Αρχική Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"Άρθρο 13 Κατάρτιση συνδυασμών – Υποβολή υποψηφιοτήτωνΣχόλιο του χρήστη ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΑ | 15 Μαρτίου 2021, 10:13
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτείνεται οι υποψήφιοι σύμβουλοι κοινοτήτων και οι υποψήφιοι Πρόεδροι των κοινοτήτων να είναι σε ξεχωριστή κάλπη. Είναι θέμα πολιτικών δικαιωμάτων. Έχει το δικαίωμα, ο κάθε πολίτης να εκλέγει εκείνον που επιθυμεί και όχι εκείνον που θα επιλέξει ο υποψήφιος Δήμαρχος. Στην δεύτερη περίπτωση -αυτή που ‘προτείνει’ το νομοσχέδιο- δεν τίθεται θέμα εκλογής, αλλά ουσιαστικά ‘επικύρωσης’ της επιλογής του Δημάρχου. Αυτό δεν θα είναι εκλογές, θα είναι διορισμός με ‘επίφαση’ εκλογικής διαδικασίας. Έχει επίσης δικαίωμα ο κάθε πολίτης, να θέτει υποψηφιότητα και να αναμένει ότι θα τον επιλέξουν ή όχι, και να μην είναι αναγκασμένος να απευθυνθεί στον οποιοδήποτε κομματικό ή παραταξιακό σχηματισμό. Άλλωστε η προτεινόμενη διάταξη έρχεται σε αντίθεση με τον σκοπό του ίδιου του νομοσχεδίου. Συγκεκριμένα στην ανάλυση συνεπειών, ομολογείται ότι στόχος είναι: «η διασφάλιση της κυβερνησιμότητας των Ο.Τ.Α. α’ και β’». Επειδή – ως γνωστόν- οι Κοινότητες δεν έχουν αποφασιστικές αρμοδιότητες και πόρους για να διαχειριστούν, ούτε έχουν -εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων- δικαίωμα ψήφου στο Δημοτικό Συμβούλιο ή στην Οικονομική Επιτροπή, δεν επηρεάζουν με κανένα τρόπο, την απόφαση του οποιουδήποτε Δημάρχου και της παράταξής του, να διαχειριστεί τα θέματα, όπως αυτή επιθυμεί. Επομένως δεν έχει καμία σχέση η εν λόγω προτεινόμενη διάταξη με τον -ομολογούμενο τουλάχιστον- σκοπό του νομοσχεδίου. Αντίθετα, θα έχει πάρα πολλά αρνητικά. Υποτιμά κατ’ αρχήν και υποβαθμίζει την ίδια την Τοπική Κοινωνία, στην οποία επιβάλλει την ‘παραταξιακή’ (κάποτε και κομματική) πρόταση, ακόμα και αν αυτή μειοψηφήσει στις εκλογές ( βλ. Δημοτικές εκλογές Λέσβος, 2010). Εμποδίζει τους ενεργούς πολίτες να ασχοληθούν με τα ’κοινά’ αφού πριν το κάνουν αυτό, θα πρέπει ‘αναγκαστικά’ να ενταχθούν σε σχηματισμούς. Απογοητεύει όλους εκείνους που έχουν γνώσεις προσόντα και όρεξη για δουλειά και δεν αντλούν ‘’δύναμη‘’ από τους κολλητούς τους στο ’κόμμα‘ ή στην ‘παράταξη’. Κυρίως όμως το νομοσχέδιο οδηγεί σε μαρασμό και σε βέβαιο θάνατο την Ελληνική επαρχία. Η ελληνική επαρχία, έχει πολλά προβλήματα. Αν δεν αφήσουμε τον ίδιο τον κόσμο να ενεργοποιηθεί, να πάρει την ζωή στα χέρια του, δεν έχουμε κανένα μέλλον. Θεωρούμε ότι η ευημερία και η ανάπτυξη, ειδικά της επαρχίας, στηρίζεται κατά κύριο λόγο στην ποιότητα των θεσμών, που δίνουν κίνητρα και αντικίνητρα για την συμπεριφορά όλων μας. Οι κακοί θεσμοί, θα οδηγήσουν σε αφανισμό των μικρών Κοινοτήτων Όλη αυτή η ρύθμιση είναι τουλάχιστον αντιδημοκρατική. Δίνει την εντύπωση ότι χρησιμοποιείται ο θεσμός, για να εδραιώσει την κυριαρχία της, μια ηγετική ομάδα. Πως κάποιοι θέλουν να ‘ελέγχουν’ όλο το φάσμα της τοπικής αυτοδιοίκησης. Δηλαδή και τους Προέδρους των Κοινοτήτων. Ακόμα και όταν οι τελευταίοι δεν έχουν καμία αποφασιστική αρμοδιότητα. Υπερασπιζόμαστε το αυτονόητο δικαίωμά μας, να επιλέγουμε εμείς τους εκπροσώπους μας και όχι να μας τους υποδεικνύουν τρίτοι. Υπερασπιζόμαστε την δημοκρατία και μαζί με αυτή την ύπαρξή μας και το μέλλον μας. Προτείνουμε να παραμείνουν τα άρθρα 16 και 17 του Ν. 4555/2018 για την ανάδειξη των Κοινοτικών Συμβουλίων με ξεχωριστή κάλπη και δυνατότητα ανεξάρτητων συνδυασμών.