• Σχόλιο του χρήστη 'red cherry' | 12 Νοεμβρίου 2009, 21:46

    ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ Συμμετεχόντων στο γραπτό διαγωνισμό ΑΣΕΠ με αριθμό προκήρυξης 1Γ/2008 και ΦΕΚ υπ’ αρίθμ. 461/11-09-2008, ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ: -κ. Παπακωνσταντίνου Γεώργιο, Υπουργό Οικονομικών -κ. Κατσέλη Λούκα, Υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας -κ. Ραγκούση Ιωάννη, Υπουργό Εσωτερικών και Αποκέντρωσης -κ. Σαχινίδη Φίλλιπο, Υφυπουργό Οικονομικών -κ. Γρίβα Ιωάννη, πρόεδρο της ΠΟΕ-ΔΟΥ Θέμα: Γραπτός διαγωνισμός για την πλήρωση θέσεων στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών και στο Υπ. Μακεδονίας-Θράκης, με αριθμό προκήρυξης 1Γ/2008 και ΦΕΚ 461/11-9-2008. ***************************** Αξιότιμοι Κυρίες, Κύριοι, Με το ΦΕΚ υπ΄αριθμ. 461/11-09-2008 προκηρύχθηκε ο γραπτός διαγωνισμός 1Γ/2008 για την πλήρωση συνολικά οκτακοσίων εβδομήντα επτά (877) θέσεων τακτικού προσωπικού διαφόρων ειδικοτήτων των υπηρεσιών (Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, Εφορίες, Τελωνεία) του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και του τέως Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης. Ο διαγωνισμός διεξήχθη στις 4 και 5 Απριλίου 2009. Είναι αυταπόδεικτη η αναγκαία σκληρή προετοιμασία που απαιτείται για διαγωνισμό τέτοιου είδους με εξέταση σε εξειδικευμένα επιστημονικά πεδία (Οικονομικά Νομικά, Λογιστική κλπ) και τα ειδικότερα αυξημένα τυπικά προσόντα που πρέπει να έχει κάποιος απλά και μόνο για να καταθέσει αίτηση συμμετοχής και να γίνει δεκτός στη γραπτή δοκιμασία (ξένες γλώσσες, γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών, κλπ). Οι υποψήφιοι, πραγματικά, προετοιμάστηκαν και διαγωνίσθηκαν στον γραπτό διαγωνισμό με πλήρη συναίσθηση της δυσκολίας του αλλά και της αντικειμενικά αξιοκρατικής διαδικασίας επιλογής. Οι θέσεις που προκηρύχθηκαν (877) ήταν αναλογικά της συχνότητας διεξαγωγής του διαγωνισμού καθώς και των αναγκών των αντίστοιχων υπηρεσιών, σύμφωνα με πηγές του ίδιου του υπουργείου καθώς και των υπαλλήλων στις αρμόδιες υπηρεσίες, ελάχιστες. Ο προηγούμενος γραπτός διαγωνισμός του Υπουργείου Οικονομικών είχε γίνει το 2004, πριν 5 ολόκληρα χρόνια! Αξίζει να σημειωθεί ότι έως το έτος 2004, ο συγκεκριμένος διαγωνισμός γινόταν ανά τακτά χρονικά διαστήματα των 2 ετών (!), ενώ και ο τωρινός διαγωνισμός εκτός της άδικης πριμοδότησης των υποψηφίων που συμμετείχαν στα ‘’κομματικά’’ προγράμματα stage, εις βάρος των συνυποψήφιων τους, πριμοδοτούσε επίσης πάρα πολλές θέσεις τριτέκνων-πολυτέκνων, αφήνοντας ουσιαστικά ελάχιστες θέσεις γενικής κατηγορίας. Η όλη διαδικασία από της προκηρύξεως του διαγωνισμού έως της ανακοινώσεως των προσωρινών πινάκων κατάταξης (δεδομένου ότι η έκδοση του ΦΕΚ του διαγωνισμού αλλά και η διεξαγωγή του άργησαν υπερβολικά και ‘’περίεργα’’) ήταν για εμάς τους συμμετέχοντες εξαιρετικά επίπονη. Όμως, εμπιστευόμαστε σε μέγιστο βαθμό το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού ( το οποίο επίσης άργησε υπερβολικά στην έκδοση ακόμα των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού) και το θεωρούμε ως την πιο αξιοκρατική οργανωτική δομή στην ελληνική δημόσια διοίκηση που έχει υπάρξει ποτέ για το συγκεκριμένο σκοπό. Δικαιολογούμε, εν μέρει, τη συγκεκριμένη καθυστέρηση υπό το γενικότερο πρίσμα του εξαιρετικά μεγάλου φόρτου εργασίας του ΑΣΕΠ, πράγμα που οδήγησε στην αξιοσημείωτη καθυστέρηση έκδοσης των αποτελεσμάτων και των υπολοίπων προβλεπόμενων διαδικασιών. Περιέργως, τέτοια καθυστέρηση δεν παρατηρήθηκε στη βούληση της απερχόμενης κυβέρνησης να μετατάξει υπαλλήλους με αδιαφανή κριτήρια σε διάφορες θέσεις ευθύνης του Υπουργείου Οικονομικών και μάλιστα σε πολλαπλάσιο αριθμό θέσεων από το γραπτό διαγωνισμό. Για παράδειγμα, είχε στηθεί εις βάρος των κόπων μας και των ελπίδων μας, ρουσφετολογικός μηχανισμός μετατάξεων στα τελωνεία και στις εφορίες σε όλη την Ελλάδα, γεγονός άλλωστε αποδεδειγμένο από την ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων βουλευτών του ΠΑΣΟΚ (τότε αξιωματική αντιπολίτευση) με θέμα «Παρανομίες, παρατυπίες αυθαίρετες κομματικές μετατάξεις στα τελωνεία, με προτεραιότητα συγγενών, συνεργατών και συμβούλων της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου και άλλων Κυβερνητικών παραγόντων» καθώς και από σωρεία σχετικών δημοσιευμάτων σε εφημερίδες. Ενδεικτικά σας γνωστοποιούμε και επισυνάπτουμε τα ΦΕΚ των μετατάξεων της ‘’τελευταίας στιγμής’’ σε Εφορίες, Τελωνεία και Γ.Λ.Κ. οι οποίες είναι και στην διακριτική σας ευχέρεια να ελέγξετε ως προς τον σκοπό και την νομιμότητα τους. Το αποτέλεσμα της κάλυψης εκατοντάδων θέσεων μέσω των ρουσφετολογικών μετατάξεων είναι ότι τοποθετήθηκαν άτομα χωρίς τα απαιτούμενα προσόντα σε κρίσιμες θέσεις του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών και βέβαια μειώθηκαν οι θέσεις που θα προκηρύσσονταν μέσω γραπτού διαγωνισμού (σημειωτέον ότι ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε πολύ νωρίτερα από τις όποιες μετατάξεις άρα οι ανάγκες των Υπηρεσιών των εν λόγω Υπουργείων ήταν ήδη γνωστές) και συνεπώς συμμετέχοντες στο διαγωνισμό μας με εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις σε αντικείμενα όπως η λογιστική, η μακροοικονομία, η μικροοικονομία και τα δημόσια οικονομικά (για να αναφέρουμε κάποια εκ των γνωστικών αντικειμένων), ήτοι σε αντικείμενα βασικά για την υλοποίηση του έργου των Υπηρεσιών του ΥΠ.ΟΙ.Ο, δεν αξιοποιούνται! Πρέπει, ωστόσο, να αναλογιστείτε, πέρα από το ποιά πολιτική θα εφαρμόσετε γενικά ως Υπουργείο το οποίο έχει ήδη καθοριστεί, με ποιούς υπαλλήλους καλείστε να υλοποιήσετε αυτή την πολιτική. Σε αυτό λοιπόν το πλαίσιο, η όλη διαδικασία του διαγωνισμού το λιγότερο που μπορεί να χαρακτηριστεί είναι καθαρός εμπαιγμός. Και όλα αυτά θα γίνονται σεμνότατα και ταπεινότατα στις πλάτες χιλιάδων παιδιών που έχουν μάθει να βάζουν στόχους και να αγωνίζονται να τους κατακτήσουν στηριζόμενοι αποκλειστικά στις δυνάμεις τους αντί των πολιτικών γραφείων. Παράλληλα, καμία σωστά οργανωμένη φορολογική πολιτική δεν μπορεί να λειτουργήσει εύρυθμα και αποτελεσματικά, αν δεν έχει τους κατάλληλα καταρτισμένους υπαλλήλους, οι οποίοι βασίζονται στο υψηλό αίσθημα προσφοράς και έχουν μάθει να αντιμετωπίζουν τα προβλήματα και τις δυσχέρειες με βάση τις αρχές και τις αξίες τους και όχι με τη βοήθεια παλαιοκομματικών μηχανισμών και αντιλήψεων, η διαιώνιση των οποίων μόνο ραθυμία και παντελή έλλειψη παραγωγικότητας μπορεί να επιφέρει. Ειδικότερα, στο Υπουργείο Οικονομικών, αυτά τα χαρακτηριστικά των υπαλλήλων είναι κρίσιμης σημασίας για τη σωστή διεκπεραίωση των φορολογικών και λοιπών διαδικασιών. Σε καμία περίπτωση δεν παρακαλέσαμε να «βολευτούμε» όπως συνέβη με τα επαίσχυντα και αδιαφανή προγράμματα stage, οι συμμετέχοντες των προγραμμάτων αυτών που συμμετείχαν στον εν λόγω διαγωνισμό πήραν και την προσαύξηση κατά 50% έναντι των λοιπών υποψηφίων, γεγονός που επίσης αξίζει να σημειωθεί και να επανεξεταστεί, καθώς και με τις εκατοντάδες-αν όχι χιλιάδες-κομματικές μετατάξεις, αλλά προσπαθήσαμε με την αξία μας, την προσπάθεια μας και τις ικανότητές μας να αγωνιστούμε για το καλύτερο. Κάνουμε σαφές και αδιαμφισβήτητο ότι θα λειτουργούμε με βάση αποκλειστικά και μόνο τις ηθικές αξίες και την αδιαπραγμάτευτη ακεραιότητα του χαρακτήρα μας. Σεβόμαστε, επιπλέον, τη συγκυριακά δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας μας και θα κάνουμε ότι απαιτηθεί για μια καλύτερη δημόσια διοίκηση και, βεβαίως, την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών. Απευθυνόμαστε σε εσάς γιατί αποτελείτε τους εκπροσώπους του κόμματος που ίδρυσε το ΑΣΕΠ, θεσμό κατοχύρωσης της αξιοκρατίας και υπεράσπισης της ελπίδας των νέων ανθρώπων που παλεύουν ισότιμα, στηριζόμενοι στις δυνάμεις τους και στις γνώσεις τους για ένα καλύτερο μέλλον δικό τους αλλά και όλης της ελληνικής κοινωνίας Εν κατακλείδι και για τους παρακάτω λόγους: 1. Την έλλειψη γραπτού διαγωνισμού για το Υπ. Οικονομίας & Οικονομικών για πέντε χρονιά, από το 2004, σε συνδυασμό με την αδικία των πολυάριθμων μετατάξεων προς τον ίδιο φορέα, και μάλιστα εν αναμονή των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού. Όλες αυτές οι θέσεις που καλύφθηκαν με τις μετατάξεις (τις οποίες σας γνωστοποιούμε μαζί με τα σχετικά ΦΕΚ ζητώντας από εσάς να τις επαναξιολογήσετε ως προς την νομιμότητα τους) , καθώς επίσης και τα κενά που προκύπτουν από την ορθή απόφαση κατάργησης των προγραμμάτων stage (απόφαση που να είστε σίγουροι ότι επικροτεί το μεγαλύτερο μέρος των εργαζόμενων και λοιπών ανέργων νέων), θα ήταν ορθό να είχαν καλυφθεί από τον συγκεκριμένο γραπτό διαγωνισμό του Υπουργείου. 2. Το κενό που προκάλεσε η κυβέρνηση της ΝΔ επί πέντε (5) έτη στους γραπτούς διαγωνισμούς του Υπ. Οικονομικών. (Υπενθυμίζουμε ότι η διεξαγωγή του εν λόγω διαγωνισμού μέχρι το 2004 γινόταν τακτά ανά 2 έτη), 3. Τη σπουδαιότητα του διαγωνισμού που αφορά τις νευραλγικές υπηρεσίες των ΔΟΥ, των Τελωνείων και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, 4. Το υψηλό επίπεδο του διαγωνισμού που συναρτάτε από τη δυσκολία, τη πολυπλοκότητα και την διαφορετικότητα των γνωστικών αντικειμένων (Μικροοικονομική, Μακροοικονομική, Δημόσια οικονομική & Δημοσιονομικό δίκαιο, Ιδιωτικό δίκαιο, Δημόσιο δίκαιο, Λογιστική) εκφράζουμε το αίτημά μας για πλήρωση των όποιων αναγκών σε κενές οργανικές θέσεις των υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, από τους πίνακες των επιτυχόντων αλλά μη-διοριστέων του διαγωνισμού 1Γ/2008, καθώς και την διενέργεια νέου, ακόμα περισσότερο αξιοκρατικού αντίστοιχου διαγωνισμού από το ΑΣΕΠ. Τα οφέλη από αυτή τη μετατροπή του πίνακα κατάταξης του εν λόγω διαγωνισμού σε κυλιόμενο είναι πολλαπλά και αφορούν το συνολικό επίπεδο των συναγωνισθέντων στο γραπτό διαγωνισμό σχετικά με τα προσόντα για τους λόγους που προαναφέραμε. Ευελπιστούμε ότι θα εισακουστούμε, όχι μόνο για τη λογική επιχειρηματολογία μας επιχειρηματολογία μας, αλλά και γιατί εμπιστευόμαστε την κρίση σας ως βέλτιστη για τα συμφέροντα του Υπουργείου σας αλλά και γενικότερα του τόπου. Αθήνα, 23 Οκτωβρίου 2009 Οι υποψήφιοι-υπογράφοντες,