Αρχική Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής ΚυβέρνησηςΆρθρο 21 Χρήση προτύπων και βέλτιστων πρακτικών εσωτερικού ελέγχουΣχόλιο του χρήστη Κώστας Λιναρδάτος, Εσωτερικός Ελεγκτής | 4 Μαρτίου 2021, 13:28
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι σημαντικό να αναφέρεται η εφαρμογή των Προτύπων Εσωτερικού Ελέγχου στο νομοθέτημα, η οποία θα συμπεριληφθεί και στον Κανονισμό Λειτουργίας των ΜΕΕ. Δεν θα πρέπει να απαλειφθεί και να αφεθεί στην κρίση του κάθε φορέα. Όντως είναι δύσκολο να εφαρμοστούν πλήρως τα πρώτα χρόνια λειτουργίας των ΜΕΕ, αλλά η στόχευση πρέπει να είναι η καθολική εφαρμογή τους απ΄ όλους τους φορείς. Σχετικά με το είδος των Προτύπων, θα πρέπει να είναι αυτά που αφορούν στον Εσωτερικό Έλεγχο. Τα ελεγκτικά πρότυπα υποστηρίζουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την επίτευξη των στόχων κάθε κατηγορίας ελέγχων. Τα πρότυπα του INTOSAI, αφορούν κυρίως στους ελέγχους που ασκούν τα Ανώτατα Ελεγκτικά Όργανα του Δημόσιου Τομέα (του Ελεγκτικού Συνεδρίου) και υποστηρίζουν κυρίως τους στόχους των συγκεκριμένων έργων. Επίσης τα Πρότυπα των Ορκωτών Ελεγκτών υποστηρίζουν με τον καλύτερο τρόπο τους στόχους των συγκεκριμένων ελέγχων. Αντίστοιχα τα Πρότυπα Εσωτερικού Ελέγχου υποστηρίζουν καλύτερα το έργο του Εσωτερικού Ελέγχου. Μπορεί να υπάρχει μια κοινή ελεγκτική βάση, αλλά υπάρχουν διαφορετικοί επιμέρους στόχοι. Για παράδειγμα, ο Εσωτερικός Έλεγχος παρέχει και συμβουλευτικές υπηρεσίες εντός του φορέα. Για την υποστήριξη αυτού του στόχου υπάρχει το αντίστοιχο Πρότυπο και Οδηγία Εσωτερικού Ελέγχου στα οποία περιγράφονται, αφενός η αρμοδιότητα για την παροχή τέτοιου έργου και αφετέρου οι βασικές κατευθύνσεις υλοποίησης του συμβουλευτικού έργου καθώς και ο σαφής διαχωρισμού του από την υπηρεσία διαβεβαίωσης που δίδεται με τη διενέργεια ενός ελέγχου. Το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν παρέχει συμβουλευτικό έργο εντός τού κάθε δημόσιου φορέα και έτσι δεν προκύπτει κάποια αναγκαιότητα να το διαχωρίσει από το ελεγκτικό έργο. Το ίδιο συμβαίνει και με άλλους επιμέρους στόχους. Το κριτήριο δεν είναι γενικά ο έλεγχος, αλλά οι στόχοι που πρέπει να επιτυγχάνονται σε κάθε κατηγορία ελέγχων. Έτσι προκύπτει και η αναγκαιότητα εφαρμογής των Προτύπων Εσωτερικού Ελέγχου που υποστηρίζουν τους επιμέρους στόχους του και όχι η εφαρμογή γενικών Προτύπων Ελέγχου. Ενδεχομένως να μπορεί να γίνει σε βάθος χρόνου, αν και όπου απαιτείται, η προσαρμογή των Προτύπων Εσωτερικού Ελέγχου πιο στοχευμένα στον Δημόσιο Τομέα, λαμβάνοντας υπ΄ όψη και τυχόν διαφοροποιήσεις του INTOSAI.