• Σχόλιο του χρήστη 'kostas papadopoulos' | 13 Νοεμβρίου 2009, 02:15

    Αξιότιμε κύριε υπουργέ, Θα ήθελα να επισημάνω, σχετικά με τους τίτλους σπουδών, κυρίως επιπέδου μεταπτυχιακού, διδακτορικού και την μοριοδότηση που αυτά θα λαμβάνουν. Έχοντας πάρει το πτυχίο του γεωπόνου, έχω να επισημάνω τα εξής: Μεταπτυχιακά και πολύ περισσότερο διδακτορικά στις γεωπονικές επιστήμες και ιδίως στη φυτική παραγωγή που δίνονται από διεθνή αναγνωρισμένα πανεπιστήμια περιλαμβάνουν κυρίως την διερεύνηση σε βάθος των μηχανισμών άμυνας, της αλληλεπίδρασης, της φυσιολογίας, της μοριακής βιολογίας φυτών, εντόμων και άλλων οργανισμών, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν τα συμπεράσματα της έρευνας στην βελτίωση της ποιότητας της φυτικής παραγωγής. Ελαχιστότατα γεωπονικά διδακτορικά στην Ελλάδα μελετούν σε βάθος όλα τα παραπάνω φαινόμενα, σε αντίθεση με χώρες του εξωτερικού που κάτι τέτοιο είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο. Άρα για τι διδακτορικά μιλάμε; To να σπείρνω χωράφια και να κάνω διδακτορικό στο αγρό χρησιμοποιώντας και λίγο στατιστική, όπως γίνεται συνήθως στην Ελλάδα, στην σημερινή εποχή είναι κάτι το τελείως ξεπερασμένο. Κανένα σοβαρό ξένο επιστημονικό περιοδικό δεν δέχεται δημοσιεύσεις τέτοιων εργασιών. Τα ξένα πανεπιστήμια έχουν φτάσει σε πανεπιστήμια να εκμεταλλέυονται κάθε πτυχή της μοριακής βιολογίας και εμείς έχουμε μείνει στην εποχή του χαλκού. Και αυτό γίνεται δίοτι δεν υπάρχουν οργανωμένες εργαστηριακές υποδομές για να υποστηρίξουν ένα διδακτορικό με κύρος και ουσία. Ας εξετάσουν λοιπόν με το καινούργιο νομοσχέδιο ποια, κυρίως διδακτορικά, ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΑ (με δημοσιεύσεις σε ξένα περιοδικά με υψηλό impact factor) και ΑΥΤΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΑ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΤΑ 400 ΜΟΡΙΑ (μιας και 400 μόρια δεν είναι και λίγα). Δουλειά σκληρή παντού υπάρχει. Το να σπέρνεις και να θερίζεις χωράφια δουλειά σκληρή είναι, αλλά χωρίς σε βάθος επιστημονική ουσία (ίσως έρευνα που θα έπρεπε τα ΤΕΙ να κάνουν και όχι τα πανεπιστήμια). Το να είσαι σε ένα εργαστήριο και να παράγεις πρωτότυπη γνώση, όπως γίνεται σε σοβαρά διεθνή γεωπονικά ερευνητικά κέντρα (και όχι αναμασημένη, όπως γίνεται συνήθως στην Ελλάδα) επίσης δουλειά σκληρή είναι, αλλά με αναγνώριση διεθνής και συμβολή στην πρόοδο της επιστήμης, είναι η ουσία δηλαδή ενός διδακτορικού. Αφού μιλάμε για αξιολόγηση ας αξιολογηθούν ΟΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ από ανθρώπους με διεθνή επιστημονική αναγνώριση. Ας θεσπιστεί μια ανεξάρτητη επιτροπή αξιολόγησης που θα αγγίζει πανεπιστήμια, φορείς, μέχρι και τα μεταπτυχιακά-διδακτορικά που χορηγούν. Ας μπουν όλοι οι τίτλοι σπουδών στη σώστη βάση τους, όπως θα έπρεπε να είναι. Να ξέρουμε τι θέλουμε: διδακτορικά των 400 μορίων με καμία επιστημονική αναγνώριση, ή διδακτορικά που να έχουν περάσει από ενδελεχή επιστημονική βάσανο, άξιων συγχαρητηρίων για την καινοτομία και πρωτοτυπία τους; Για να μη φτάσουμε πάλι στο σημείο η ευρώπη να λέει ειρωνικά μάζι με τη φράση ΄΄greek statistics''(αφού τα πήγαμε χάλια στην οικονομική ανάπτυξη) και τη φράση ΄΄greek Phd's''. Aς γίνει πρώτα μια αξιολόγηση σε όλα και μετά βλέπουμε τι πραγματικά αξίζει και πόσα μόρια παίρνει κάθε τι. Το χρωστάμε στις μελλοντικές γενεές για να έχουν μια σωστή παιδεία πάνω από όλα και όχι να κυνηγάνε τίτλους μόνο και μόνο για τα μόρια, που δεν έχουν καμία ουσία και αξία.