Αρχική Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής ΚυβέρνησηςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΜΟΝΑΔΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 9 Σύσταση, οργάνωση και στελέχωση της Μονάδας Εσωτερικού ΕλέγχουΣχόλιο του χρήστη Κ.Β. | 2 Μαρτίου 2021, 12:49
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρ. 2. Έχοντας ήδη διανύσει μια δεκαετία οικονομικής κρίσης και συρρίκνωσης του Δημόσιου Τομέα, εύκολα διακρίνει κανείς την υποστελέχωση τόσο στους ΟΤΑ , όσο και στα Δημόσια Νοσοκομεία, σε βαθμό μάλιστα που να επηρεάζει την εύρυθμη λειτουργία τους. Αφενός μεν δεν υπάρχει πλεονάζον προσωπικό αλλά και δεν μπορεί να αποσπαστεί υπάρχον υπάλληλος στη ΜΕΕ του ίδιου φορέα διότι κατά την εκτέλεση των καθηκόντων του δεν θα ισχύει το κριτήριο της αντικειμενικότητας. Οι ΟΤΑ και τα νοσοκομεία πρέπει πρώτα να καλύψουν βασικές ελλείψεις προσωπικού σε σημαντικές διευθύνσεις όπως η οικονομική, νοσηλευτικού προσωπικού, κλπ. απαραίτητου για την επίτευξη του σκοπού για τον οποίο υφίστανται και κατόπιν να δημιουργηθεί ΜΕΕ η οποία θα πρέπει να στελεχωθεί από έμπειρο δυναμικό, το οποίο θα διενεργεί ελέγχους σε καλά και ορθά στελεχωμένες υπηρεσίες προσδίδοντας αξία στον φορέα. Αντικρίζοντας τη σημερινή πραγματικότητα ελάχιστοι φορείς έχουν τη δυνατότητα δημιουργίας μιας σωστά δομημένης ΜΕΕ. Παρ. 3&4. Στην περίπτωση των νοσοκομείων η δημιουργία κοινής ΜΕΕ είναι ανεδαφική. Π.χ. για τα Νοσοκομεία της 2ης ΔΥΠΕ όπως π.χ. Κως, Κάλυμνος, Νάξος, κλπ στα οποία είναι υποστελεχωμένες ήδη οι διοικητικές υπηρεσίες, θα δημιουργήσουν κοινή ΜΕΕ η οποία θα εδρεύει πού; Ή θα εποπτεύει η ΜΕΕ της 2ης ΔΥΠΕ όλα τα νοσοκομεία των νησιών του Αιγαίου & της Δυτ. Αττικής τα οποία υπάγονται σε αυτήν; Λαμβάνοντας δε υπ όψιν ότι στα νοσοκομεία εφαρμόζεται ήδη εσωτερικός έλεγχος με μέσο ετήσιο κόστος 3.500 ευρώ, θα πρέπει να εκτιμηθεί αν η αύξηση του κόστους αυτού με μόνιμους δημόσιους υπαλλήλους θα είναι δυσανάλογη με το αποτέλεσμα, καθώς ιδιαίτερα για την πρώτη τριετία οι ΜΕΕ θα είναι στελεχωμένες από υπαλλήλους χωρίς εργασιακή εμπειρία. Παρ. 5 Για τους ανωτέρω λόγους πρέπει να αξιοποιηθεί η εμπειρία των εσωτερικών ελεγκτών που παρέχουν ήδη τις υπηρεσίες τους σε δημόσια νοσοκομεία, είτε σαν προϊστάμενοι των μονάδων εσωτερικού ελέγχου (Μ.Ε.Ε.) ή συνεχίζοντας το καθεστώς το οποίο υπάρχει ήδη. Παρ. 7 Για την στελέχωση των μονάδων εσωτερικού ελέγχου με υπαλλήλους Π.Ε. & Τ.Ε. μπορεί να γίνει αναφορά στον Ν.4542/2018 αρ. 5 Α (τίτλοι σπουδών). Δεν γίνεται επίσης καμία αναφορά για την αξιοποίηση των τακτικών μελών του Ε.Ι.Ε.Ε. ή του Μητρώου Εσωτερικών Ελεγκτών του Υπουργείου Οικονομικών τα οποία διαθέτουν αρκετή εργασιακή εμπειρία (τουλάχιστον 3 έτη). Επίσης η στελέχωση με υπαλλήλους μέσω ΑΣΕΠ θα είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα με αποτέλεσμα οι Μ.Ε.Ε. να υπολειτουργούν και να μην υφίσταται ουσιαστικός έλεγχος για το ανωτέρω διάστημα. Παρ. 9 Το Ε.Ι.Ε.Ε. ήδη υλοποιεί ειδικά προγράμματα κατάρτισης εσωτερικών ελεγκτών και θα μπορούσε να αξιοποιηθεί η εμπειρία αυτή σε συνεργασία με το Ε.Κ.Δ.Δ.Α. Εν κατακλείδι λαμβάνοντας υπόψη την υποστελέχωση των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης και ιδιαίτερα των Δημόσιων Νοσοκομείων, το κόστος του παρόντος νόμου και την είκοσι ενός έτους εμπειρίας μου στον εσωτερικό έλεγχο, θεωρώ την υλοποίηση στον παρόντα χρόνο του ανωτέρω νομοσχεδίου ως ανεφάρμοστη και ανεδαφική.