• Σχόλιο του χρήστη 'Mary Mary' | 17 Νοεμβρίου 2020, 21:37

    Πρωτίστως η χρονική συγκυρία για την αναμόρφωση του ΑΣΕΠ είναι η πλέον άκυρη, δεδομένου ότι η χώρα πλήττεται από την πανδημία. Επίσης, το νομοσχέδιο κινείται σε λανθασμένη κατεύθυνση, εφόσον αποτελεί μια κατάφωρη αδικία σε υποψηφίους που διαθέτουν τα ακαδημαϊκά προσόντα, απαξιώνοντας μια προσπάθεια ετών. Και επειδή θα υπάρξουν πολλοί που θα πουν μα καλά τα μεταπτυχιακά τα κάνει κανείς για το ΑΣΕΠ. Σαφώς όχι. Οι επιστήμες εξελίσσονται ταχύτατα, ακόμα και οι ανθρωπιστικές. Έχουμε ανάγκη από έγκυρη και επικαιροποιημένη γνώση, που μόνο το πανεπιστήμιο προσφέρει, κακά τα ψέματα. Το ΑΣΕΠ είναι ανεξάρτητη αρχή και όχι εξεταστικό κέντρο. Το παρόν σύστημα του ΑΣΕΠ με τη μοριοδότηση εξασφαλίζει το αδιάβλητο, εφόσον βασίζεται σε αμιγώς αντικειμενικά κριτήρια που δεν χωρούν αμφισβήτηση, όπως η γλωσσομάθεια, η γνώση χειρισμού Η/Υ, τα πτυχία, τα μεταπτυχιακά, τα διδακτορικά κλπ, για τα οποία βέβαια οι υποψήφιοι πέρασαν από εξετάσεις για να τα αποκτήσουν. Επειδή βέβαια πάντα υπάρχουν και εκείνοι που παρανομούν, η γνησιότητα τους μπορεί να εξακριβωθεί από τα αρχεία των αντίστοιχων υπηρεσιών που τα παρέχουν. Επιπροσθέτως, καταργείται η προϋπηρεσία. Με ποιο σκεπτικό; Άνθρωποι που έχουν δουλέψει στο αντικείμενό τους δεν είναι χρήσιμοι για τη δημόσια διοίκηση;; Και επειδή επίσης τίθεται το ερώτημα πως αποδεικνύεται η συνάφεια, νομίζω ότι υπάρχουν βεβαιώσεις προϋπηρεσίας από το ασφαλιστικούς φορείς με τους αντίστοιχους κωδικούς, για να μην αναφερθώ σε συμβάσεις έργου ή εργασίες, που είναι το πλέον πασιφανές που έχει δουλέψει ο καθένας και τι έχει κάνει ακριβώς. Καταργείται ο βαθμός πτυχίου, άρα δηλαδή όσοι μελέτησαν και αρίστευσαν δεν επιβραβεύονται καν ούτε σε αυτόν τον τομέα. Θεωρώ επίσης ότι η μοριοδότηση του κατοίκου της παραμεθορίου, παραπάνω από κάποιον που διέθεσε προσωπικό χρόνο για να πάρει ένα διδακτορικό είναι ατόπημα. Ας διατηρηθεί το υπάρχον σύστημα να προηγούνται οι κάτοικοι των παραμεθορίων περιοχών, αλλά όχι η επιπλέον μοριοδότηση. Τέλος, η διαδικασία των εξετάσεων είναι άκρως ψυχοφθόρα και πιστεύω ότι θα οδηγήσει πολλούς υποψηφίους στη διαδικασία του φροντιστηρίου, όπως συμβαίνει και με την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης. Άλλωστε πως μπορεί κάποιος να κρίνει την καταλληλότητα ενός ανθρώπου από μία εξέταση και μόνο; Αν οπωσδήποτε πρέπει να υπάρχει γραπτός διαγωνισμός, ας επανέλθει το Τεστ Δεξιοτήτων, που διεξήχθη το 2008 και το οποίο φυσικά ποτέ δεν αξιοποιήθηκε σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Ευελπιστώ ότι η προσωπική μου τοποθέτηση και προτάσεις θα ληφθούν σοβαρά υπόψη.