Αρχική Σχέδιο νόμου "ΕΚΛΟΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΑΡΧΩΝ"ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ Άρθρο 1 Δημοτικές αρχέςΣχόλιο του χρήστη ΑΜΙΤΖΟΓΛΟΥ Γ. ΛΥΣΑΝΔΡΟΣ | 17 Μαρτίου 2021, 12:15
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΜΙΤΖΟΓΛΟΥ Γ. ΛΥΣΑΝΔΡΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΚΡΥΑΣ ΒΡΥΣΗΣ ΚΡΥΑ ΒΡΥΣΗ 17/3/2020 Αγαπητοί μου Κύριοι Υπουργέ, Αναπληρωτή Υπουργέ Θέλω να δηλώσω ότι σε γενικές γραμμές το σχέδιο νόμου που έχετε καταθέσει κινείται στην σωστή κατεύθυνση και ίσως να χρειάζονται κάποιες μικροαλλαγές - βελτιώσεις (οι οποίες ήδη συζητούνται με την κατάθεση προτάσεων και απόψεων από πολίτες, φορείς, τοπική αυτοδιοικηση κ.α.μέσα από την διαβούλευση αυτή) χωρίς φυσικά ν΄ αλλάζουν την αρχική φιλοσοφία του νομοσχεδίου αυτού. Εγώ θα ήθελα να σταθώ σ΄ ένα πολύ σημαντικό θέμα το οποίο βέβαια με το παρόν νομοσχέδιο δεν συζητείται, αλλά είναι ένα πολύ σοβαρό, θέμα ζωτικό θα έλεγα για την ύπαρξη και την ποιότητα των πολιτών ορισμένων περιοχών και δεν είναι άλλο από το χωροταξικό. Είμαι ενεργός πολίτης και με τις τελευταίες εκλογές πλέον και εκλεγμένος κοινοτικός σύμβουλος στην Κοινότητα Κρύας Βρύσης Πέλλας, μιας πόλης 7.000 κατοίκων η οποία και όμως με το σχέδιο ΚΛΛΙΚΡΑΤΗΣ αφανίστηκε η ταυτότητά της, θα τολμήσω να πω και με ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ της τότε ηγεσία του ΥΠ.ΕΣ. Τέτοιες παρόμοιες περιπτώσεις ίσως να υπάρχουν και σε άλλες περιοχές της πατρίδας μας, αλλά σε τόσο μεγάλο βαθμό αδικίας πιστεύω ότι είμαστε η μοναδική περίπτωση. Η νέα τοπική αρχή της Κοινότητας μας, της οποίας έχω την τιμή να είμαι μέλος, με την ανάληψη των καθηκόντων μας έθεσε ως μοναδικό της στόχο για την θητεία μας, θα έλεγα, την ανάδειξη, διεκδίκηση και εν τέλει την δικαίωση του αιτήματος μας να ΕΠΑΝΙΔΡΥΘΕΙ ο ΔΗΜΟΣ ΚΡΥΑΣ ΒΡΥΣΗΣ στην Π.Ε. ΠΕΛΛΑΣ, για την αποκατάσταση μιας καταφανέστατης ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ αδικίας ! Παρακάτω σας καταγράφω την επιστολή μου που αναγνώσθηκε στις 8 Νοεμβρίου 2019 στην εκδήλωση που πραγματοποίησε η Κοινότητά μας, με θέμα ΄΄ ΚΡΥΑ ΒΡΥΣΗ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ΄΄ και περιλαμβάνει όλα εκείνα τα επιχειρήματα που ζητούμε την επανίδρυση του ΔΗΜΟΥ ΚΡΥΑΣ ΒΡΥΣΗΣ. Να σημειώσω εδώ ότι έχει δημιουργηθεί ήδη ένας πληρέστατος φάκελος, με όλα εκείνα τα στοιχεία της πρότασής μας για ΕΠΑΝΙΔΡΥΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΡΥΑΣ ΒΡΥΣΗΣ και το επόμενο χρονικό διάστημα θα παραδοθεί στο ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ και στους αρμόδιους ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ! ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΡΥΑ ΒΡΥΣΗ 8/11/2019 ΠΡΟΣ ΥΠ.Ε.Σ.Δ.Α. Αξιότιμε κ. Υπουργέ Το Κοινοτικό Συμβούλιο της Κρύας Βρύσης, με ομόφωνη απόφασή του, ανέλαβε την πρωτοβουλία της διοργάνωσης εκδήλωσης στις 8 / 11/ 2019 με τίτλο ΄΄ ΚΡΥΑ ΒΡΥΣΗ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ. Το παρόν και το μέλλον του τόπου μας΄΄ με θέματα προς συζήτηση α) την επανίδρυση Δήμου με έδρα την Κρύα Βρύση, β) Επαναφορά Υπηρεσιών, γ) Επαναφορά Τράπεζας, δ) Επαναλειτουργία του Αστυνομικού Τμήματος. Επιθυμούμε λοιπόν να σας καταθέσουμε και να λάβετε σοβαρά υπόψη σας τις τεκμηριωμένες προτάσεις και θέσεις μας για τα παραπάνω θέματα, κάτι που δεν έκαναν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις, αδικώντας μία μεγάλη και δυναμική περιοχή όπως είναι η Κρύα Βρύση και ο ευρύτερος κάμπος της. Θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε προκαταβολικά για την αποδοχή εκ μέρους σας της συνεργασίας μας . Δεν θα σας αναφέρουμε τίποτα λιγότερο ή περισσότερο από αυτά που φωνάζαμε και επισημαίναμε το 2010, στην υποτιθέμενη συζήτηση και επιβολή της τότε κυβέρνησης, του σχεδίου ΄΄Καλλικράτης΄΄ και συγκεκριμένα τον σημερινό χωροταξικό σχεδιασμό. Η υποτιθέμενη τότε μελέτη του Ι.Τ.Α. για την Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και ιδιαίτερα η πρόταση της για το νομό μας, δεν αποτελούσε τότε, τίποτα περισσότερο από μία φιλολογική καταγραφή διαφόρων σκέψεων, προτάσεων, και εν τέλει σχεδιασμού, ανθρώπων οι οποίοι δεν γνώριζαν τη πραγματική εικόνα και κατάσταση που είχε διαμορφωθεί στον νομό μας τις προηγούμενες παρά πολλές δεκαετίες. Αυτή η μελέτη δε μπορούσε να θεωρηθεί αξιόπιστη, αφού δεν είχε λάβει πρωτίστως υπόψη της, τις πραγματικές συνθήκες και ιδιαιτερότητες της περιοχής μας, (π.χ. οικονομία, γεωγραφία, ιστορία, κοινωνική συνοχή), όπως αυτές τις έχουν διαμορφώσει οι ίδιοι οι πολίτες και οι ανάγκες τους μέσα στο διάβα των χρόνων. Έτσι δεν ελήφθησαν σοβαρά υπόψη βασικοί και πολύ σημαντικοί άξονες, που και σήμερα ακόμα οι ίδιοι αυτοί άξονες ισχύουν, ώστε να έδιναν τότε την δημιουργία του ρεαλιστικού αριθμού των (5) δήμων με τον οποίο έπρεπε να λειτουργήσει ο νομός μας από το 2010 και τον προτείνουμε εκ νέου και πάλι σήμερα, τουλάχιστον όσον αναφορά στην δική μας πρώην επαρχία των Γιαννιτσών, αποσπώντας των πρώην Δήμο Κρύας Βρύσης από τον σημερινό διευρυμένο Δήμο Πέλλας (ο οποίος σημειωτέων αποτελεί τον μισό γεωγραφικά και πληθυσμιακά νομό Πέλλας επί συνόλου 4ων Δήμων που υπάρχουν σήμερα) όπως αυτός διαμορφώθηκε με το σχέδιο ΄΄ Καλλικράτης ΄΄ . Άλλωστε η δική μας περίπτωση το 2010 ήταν μέσα στις 9 προτάσεις σε όλη την χώρα, στο αρχικό επίσημο σχέδιο του Υπουργείου, όπου ο αριθμός των δήμων που έπρεπε να δημιουργηθούν στο νομό Πέλλας ήταν διπλός. Τέσσερις (4) ή Πέντε (5), καταλήγοντας όμως τελικά στον αριθμό (4). Ποιοι είναι όμως οι βασικοί και σημαντικοί άξονες που δεν ελήφθησαν τότε υπόψιν. Πρώτον: Σήμερα στο νομό Πέλλας υπάρχουν 5 αστικά - ημιαστικά κέντρα (Γιαννιτσά, Έδεσσα, Κρύα Βρύση, Αριδαία, Σκύδρα) που έχουν καθιερωθεί ως οικονομικά και διοικητικά κέντρα του νομού μέσα από την ίδια την καθημερινότητα της τοπικής κοινωνίας, από την εποχή της απελευθέρωσης της Μακεδονίας έως και τις μέρες μας. Συνεπώς οι ανάγκες των ίδιων των πολιτών εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες έχουν καταγράψει τον αριθμό 5 των διευρυμένων Δήμων που θα μπορούσαν αρχικά να λειτουργήσουν εύρυθμα στα όρια του νομού Πέλλας και φυσικά να εξυπηρετήσουν τους πολίτες τους. Δεύτερον: Η Ελληνική πολιτεία για τον παραπάνω λόγο και πολύ πριν την εφαρμογή του Καποδίστρια Ι έκρινε ότι οι 5 αυτές πόλεις, συν την Πέλλα για ιστορικούς λόγους, (επί οικουμενικής κυβέρνησης το 1990) πληρούσαν τις προϋποθέσεις για να είναι αυτοτελής έδρες Δήμων, αφού διέθεταν μία σειρά σημαντικών δημοτικών και δημόσιων υπηρεσιών όπου καθημερινά εξυπηρετούν τους πολίτες του νομού. Τρίτον: Η δυναμική που έχουν αναπτύξει όλ΄ αυτά τα χρόνια οι 5 αυτές πόλεις έχουν δημιουργήσει και τις ανάλογες υποδομές στο νομό μας, όπως για παράδειγμα, στους τομείς της οδοποιίας, των συγκοινωνιών, τα υδάτινα δίκτυα υποδομών, η κατασκευή μεγάλων έργων, κ.α. γεγονός που βοήθησε στην ισομερή ανάπτυξη του νομού. Η ανατροπή αυτής της διαμορφωμένης κατάστασης θα είχε αρνητικές συνέπειες και θα έφερνε μόνο δυσκολίες και αναστάτωση στη τοπική κοινωνία του νομού μας, όπως άλλωστε συνέβη στην δική μας περίπτωση, της κατάργησης της Κρύας Βρύσης ως έδρα Δήμου. Πιστεύουμε λοιπόν ότι η επανασύσταση του Δήμου Κρύας Βρύσης με έδρα την Κρύα Βρύση ως αυτοτελής ή με την προσθήκη και άλλων γειτονικών κοινοτήτων θα συνέχιζε την επιθυμητή κοινωνική συνοχή μεταξύ των πολιτών και των οικισμών της περιοχής του κάμπου, στοιχείο πολύ σημαντικό για την εύρυθμη λειτουργία ενός Δήμου, βελτιώνοντας τις υποδομές σε όλους τους οικισμούς, ανεξάρτητα από την πληθυσμιακή τους σύνθεση, πετυχαίνοντας έτσι τους στόχους και τη φιλοσοφία που είχαν τεθεί με την εφαρμογή του ΄΄Καποδίστρια΄΄. Αυτό μπορεί να το διαπιστώσει κανείς εάν περιδιαβεί τους οικισμούς του πρώην Δήμου Κρύας Βρύσης πολύ δε σήμερα και μιλήσει με τους συμπολίτες μας. Συνεπώς το αντικειμενικά ιδανικό σενάριο για την πολύπαθη – οικονομικά και διοικητικά – περιοχή μας είναι η επανασύσταση του πρώην Δήμου Κρύας Βρύσης ως αυτόνομου ή ακόμα και διευρυμένου Δήμου με έδρα την Κρύα Βρύση, αφού τόσο πληθυσμιακά όσο και γεωγραφικά αλλά και διοικητικά η λύση αυτή είναι η πλέον κατάλληλη. Ακόμα, και σήμερα 9 χρόνια μετά την λειτουργία του νέου μοντέλου διοικητικής αναδιάρθρωσης το σχέδιο ¨ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ¨, η πόλη μας διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις για τη λειτουργία της ως έδρα δήμου αντικειμενικά και όχι χαριστικά ! Η μη εφαρμογή αυτής της πρότασης το 2010 συνέβαλε σε υπερθετικό βαθμό στον περεταίρω οικονομικό και κοινωνικό μαρασμό της πόλης και των οικισμών του κάμπου, στην ουσιαστική υποβάθμιση της ποιότητας ζωής και εξυπηρέτησης των πολιτών, στην μετανάστευση μεγάλου πληθυσμού μας στο εξωτερικό, ενώ οι συνέπειες της κατάργησης του Δήμου Κρύας Βρύσης, ήταν άμεσες και στην κατάργηση και άλλων δημόσιων υπηρεσιών όπως, του Ειρηνοδικείου, του Ι.Κ.Α., του Γραφείου Διεύθυνσης Γεωργίας, του Αθλητικού Γυμνασίου, του Γραφείου του Ο.Α.Ε.Δ. καθώς και των τραπεζών της Εμπορικής, Εθνικής και Πειραιώς που λειτουργούσαν στην πόλη μας ! Οι προϋποθέσεις και οι υποδομές που διαθέτει σήμερα η πόλη και ο πρώην Δήμος Κρύας Βρύσης είναι: 1) Η πόλη της Κρύας Βρύσης, μετατράπηκε από Κοινότητα σε Δήμο το 1990, πολύ πριν δηλαδή, τη διοικητική μεταρρύθμιση του 1997 (Καποδίστριας Ι), όπου στο Δήμο Κρύας Βρύσης συγχωνεύτηκαν τρεις πρώην κοινότητες, της Ακρολίμνης, του Αγίου Λουκά και των Εσωβάλτων μαζί με τον οικισμό του Σταυροδρομίου, λειτουργώντας πλέον ως ενιαίος Δήμος Κρύας Βρύσης. 2) Η πόλη της Κρύας Βρύσης είναι η τρίτη (3η) σε εγγεγραμμένους και πληθυσμιακά πόλη στο νομό Πέλλας με 5.214 κατοίκους, ενώ ο πρώην Δήμος Κρύας Βρύσης έχει 8.675 κατοίκους, με βάση την απογραφή του 2011. 3) Η απόσταση των οικισμών σ΄ έναν επανασυσταμένο Δήμο Κρύας Βρύσης ακόμα και ως διευρυμένο, με έδρα τη πόλη της Κρύας Βρύσης θα είναι μικρότερη των 18 χλμ. μεταξύ τους, από την ποιο απομακρυσμένη τοπική κοινότητα. Ενώ σήμερα με έδρα τα Γιαννιτσά η κοντινότερη απόσταση είναι 20 χλμ. και η μακρύτερη 55 χ.λ.μ. 4) Ο πρώην Δήμος Κρύας Βρύσης ανήκε στους 212 Δήμους (σε σύνολο 1034 ΟΤΑ προ του σχεδίου Καλλικράτη) που διέθετε την πιστοποίηση της Διαχειριστικής Επάρκειας για την εκτέλεση έργων χρηματοδοτούμενων από το ΕΣΠΑ. 5) Η γεωγραφική θέση του Δήμου Κρύας Βρύσης ταυτίζεται με τον ιστορικό βάλτο του Μακεδονικού Αγώνα και σήμερα με το κέντρο του εύφορου κάμπου της Μακεδονικής Γης. 6) Η πόλη της Κρύας Βρύσης διαθέτει ένα σύνολο σημαντικών δημοτικών & δημόσιων υπηρεσιών καθώς και άλλων φορέων, που εξυπηρετούν αρκετούς οικισμούς, ακόμα και των γειτονικών πρώην δήμων Μ. Αλεξάνδρου (Γαλατάδες) και Ειρηνούπολης (Αγγελοχώρι) Ημαθίας. Συνεπώς θα μπορούν να εξυπηρετούνται και στο μέλλον οι πολίτες ενός διευρυμένου Δήμου. Ποιο συγκεκριμένα στην πόλη της Κρύας Βρύσης σήμερα λειτουργούν οι εξής δημοτικές και δημόσιες υπηρεσίες: Α) Δημοτικές Υπηρεσίες Παράρτημα Δημοτικού Γκαράζ, Παράρτημα Διοικητικών Υπηρεσιών, Κ.Ε.Π., Παράρτημα Δ.Ε.Υ.Α. ΠΕΛΛΑΣ με πλήρη εξοπλισμένο Βιολογικό Καθαρισμό Αστικών Λυμάτων, Λειτουργία Κοινωνικών Προγραμμάτων ΄΄ Βοήθεια στο σπίτι ΄΄, ΚΔΑΠ, Παιδικό Σταθμό, Πνευματικό Κέντρο, Βιβλιοθήκη, Λαογραφικό Μουσείο, Δημοτική Φιλαρμονική, Δημοτική Χορωδία, Δημοτικό Στάδιο, Κλειστό Γυμναστήριο, 2 γήπεδα ποδοσφαίρου, Κ.Α.Π.Η., κ.α. Β) Δημόσιες Υπηρεσίες που υπάρχουν και λειτουργούν στην πόλη μας: - Αστυνομικός Σταθμός (με εδαφική αρμοδιότητα τους οικισμούς του πρώην Δήμου Κρύας Βρύσης και για τον οποίο γίνονται προσπάθειες επανασύστασής του σε Α.Τ. ) - Υποθηκοφυλακείο (με εδαφική αρμοδιότητα και στα τοπικά διαμερίσματα των Γαλατάδων και του Παλαίφυτου, του Δήμου Μ. Αλεξάνδρου) - Συμβολαιογραφείο (με εδαφική αρμοδιότητα και στα τοπικά διαμερίσματα των Γαλατάδων και του Παλαιφύτου του Δήμου Μ. Αλεξάνδρου) - Κέντρο Υγείας (με εδαφική αρμοδιότητα και στα τοπικά διαμερίσματα των Δήμων Μ. Αλεξάνδρου, Κύρρου, Πέλλας) - ΕΛ.ΤΑ. (με εδαφική αρμοδιότητα και στο τοπικό διαμέρισμα των Γαλατάδων του Δήμου Μ. Αλεξάνδρου) - Γραφείο Διεύθυνσης Κτηνιατρικής (με εδαφική αρμοδιότητα και στα τοπικά διαμερίσματα Γαλατάδων, Αγ. Γεωργίου του Δήμου Μ. Αλεξάνδρου και στο τοπικό διαμέρισμα της Δάφνης του Δήμου Σκύδρας) - Εκπαίδευση 4 Δημοτικά Σχολεία, 4 Νηπιαγωγεία, 2 Παιδικοί Σταθμοί, 2 Γυμνάσια, 1 Ενιαίο Λύκειο (με εδαφική αρμοδιότητα και στις κοινότητες Γαλατάδων, Λιπαρού, Αγ. Γεωργίου, του πρώην Δήμου Μ. Αλεξάνδρου), 1 Επαγγελματικό Λύκειο (με εδαφική αρμοδιότητα σε όλα τα Δ.Δ. της επαρχίας Γιαννιτσών), - Τράπεζες (Υπήρχαν τρία υποκαταστήματα Εμπορικής, Εθνικής, Πειραιώς μέχρι το 2018 με εδαφική αρμοδιότητα και στις κοινότητες των πρώην Δήμων Μ. Αλεξάνδρου & Ειρηνούπολης Ημαθίας). Σήμερα λειτουργούν 3 μηχανήματα ATM, ενώ γίνονται εκ νέου προσπάθειες, για επαναφορά υποκαταστήματος Τράπεζας. - Πίστα Εξέτασης Υποψήφιων Οδηγών (Είναι μία από τις 8 που θα λειτουργήσουν σε όλη την Ελλάδα για την εξέταση των υποψήφιων οδηγών) - Τ.Ο.Ε.Β. Κρύας Βρύσης & Ακρολίμνης - Σταθμός ΚΤΕΛ - Εθελοντικές Ομάδες Εφέδρων : Λ.ΕΦ.Ε.Δ. (Λέσχη Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων), Ε.Ε.Ε. (Ένωσις Ελλήνων Εφέδρων) - Τοπικοί Φορείς: ΤΑΧΙ, Αγροτικός & Εμπορικός Σύλλογος, 4 Πολιτιστικοί Σύλλογοι & 3 Αθλητικοί Σύλλογοι με στεγασμένες εγκαταστάσεις. - Στην πόλη της Κρύας Βρύσης διοργανώνετε με ιδιαίτερη επιτυχία από το 1987 η Γεωργική Βιοτεχνική Έκθεση Ν. Πέλλας ένας θεσμός που η εμβέλειά του φτάνει τα όρια της Κεντρικής Μακεδονίας, με σημαντική οικονομική δραστηριότητα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της ευρύτερης περιοχής μας. - Επίσης στην πόλη της Κρύας Βρύσης διοργανώνετε από το 1988 το ξακουστό Καρναβάλι της Κρύας Βρύσης με την προσέλκυση πολλών χιλιάδων επισκεπτών κάθε χρόνο. Για όλους αυτούς τους λόγους δηλώνουμε έγκαιρα για μία ακόμη φορά την αμετακίνητη θέση μας να επανασυσταθεί ο Δήμος Κρύας Βρύσης ως αυτοτελείς ή διευρυμένος, με έδρα την πόλη της Κρύας Βρύσης γιατί πιστεύουμε ότι το δίκαιο είναι με το μέρος μας και με αυτή τη πίστη θ΄ αγωνιστούμε ενωμένοι, όλοι μαζί πολίτες και φορείς της πόλης μας για την επίτευξη του στόχου μας . Με όλ΄ αυτά ευχόμαστε και πιστεύουμε ότι θα εισακουστούμε. Η ΚΡΥΑ ΒΡΥΣΗ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΤΗΣ ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΔΡΑ ΕΝΟΣ ΔΗΜΟΥ Με τιμή Λύσανδρος Γ. Αμιτζόγλου Δημοσιογράφος Κοινοτικός Σύμβουλος Κρύας Βρύσης