Αρχική Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ Άρθρο 1 Δημοτικές αρχέςΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΙΑΣΜΟΥ | 6 Μαρτίου 2021, 12:32
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Άρθρο 1 : Δημοτικές Αρχές Παρατήρηση : H Εκτελεστική Επιτροπή και η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής στερούνται αρμοδιοτήτων με αποτέλεσμα να αμφισβητείται ευθέως η ύπαρξη τους. Παράδειγμα : Στον Δήμο Ιάσμου, από την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών (01/09/2019) έως σήμερα (11/02/2021), η μεν Εκτελεστική Επιτροπή συνεδρίασε μόνο 2 φορές και ελήφθησαν 3 αποφάσεις, η δε Επιτροπή Ποιότητας Ζωής συνεδρίασε 2 φορές και ελήφθησαν 2 αποφάσεις. Πρόταση : - Πλήρης κατάργηση της Εκτελεστικής Επιτροπής με την μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων της στον Δήμαρχο. - Πλήρης κατάργηση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής με την μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων της στο Δημοτικό Συμβούλιο. Άρθρο 2 : Αρχές Δημοτικών Κοινοτήτων Παρατήρηση : Είναι άκρως εσφαλμένες οι τροποποιήσεις των παραγράφων 3 και 6 του άρθρου 2. Η μη εκλογή συμβουλίων δημοτικής κοινότητας στις έδρες των δήμων, θα στερήσει την εκπροσώπηση σε επίπεδο κοινότητας από μεγάλες πληθυσμιακές ομάδες, δημιουργώντας προβλήματα για την ορθή λειτουργία των δήμων. Επίσης η μεταβίβαση των πολλών και ασήμαντων αρμοδιοτήτων των Συμβουλίων Δημοτικής Κοινότητας (π.χ. γνωμοδότηση επί της ονομασίας οδών, γνωμοδότηση για παραχώρηση δημοτικών εκτάσεων κ.ο.κ.), αφενός δεν συνάδει με την λειτουργία και τις αρμοδιότητες της Οικονομικής Επιτροπής, αφετέρου δε θα επιβαρύνει την ήδη βεβαρημένη Οικονομική Επιτροπή με πρόσθετες αρμοδιότητες. Έτη περαιτέρω η μεταβίβαση και η άσκηση των αρμοδιοτήτων, του κατηργημένου Προέδρου του Συμβουλίου Κοινότητας, από τον Δήμαρχο ή τον οριζόμενο Αντιδήμαρχο, θα υποβαθμίσει και θα δυσχεράνει το επιτελικό έργο του Δημάρχου και του Αντιδημάρχου. Παράδειγμα : Στον δήμο Ιάσμου υφίστανται 11 Κοινότητες, με τους αντίστοιχους Προέδρους και τα Συμβούλια τους. Ενώ η Κοινότητα Κερασιάς με πληθυσμό 8 κατοίκους, η Κοινότητα Ληνού με πληθυσμό 411 κατοίκους, η Κοινότητα Σάλπης με πληθυσμό 538 κατοίκους, θα έχουν Πρόεδρο, Συμβούλιο και εκπροσώπηση, η Κοινότητα Ιάσμου (κοινότητα της έδρας του Δήμου) με πληθυσμό 4.399 κατοίκους θα στερηθεί εκπροσώπησης. Πρόταση : - Διατήρηση των Δημοτικών Κοινοτήτων (Κοινοτήτων) στις έδρες των δήμων. - Κατάργηση των Δημοτικών Κοινοτήτων (Κοινοτήτων) με πληθυσμό μικρότερο ή ίσο των 500 κατοίκων, κατάργηση του Εκπροσώπου της Δημοτικής Κοινότητας (Κοινότητας). - Ενσωμάτωση των Δημοτικών Κοινοτήτων (Κοινοτήτων) με πληθυσμό μικρότερο ή ίσο των 500 κατοίκων στην πλησιέστερη εδαφικά (χιλιομετρικά) Δημοτική Κοινότητα (Κοινότητα). Συνεπεία της παρούσας ενσωμάτωσης (κατάργησης) θα αποτελέσει και η αποφυγή της δεδομένης σύγχυσης με την συμμετοχή των μεμονωμένων υποψηφίων Εκπροσώπων Κοινοτήτων στα Ενιαία Ψηφοδέλτια για την εκλογή των Δημοτικών Αρχών. Άρθρο 7 : Προσόντα εκλογιμότητας για την ανάδειξη των δημοτικών αρχών Πρόταση - τροποποίηση : Στην παράγραφο 2 του άρθρου 7, τροποποίηση ηλικίας εκλογιμότητας για δημοτικούς συμβούλους, συμβούλους δημοτικής κοινότητας και εκπροσώπους δημοτικής κοινότητας, στο 17Ο έτος συμπληρωμένο, αντί του 18ου έτους συμπληρωμένο. Άρθρο 8 : Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα Πρόταση – τροποποίηση : Στην παράγραφο 3 του άρθρου 8, γίνεται αναφορά σε κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα των ’’ειδικών συμβούλων των δήμων’’. Εκ του νόμου υφίσταται, διαφορά ως προς την καταστατική θέση και τη διαφορά οικονομικών αποδοχών, μεταξύ των Ειδικών Συνεργατών, Ειδικών Συμβούλων, Επιστημονικών Συνεργατών, Έμμισθων Συμβούλων και Άμισθων Συμβούλων. Πρέπει να διευκρινιστεί με ρητή αναφορά αν αυτό το κώλυμα ή ασυμβίβαστο συμπεριλαμβάνει ή εξαιρεί τους ειδικούς συνεργάτες και τους επιστημονικούς συνεργάτες των δήμων, όπως επίσης αν συμπεριλαμβάνει ή εξαιρεί τους Άμισθους Συνεργάτες των Δήμων. Άρθρο 9 : Ασυμβίβαστο λόγω οφειλών Πρόταση – τροποποίηση : Απέναντι στις Δημοτικές Αρχές (Ο.Τ.Α.) είναι δεδομένο ότι ο κάθε πολίτης, δημότης, επιχείρηση, φυσικό ή νομικό πρόσωπο δεν πρέπει να είναι οφειλέτης. Ως εκ τούτου σε μια ευνομούμενη πολιτεία, δεδομένου ότι ο κάθε αιρετός πρέπει να αποτελεί το παράδειγμα - πρότυπο δεν νοείται να είναι και οφειλέτης του δήμου ή του δημοσίου και να κατέχει αξιώματα. Προτείνεται η πλήρης κατάργηση του ορίου των 300 ευρώ, των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 9, με την ταυτόχρονη θέσπιση εξόφλησης κάθε οφειλής προς το Δήμο ή το Δημόσιο για τους εκλεγμένους αιρετούς έως την ορκωμοσία ή εγκατάσταση τους.