• Σχόλιο του χρήστη 'ourios anemos' | 12 Νοεμβρίου 2009, 22:54

    Είναι θετικές νομοθετικές πρωτοβουλίες ιδίως όταν είναι συνεπείς με προεκλογικές δεσμεύσεις, ιδεολογία και αρχές. Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ. Ωστόσο, ένα βασικό στοιχείο για την επιτυχή εκκίνηση και περαιτέρω υλοποίηση σημαντικών μεταρρυθμίσεων, είναι οι μεταβατικές διατάξεις. Μέσα τους κρύβεται η ομαλή και με σημαντικό περιορισμό αδικιών μετάβαση στους νέους κανόνες, αλλά και η εύρυθμη λειτουργία - του δημόσιου τομέα (πάνω στον οποίο βασίζονται οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις εν γένει). Εδώ ακριβώς χτυπάει η καρδιά του προβλήματος των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου (που δεν είναι μόνο πρόβλημα κοινωνικό, ανθρώπινης ευαισθησίας ή / και εργασιακών δικαιωμάτων, αλλά και σωστής λειτουργίας και ξεκάθαρου και διαφανούς προσδιορισμού των παγίων και εκτάκτων αναγκών των φορέων του δημόσιου τομέα. Δυστυχώς μια επί πολλά χρόνια διαμορφωμένη και παγιωμένη κατάσταση χρήζει ιδιαίτερης μεταβατικής διαδικασίας μέσα από διαφανή και αξιόπιστη αξιολόγηση της κατάστασης του προσωπικού κατά περίπτωση. ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΚΑΙ STAGIER. Σ’ αυτό το κομμάτι της μετάβασης θα σταθώ ιδιαίτερα, με το παράδειγμα της ύπαρξης θέσεων στο δημόσιο όπως αυτή του μηχανουργού σε τεχνική υπηρεσία, προσωπικού καθαριότητας ή και άλλων ανάλογων ειδικοτήτων που σε ένα ερευνητικό ίδρυμα (όπως το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. ή το ΕΚΕΦΕ ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ) καλύπτουν στην πραγματικότητα πάγιες και διαρκείς ανάγκες και μάλιστα για ολόκληρο το φορέα ή οργανισμό και όχι μόνο για κάποιο τμήμα του. Σε πολλές περιπτώσεις οι θέσεις αυτές καλύπτονται από ανθρώπους με ετήσιες ή 9μηνες ή ακόμη και 3μηνες συμβάσεις !!! Με το πέρασμα όμως των χρόνων η εμπειρία και η προσφορά των συγκεκριμένων εργαζομένων αποδείχτηκε πολύτιμη για το φορέα και έχει εδραιωθεί μία μακρόπνοη εργασιακή σχέση που ενώ τυπικά είναι ορισμένου χρόνου, ουσιαστικά είναι πάγια και μόνιμη πράγμα που επηρεάζει καθοριστικά την προσωπική και οικογενειακή ζωή των τυπικά «συμβασιούχων» διαμορφώνοντας ανάλογα οικογενειακούς προγραμματισμούς, τους οποίους μια ευνομούμενη και σοσιαλιστική πολιτεία (όταν μάλιστα θέλει να αντιμετωπίσει το δημογραφικό πρόβλημα) οφείλει να σέβεται. Αυτό αφορά και τους συναδέλφους των STAGE που υφίστανται με δραματικό τρόπο τη στρεβλή και καταχρηστική υλοποίηση του συγκεκριμένου τρόπου απόκτησης εργασιακής εμπειρίας. ΜΑΚΡΟΠΝΟΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ. Η έλλειψη εθνικής στρατηγικής έρευνας των ελληνικών θαλασσών και εσωτερικών υδάτων (λίμνες, ποτάμια, δέλτα ποταμών) και ανάλογης χρηματοδότησης αποτελεί ανάχωμα στο να γίνει ένας σωστός και μέσο-, μακροπρόθεσμος σχεδιασμός και οργανόγραμμα σε συνεργασία και με την πολιτική ηγεσία. Ωστόσο, το έμψυχο δυναμικό δημόσιων ερευνητικών φορέων, έχουν επεξεργαστεί μέσω των Συλλογικών τους οργάνων πληθώρα σχετικών προτάσεων οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν σημαντικά στην αναπτυξιακή προοπτική και εύρυθμη λειτουργία των παραπάνω φορέων, μέσα από έναν οργανωμένο διάλογο με την πολιτική ηγεσία και την εκτελεστική εξουσία. ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΚΑΙ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ. Πιστεύω πως κάθε τεκμηριωμένη, για τη συγκεκριμένη ειδικότητα που προκηρύσσεται, εμπειρία και προϋπηρεσία (ανεξάρτητα από τι είδους νομικό πρόσωπο προέρχεται) δεν αποτελεί κενό χρόνο αλλά σημαντικό χρόνο δουλειάς που αξιοποιείται δεόντως από το δημόσιο φορέα που προσλαμβάνει τον εκάστοτε εργαζόμενο και θα πρέπει να αναγνωρίζεται τόσο στη μοριοδότηση για την πρόσληψη, όσο και για τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη του. ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ. Σημειώνοντας πως οι προσλήψεις εκπαιδευτικών θα πρέπει να γίνονται σύμφωνα με το βαθμό και το χρόνο κτήσης πτυχίου ή/και μεταπτυχιακούς και άλλους τίτλους που τεκμηριώνουν παιδαγωγική ικανότητα (για δε τους εκπαιδευτικούς ΔΕ να προέρχονται από σχετική παιδαγωγική εξειδίκευση στο τελευταίο έτος της σχολή της ειδικότητάς τους) κλείνω τη γενική άποψή μου και επιφυλάσσομαι για ειδικότερες κατ’ άρθρο προτάσεις.