• Σχόλιο του χρήστη 'ΚΟΝΤΟΛΕΩΝ ΙΩΑΝΝΗΣ' | 13 Νοεμβρίου 2009, 07:33

    κ. Υπουργέ, Το σχέδιο νόμου για την αναμόρφωση του συστήματος προσλήψεων αναμφίβολα οδηγεί σε ένα πιο αξιοκρατικό σύστημα και παραδίδει ένα πρωτόγνωρο «μάθημα αξιοκρατίας και κοινωνικής δικαιοσύνης». Επιτρέψατέ μου όμως να σχολιάσω κάποια βασικά σημεία που πιστεύω ότι θα ενίσχυαν το αξιοκρατικό πνεύμα του προτεινόμενου νομοσχεδίου, δεδομένου ότι πέραν της αναμφισβήτητα καλής πρόθεσης, σημαντικό ρόλο έχει η δίκαιη κατανομή της μοριοδότησης στα επιμέρους στοιχεία αξιολόγησης των υποψηφίων. 1. Θα πρέπει ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΝΑΦΕΙΑ του μεταπτυχιακού ή και του διδακτορικού πτυχίου με το αντικείμενο της υπό κατάληψη θέσης προκειμένου οι ουσιαστικές γνώσεις των πτυχίων αυτών να μπορούν να αξιοποιηθούν στο συγκεκριμένο αντικείμενο της προκηρυσσόμενης θέσης, και έτσι να δικαιολογούν την μοριοδότηση τους. Άλλωστε, δε θα είναι θετικό για την αξιοκρατική σας προσπάθεια αν στο μέλλον, για παράδειγμα, σε θέση πολιτικού μηχανικού, προσληφθεί πολιτικός μηχανικός με διδακτορικό στα παιδαγωγικά και δε προσληφθεί πολιτικός μηχανικός με μεταπτυχιακό σε σεισμικές κατασκευές. Τέτοιου είδους φαινόμενα θα δημιουργήσουν νέα προβλήματα, αρνητικούς σχολιασμούς και την υποβάθμιση της όλης αξιοκρατικής σας προσπάθειας. 2. Η μοριοδότηση της ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑΣ (150 μόρια) που δε θίγεται στο παρόν σχέδιο νόμου, θα μπορούσε να διατηρηθεί μόνο για τις παραμεθόριες περιοχές. Με την υφιστάμενη κατάσταση, διατηρείται η ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ της μεταχείρισης των πολιτών, δηλαδή η επιτυχία σχετίζεται με το δήμο όπου είναι δημότες. 3. Η διατήρηση της δυνατότητας μοριοδότησης μέχρι και 8 (!) ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ είναι υπερβολική, και δε θα έπρεπε η αθροιστική μοριδότηση να προσεγγίζει (560 μόρια) εκείνη ενός διδακτορικού και ενός μεταπτυχιακού (600 μόρια). Αφού λοιπόν, με το πνεύμα του νέου νόμου, καλώς δεν ενισχύεται το «κυνήγι» μεταπτυχιακών τίτλων γιατί να ενισχύεται το «κυνήγι» ξένων γλωσσών ; Θα πρέπει, λοιπόν, και εδώ να υπάρξει κάποιο λογικό όριο. Τέλος, ένα θέμα μικρότερης πρακτικής σημασίας αλλά με κάποιες κοινωνικές επιπτώσεις αφορά το τέστ δεξιοτήτων. Το ότι η μοριοδότηση του ΤΕΣΤ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ μπορεί να φθάσει εκείνη ενός διδακτορικού, σημαίνει ότι η Πολιτεία εξισώνει βαθμολογικά τον ανώτατο πανεπιστημιακό τίτλο σπουδών, που απαιτεί προσπάθειες 3-4 ετών και ικανότητα για πρωτότυπη προαγωγή της γνώσης, με την επάρκεια επιπέδου μέσης εκπαίδευσης. Μια σκέψη θα ήταν να εφαρμόζεται μόνο για θέσεις Δ.Ε., μια άλλη να εφαρμόζεται για όλους με προϋπόθεση της επιτυχίας για συμμετοχή σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Πάντως, για πολλούς υποψηφίους, η διατήρησή του θα ενισχύσει το, ήδη ανοικτό δρόμο των «φροντιστηρίων-ΑΣΕΠ» με τις ανάλογες οικονομικές επιπτώσεις. Ι.Κ. Καθηγητής Α.Π.Θ.