ και να εκπαιδευτούν στο χειρισμό της. Μια πρόταση αντιμετώπισης του προβλήματος είναι η εξής: α) να δημιουργηθεί μια "γέφυρα" μεταξύ της πλατφόρμας διόρθωσης των τμ και της ΔΕΔΔΗΕ, ώστε ό,τι τμ δήλωσε ο πολίτης στην πλατφόρμα να ενημερώσουν απευθείας τους λογαριασμούς ρεύματος. β) δεδομένου του α, να οριστεί μια καταληκτική ημερομηνία υπολογισμού για τη χρέωση των τμ που δηλώθηκαν από τον πολίτη (π.χ. η 30/11/2020), ανεξάρτητα της ημερομηνίας που θα η επεξεργασία της αίτησης από το Δήμο. γ) στο ενδεχόμενο να εντοπιστούν και άλλες διαφορές τμ -πέραν όσων δήλωσε ο πολίτης στην πλατφόρμα-, ο Δήμος θα επικοινωνεί μαζί του και η χρέωση όσων τμ λείπουν θα γίνεται, μέχρι το χρονικό σημείο που θα τελειώνει την επεξεργασία της αίτησης ο Δήμος. Με τον τρόπο αυτόν, ό,τι δήλωσε ο πολίτης χρεώνεται μέχρι ένα ορισμένο χρονικό σημείο -πολύ κοντά στη λήξη της προθεσμίας για κατάθεση δήλωσης-, αλλά και οι δημοτικές υπηρεσίες διασφαλίζουν τα έσοδα που θα προκύψουν από τυχόν επιπλέον ανακρίβειες τμ. Σημειώνεται ότι, το ενδεχόμενο γ είναι πολύ πιθανό να είναι συχνότατο, διότι η πλατφόρμα αφορά τη διόρθωση του ΤΑΠ (καθαρό εμβαδόν) και όχι των Δημοτικών τελών και Δημοτικού φόρου (μικτό εμβαδόν). Η πλατφόρμα έχει την κατάλληλη ένδειξη (μόνο ΤΑΠ) και περιλαμβάνει διορθώσεις και σε κοινόχρηστα, αλλά οι περισσότεροι πολίτες έχουν την πεποίθηση ότι, διορθώνουν εν γένει τα τμ τους. Πριν ακόμη τη δημιουργία της πλατφόρμας, θα έπρεπε σχετική διάταξη να ορίζει για τον υπολογισμό των δημοτικών τελών/φόρου το καθαρό εμβαδόν. Εφόσον αυτό δεν έγινε στο χρόνο που θα έπρεπε, τώρα θα προκύπτουν συχνά οι διαφορές της γ περίπτωσης που θα πρέπει να αντιμετωπιστούν κάθε μία ξεχωριστά από τις δημοτικές υπηρεσίες. Για το λόγο αυτό, προτείνεται η λύση του διαχωρισμού του υπολογισμού των αναδρομικών, σε διαφορετικές χρονικές προθεσμίες.