Αρχική Σύστημα Εσωτερικού Ελέγχου των φορέων Γενικής ΚυβέρνησηςΚΕΦΑΛΑΙΟ Δ’ ΜΟΝΑΔΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ Άρθρο 9 Σύσταση, οργάνωση και στελέχωση της Μονάδας Εσωτερικού ΕλέγχουΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος Θεοδωρόπουλος | 8 Μαρτίου 2021, 16:09
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το παρόν άρθρο δε συμπορεύεται με την Ελληνική πραγματικότητα και αυτό διότι: - Η ανεξαρτησία του ελεγκτή, εφόσον είναι δημόσιος υπάλληλος δύναται να επηρεαστεί, υπό την έννοια ότι ελέγχει συναδέλφους του που έχουν συνυπηρετήσει, τόσο εις βάρος του φορέα όσο και εις βάρος του ελεγχόμενου υπαλλήλου. - Οι φορείς του Δημοσίου (Δήμοι, Νομικά Πρόσωπα Δήμων, Δημόσια Νοσοκομεία κλπ.) είναι υποστελεχωμένοι σε τέτοιο βαθμό που δημιουργείται διοικητικό πρόβλημα. Η απομάκρυνση των υπαλλήλων από τις υπηρεσίες του φορέα και η τοποθέτηση τους σε μονάδες εσωτερικού ελέγχου, θα προκαλέσει την αποδυνάμωση νευραλγικών τμημάτων του ίδιου του φορέα και τη μείωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες. - Οι δημόσιοι υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ είναι αριθμητικά ελάχιστοι (εξαίρεση αποτελούν οι φορείς των τριών μεγάλων πόλεων της Ελλάδος που διαθέτουν αριθμητική επάρκεια) και καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης με διοικητικό κύρος και αυξημένη μισθοδοσία. Συνεπώς οι κατέχοντες τη γνώση δεν έχουν κίνητρο για να παραιτηθούν από τα παραπάνω προνόμια. - Οι γνώσεις των υπαλλήλων κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ σχετικά με την ελεγκτική επιστήμη είναι κυρίως θεωρητικές. Οι εν λόγω υπάλληλοι δε διαθέτουν προηγούμενη εμπειρία στον εσωτερικό έλεγχο και ως εκ τούτου δεν κρίνονται ως κατάλληλοι, προκειμένου να στελεχώσουν τις μονάδες εσωτερικού ελέγχου. - Τα άτομα που θα στελεχώσουν τις μονάδες εσωτερικού ελέγχου των δημόσιων φορέων θα πρέπει να είναι πιστοποιημένοι εσωτερικοί ελεγκτές (είτε μέσω του Ινστιτούτου είτε μέσω του Υπουργείου Οικονομικών) και να διαθέτουν προηγούμενη εμπειρία στον εσωτερικό έλεγχο, προκειμένου οι έλεγχοι να είναι επαρκείς, αποτελεσματικοί και να μην πραγματοποιούνται απλώς για τη συμμόρφωση με τον παρόντα νόμο. Ακόμη, οι ελεγκτές θα πρέπει να διαθέτουν εύρος γνώσεων προκειμένου να είναι σε θέση να ελέγξουν το σύνολο των λειτουργιών ενός φορέα (Πληροφοριακά συστήματα, Έσοδα Φορέα, Έξοδα Φορέα, Προμήθειες, Συμμόρφωση φορέα με Νομοθετικά και Κανονιστικά πλαίσια, Τεχνικές Υπηρεσίες, Ασφάλεια Έμψυχου και Άψυχου υλικού, Προστασία Προσωπικών Δεδομένων κλπ.). Συμπερασματικά, ο Νόμος πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στους φορείς να προσλαμβάνουν εξωτερικούς συνεργάτες με την ως άνω εμπειρογνωσία, έτσι ώστε η εφαρμογή του Νόμου να επιφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η βούληση της κυβέρνησης κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση θέλοντας να εγκαταστήσει συστήματα και μονάδες εσωτερικού ελέγχου στους φορείς, ωστόσο οι τεκμηριωμένες απόψεις των ανθρώπων που δραστηριοποιούνται γύρω από τον εσωτερικό έλεγχο θα πρέπει να εισακουστούν, ειδάλλως το όλο εγχείρημα θα καταρρεύσει όπως τα προηγούμενα παρόμοια νομοσχέδια.