Αρχική Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"ΜΕΡΟΣ ΣΤ’ ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 83 Καταργούμενες διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Αποστολος | 5 Μαρτίου 2021, 16:41
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
09 Φεβρουαρίου 2021 ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΝΕΟ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΝΟΜΟ. Ο προτεινόμενος νέος εκλογικός νόμος του Υπ. Εσωτερικών είναι προς την σωστή κατεύθυνση. Η απλή αναλογική δημιούργησε αρκετές στρεβλώσεις στις διοικήσεις των Ο.Τ.Α. με σημαντικότερη στρέβλωση: την κυβερνησιμότητα των Δήμων. Ο Κλεισθένης πρέπει να αλλάξει. Συγκεκριμένα καταθέτω 12 θέσεις, επιγραμματικά και συγκεκριμένα: 1. Καμία μείωση δημοτικών συμβούλων. Είμαι κάθετα αντίθετος. Είναι παράλογη η προτεινόμενη μείωση των εδρών, γιατί αυτό θα οδηγήσει και σε μείωση ανδχων, εντεταλμένων συμβούλων κτλ. Οι έδρες θα πρέπει να αυξηθούν. Η τοπική αυτοδιοίκηση χρειάζεται χέρια, χρειάζεται ανθρώπους, οι οποίοι μάλιστα δημοτικοί σύμβουλοι παρέχουν τις υπηρεσίες τους στον τόπο αμισθί. Ισχυρή εκπροσώπηση των Δημοτικών Ενοτήτων. Ήδη μετά την συγχώνευση των καποδιστριακών δήμων, έχει επέλθει πολύ μεγάλη μείωση των δημοτικών συμβούλων. Όχι στην αποδυνάμωση των ΟΤΑ. 2. Είναι λάθος η προτεινόμενη αύξηση των υποψηφίων συμβούλων στο 120%. Είναι οξύμωρο και αλληλένδετο, από την μία προτεινόμενη μείωση των εδρών και από την άλλη προτεινόμενη αύξηση των υποψηφίων. Πρότασή μου είναι +50% οι υποψήφιοι σύμβουλοι. 3. Παραταξιακό ψηφοδέλτιο για όλες τις Δημοτικές Ενότητες και όλες τις Κοινότητες, ανεξαρτήτως πληθυσμιακού κριτηρίου, το λεγόμενο μακρύ ψηφοδέλτιο, σεντόνι. Είναι λάθος η πρόταση για κοινό - ενιαίο υποψήφιο τοπικό σύμβουλο κάτω των 300 κατοίκων σε όλα τα ψηφοδέλτια, ο όποιος θα αντλεί ψήφους από όλες τις παρατάξεις. Επιτέλους, να δοθούν ουσιαστικές αρμοδιότητες στα τοπικά συμβούλια των Κοινοτήτων, διαφορετικά ποιος είναι ο ρόλος ύπαρξής τους; 4. Το προτεινόμενο 43% για την εκλογή δημάρχου, να γίνει 50,01% προκειμένου να έχει λαϊκή νομιμοποίηση. Είναι λάθος η δικαιολογία και λάθος η κατεύθυνση, ότι με 39% έχουμε κυβέρνηση και δεν μπορούμε με 43% να έχουμε δήμαρχο; Η αλήθεια είναι πως ποτέ και κανένα πολιτικό κόμμα δεν μπορεί να φτάσει το 50%. Όπως επίσης, αλήθεια είναι πως το 2014 και το 2019, μόνον το 20% των υπ. Δημάρχων ξεπέρασαν το 43%. 5. Αναλογική κατανομή των εδρών στο δημοτικό συμβούλιο. Δεν είναι δυνατόν το 50% να έχει ίδιες έδρες με το 59% και τα 3/5 των εδρών. 6. Υποτιμητική για τις γυναίκες η ποσόστωση. Το 40% του Κλεισθένη από το 33% του Καλλικράτη, αδίκησε τις γυναίκες, γιατί εκλέχθηκαν λιγότερες το 2019 από το 2014. Γνωρίζουμε όλοι, ότι στους επαρχιακούς δήμους που αποτελούν το 80% των συνολικά δήμων, δεν υπάρχουν διαθέσιμες γυναίκες να ασχοληθούν με τα κοινά και δημιουργείται πρόβλημα ακύρωσης συνδυασμών, εξαιτίας της ποσόστωσης των γυναικών. 7. Κατάθεση ψηφοδελτίων έως 1 Σεπτεμβρίου. Λάθος η προτεινόμενη 30η Ιουνίου, γιατί θα οδηγήσει σε μακρά προεκλογική περίοδο. Η πρώτη Κυριακή είναι 1 Οκτωβρίου 2023 και η δεύτερη 8 Οκτωβρίου 2023. 8. Διαφωνώ με το πλαφόν εισόδου και λήψη έδρας συνδυασμού με το 3% και είμαι υπέρ του εκλογικού μέτρου, του κάθε ξεχωριστού δήμου. Η λήψη έδρας σε έναν δήμο μπορεί να είναι και 5% και σε άλλον δήμο 2%, όσο είναι το εκλογικό μέτρο. 9. Το πότε θα αρχίζει η προεκλογική περίοδος δεν το αναφέρει το σχέδιο νόμου, οι προεκλογικές δαπάνες κτλ. 10. Όχι στο αρθρ. 8 που προβλέπει δημοτικούς υπαλλήλους, ως υποψηφίους συμβούλους. 11. Μείωση του παράβολου όλων των υποψηφίων: 50€ του υπ. δημάρχου, 20€ του υπ. δημοτικού συμβούλου και 10€ του υπ. τοπικού συμβούλου. 12. Θεσμική και Οικονομική αυτοτέλεια των Ο.Τ.Α. Με εκτίμηση Απόστολος Δαβής Μέλος Δ.Σ. Π.Ε.Δ. ΑΜ-Θ