Αρχική Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’Άρθρο 10 Μετακίνηση και μεταφορά ζώων συντροφιάς – Εμπόριο σκύλων και γατώνΣχόλιο του χρήστη Sokratis Vavilis | 7 Μαΐου 2021, 15:49
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
4. Επιτρέπεται η μεταφορά μικρών ζώων συντροφιάς σε όλα τα οδικά, σιδηροδρομικά και σταθερής τροχιάς μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και στα ταξί και στα επιβατηγά πλοία, εφόσον τα ζώα είναι τοποθετημένα σε ασφαλές κλουβί μεταφοράς και συνοδεύονται από τον ιδιοκτήτη ή τον κάτοχο τους. Οι σκύλοι βοήθειας, εφόσον φέρουν λουρί χειρισμού, μπορούν να μεταφέρονται στα μέσα μεταφοράς, χωρίς κλουβί μεταφοράς και χωρίς φίμωτρο, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους. -> Αυτή η διάταξη είναι αρκετά προβληματική τόσο στην εφαρμογή της, όσο και στο πνεύμα του νόμου που. Παραθέτω μερικά σημεία σχολιασμού: 1) Η αναφορά σε μικρά ζώα συντροφιάς είναι προβληματική, αφού αρκετά ζώα συντροφιάς (ειδικά σκυλί) χωρίς να είναι "τεράστιων" διαστάσεων αποκλείονται στην πράξη από την μεταφορά. 2) Η απαίτηση για χρήση κλουβιού σε όλες τις περιπτώσεις, επι του πρακτέου οδηγεί στην δύσκολη μεταφορά του ζώου (ή ακόμα και την αποφυγή χρήσης των ΜΜΜ) και τον αχρείαστο εγκλεισμό του ζώου. Για παράδειγμα, εάν ένας πολίτης μετακινείται με το ΤΡΑΜ και έχει ένα μικρό σκυλί (Πχ. 5-10 κιλά) είναι παράλογο να κουβαλάει και ένα κλουβί. Η πρόταση μου είναι αντί να τεθούν τέτοιοι γενικοί περιορισμοί, να τεθεί το ζητούμενο. Το ζητούμενο εδώ είναι το ζώο να είναι υπό έλεγχο και η μεταφορές να γίνονται με ασφάλεια (τόσο των ζώων, όσο και των επιβατών). Συνεπώς, θα πρέπει να τεθεί αυτό ως ευθύνη τόσο του ιδιοκτήτη όσο και του φορέα παροχής υπηρεσιών ΜΜΜ. Μερικά πρακτικά παραδείγματα είναι τα εξής: α) ειδικοί χώροι στα ΜΜΜ για τα ζώα (Πχ. το πίσω μέρος ενός βαγονιού) β) αποφυγή χρήσης ΜΜΜ με ζώο εν ώρα αιχμής (εκτός εάν υπάρχει ανάγκη) γ) ο κάτοχος του ζώου να επιλέγει κάποια μέτρα (Πχ. χρήση λουριού, κλουβί κλπ.) για την διασφάλιση του ζητούμενου. δ) Θέσπιση ειδικών περιπτώσεων ή ελάχιστων όπου ορίζονται συγκεκριμένα μέτρα . Τα παραπάνω δεν είναι "θεωρητικά", χώρες όπως η Ολλανδία έχουν εδώ και χρόνια ανάλογα μέτρα. Φυσικά εκεί έχουν και την αντίστοιχη παιδεία. Η εφαρμογή των παραπάνω δεν θα έχει κανένα νόημα εάν δεν γίνει με σεβασμό στο πνεύμα του νόμου και των συνθηκών. Επειδή σκοπός δεν είναι να "πάρεις πρόστιμο¨. 5. Τα επιβατηγά πλοία υποχρεωτικά διαθέτουν καθαρά κλουβιά, που προστατεύονται από αντίξοες καιρικές συνθήκες, για τη μεταφορά μεγάλων ζώων συντροφιάς. -> Το πρακτικό πρόβλημα με αυτή την διάταξη είναι ότι δεν είναι αρκετά σαφής ως προς την εφαρμογή της. Στα περισσότερα επιβατηγά πλοία υπάρχει κάποιος χώρος για στέγαση ζώων συντροφιάς. Ωστόσο αυτοί οι χώροι συνήθως παρουσιάζουν προβλήματα όπως: 1) κακός αερισμός 2) κακές περιβαλλοντικές συνθήκες (Πχ. υψηλές θερμοκρασίες) 3) μικροί χώροι 4)έλλειψη υποδομών όπως μπωλ για τροφή και νερό 5) παροχή ασφάλειας.