Αρχική Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’Άρθρο 5 Υποχρεώσεις ιδιοκτήτη δεσποζόμενου ζώου συντροφιάςΣχόλιο του χρήστη Μαρία Γκινάλα | 9 Μαΐου 2021, 12:10
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Εκ Μέρους της Ομάδας Μελέτης & Μέριμνας για την Αλωπεκίδα, αυτόχθονης ελληνικής φυλής σκύλων με ιστορία χιλιάδων ετών: Το Σύνταγμα της Ελλάδας ορίζει: 'Αρθρο 4: (Ισότητα των Ελλήνων) Oι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου. 'Αρθρο 5: (Ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας, προσωπική ελευθερία) Kαθένας έχει δικαίωμα να αναπτύσσει ελεύθερα την προσωπικότητά του και να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Xώρας, εφόσον δεν προσβάλλει τα δικαιώματα των άλλων και δεν παραβιάζει το Σύνταγμα ή τα χρηστά ήθη. 'Αρθρο 9: ('Ασυλο της κατοικίας) H κατοικία του καθενός είναι άσυλο. H ιδιωτική και οικογενειακή ζωή του ατόμου είναι απαραβίαστη. Kαμία έρευνα δεν γίνεται σε κατοικία, παρά μόνο όταν και όπως ορίζει ο νόμος και πάντοτε με την παρουσία εκπροσώπων της δικαστικής εξουσίας. 'Αρθρο 17: (Προστασία της ιδιοκτησίας) H ιδιοκτησία τελεί υπό την προστασία του Kράτους. Kανένας δεν στερείται την ιδιοκτησία του, παρά μόνο για δημόσια ωφέλεια που έχει αποδειχθεί με τον προσήκοντα τρόπο, όταν και όπως ο νόμος ορίζει, και πάντοτε αφού προηγηθεί πλήρης αποζημίωση. 'Αρθρο 24: (Προστασία του περιβάλλοντος) Η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους και δικαίωμα του καθενός. Oι διατάξεις του προτεινόμενου σχεδίου νόμου πού θίγουν τις παραπάνω ελευθερίες είναι αντισυνταγματικότατες και επονείδιστες. Α. Κατ' αρχήν το περιεχόμενο του νομοσχεδίου είναι αντίθετο προς την θεμελιώδη αρχή της ισότητας μεταξύ των πολιτών: όλοι οι πολίτες έχουν δικαίωμα να διατηρούν και να αναπαραγάγουν τα κατοικίδια ζώα τους, εφόσον τηρούν τις διατάξεις περί ευζωίας, προστασίας, στοργής, φροντίδας και μη εγκατάλειψής τους. Το δικαίωμα διατήρησης και εκτροφής ισχύει συνταγματικά για την κατοχή και αναπαραγωγή κάθε είδους ήμερου οικόσιτου ζώου, αγροτικά, κατοικίδια συντροφιάς και ανήκοντα σε ειδικές κατηγορίες όπως τα άλογα, τα οποία θεωρούνται όπως και οι σκύλοι και οι γάτες κατοικίδια, ζώα άθλησης, αναψυχής, συντροφιάς αλλά και εργασίας. Β. Είναι σε αντίθεση επίσης το περιεχόμενο του προτεινομένου νόμου με το συνταγματικό δικαίωμα του πολίτη της χώρας στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του, την προσωπική του ελευθερία και δημιουργικότητα (επιπλέον δε και αφού οι σκύλοι είναι ωφέλιμοι για το κοινωνικό σύνολο, προσβάλλει και το δικαίωμα του πολίτη να συμμετέχει στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της χώρας μέσα από την ασχολία που επιλέγει ελεύθερα και να παράγει κοινωνικό έργο εκτρέφοντας ωφέλιμα ζώα συντροφιάς, εργασίας και υπηρεσιών – όπως σκύλους οδηγούς τυφλών, υποστήριξης ατόμων με ειδικές ανάγκες, ή σκύλους φύλακες για την προστασία της οικογένειας και των ζώων του σπιτιού ή του αγροκτήματός του). Γ. Θίγει το δικαίωμα του πολίτη να συμβιώνει με κατοικίδια ζώα και να τα αναπαραγάγει στην κατοικία του, επομένως υπεισέρχεται στην ιδιωτική και οικογενειακή ζωή του ατόμου στον ιδιωτικό του χώρο, ο οποίος αποτελεί άσυλο. Επιπλέον επεμβαίνει στο δικαίωμα του ατόμου, των γονιών και της οικογένειας να συναναστρέφονται τα παιδιά τους με σκύλους, η παρουσία των οποίων είναι επιστημονικά αποδεδειγμένη ως πολλαπλά ωφέλιμη για την ψυχολογία των παιδιών: παρεμβαίνει στο δικαίωμα των γονέων να διδάσκουν και να παρέχουν στα παιδιά τους πολύτιμα μαθήματα υπευθυνότητας, βιολογίας και φιλοζωίας μέσω της από κοινού φροντίδας για τον θηλυκό σκύλο της οικογένειας και τα νεογνά του. Δ. Ουδείς νόμος μπορεί να προσβάλλει προληπτικά το δικαίωμα του ατόμου να αναπαραγάγει το ζώο του όπως οι συμπολίτες του χωρίς να έχει ο πολίτης αυτός εκ των προτέρων παραβεί το νόμο. Εκ των προτέρων τιμωρία για αδίκημα που δεν έχει διαπραχθεί είναι αδιανόητη. Τα "αδέσποτα" δεν προέρχονται από την σωματική ακεραιότητα των ζώων αλλά από την εγκατάλειψή τους. Το πρόβλημα αντιμετωπίζεται σωστά με σήμανση, καταγραφή και ποινές για τους παραβάτες. Επομένως ο προληπτικός ακρωτηριασμός των ζώων, που είναι κακοποίηση, κατάχρηση, βαναυσότητα και βασανισμός, είναι άχρηστος και περιττός. Ε. Εφόσον το ζώο θεωρείται από το νόμο ζωική περιουσία ατομικής ιδιοκτησίας του κάθε πολίτη ο οποίος είναι καταχωρημένος σύννομα ως κηδεμόνας του, την οποία ουδείς δικαιούται να βλάψει, οι διατάξεις του σχεδίου νόμου αντίκεινται και στο σχετικό άρθρο του συντάγματος που προστατεύει την κατοικία, την ιδιοκτησία και την ατομική περιουσία. Η υποχρεωτική στείρωση αποτελεί βλάβη του ζώου, επομένως προξενεί ζημία στην ζωική περιουσία και τα δικαιώματα του πολίτη και μάλιστα χωρίς την προβλεπόμενη από το Σύνταγμα αποζημίωση. ΣΤ'. Στο φυσικό περιβάλλον περιλαμβάνεται βεβαίως και ο ζωικός πλούτος της χώρας, που το Σύνταγμα ρητά ορίζει ως υποχρέωση του Κράτους και δικαίωμα του καθενός την προστασία του. Οι μοναδικές, αναντικατάστατες και αυθύπαρκτες οντότητες των ελληνικών αυτοχθόνων φυλών ζώων και σκύλων επομένως, οι οποίες αποτελούν έμβιο τμήμα της βιοποικιλότητας και της ιστορίας του τόπου, γενετική δεξαμενή του είδους τους, ζωντανή πολιτιστική κληρονομιά όλων των κατοίκων της Ελλάδας, παρόντων και μελλοντικών γενεών, προστατεύονται σαφώς από το άρθρο 24 του συντάγματος και αποτελούν προστατευόμενο δικαίωμα όλων των πολιτών να τις διατηρούν και να τις αναπαραγάγουν. Ζ'. Η αφαίρεση υγιών οργάνων από ζώα (επέμβαση που στην ιατρική ονομάζεται ακρωτηριασμός) αντιβαίνει στο ιπποκρατικό αξίωμα «ὠφελέειν ἢ μὴ βλάπτειν». Οι μαζικές στειρώσεις και μάλιστα κηδεμονευόμενων ζώων χωρίς ιατρικό λόγο είναι παράνομη και εγκληματική πράξη (βασανισμός) που αντιβαίνει στις ελευθερίες των ζώων, βλάπτει την υγεία, την προσωπικότητα, την σωματική τους ακεραιότητα, την αξιοπρέπεια, την αυταξία, την ποιότητα ζωής τους και την φυσιολογική τους συμπεριφορά. Για την Ομάδα Μελέτης & Έρευνας για την Αλωπεκίδα (Ο.Μ.Μ.Α) Μαρία Γκινάλα