• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ' | 13 Νοεμβρίου 2009, 11:35

    Θα ήθελα να καταθέσω την γνώμη μου μιας και με έχει απασχολήσει πολύ το θέμα. 1ο Θέμα: Mοριοδότησης εμπειρίας. Η μοριοδότηση εμπειρίας πρέπει να είναι ένα σημαντικό κριτήριο. Αρα θα πρέπει να υπάρχει σαν κριτήριο πρόσληψης. Νομίζω το ποσοστό προσληφθεντων 50% χωρίς εμπειρία είναι υπερβολικό. 2o Θέμα: Πως αποδεικνύεται η εμπειρία Ενα σημαντικό θέμα είναι πως αποδεικνύεται η εμπειρία. Σήμερα αποδεικνύεται με υπεύθυνη δήλωση του διαγωνιζόμενου. Κάτι που κατά την γνώμη μου είναι σωστό διότι παρατηρείται το φαινόμενο πολλοί εργοδότες να δηλώνουν άλλη ειδικότητα από αυτή που πραγματικά έχει ένας εργαζόμενος. Για παραδειγμα κάποιος εργάζεται σαν τεχνικός Η/Υ και δηλώνεται σαν υπάλληλος γραφείου γιατι η συλλογική σύμβαση προβλέπει χαμηλότερες αμοιβές. Βέβαια αν ζητηθεί από τον εργοδότη βεβαίωση προυπηρεσίας με την πραγματική εμπειρία θα την αρνηθεί διότι διαφορετικά θα βεβαίωνε την παρανομία του. Άρα προτείνω η απόδειξη εμπειρίας να γίνεται με υπεύθυνη δήλωση του ενδιαφερόμενου (δηλαδή όπως ισχύει σήμερα) και για λόγους ισότητας να ισχύει το ίδιο και για εμπειρία από το δημόσιο. 3ο Θέμα: Συνάφεια εμπειρίας. Η συνάφεια εμπειρίας είναι ένα πάρα πολύ μεγάλο θέμα. Συνδέεται με το 2ο θέμα. Αυτή την στιγμή είναι στον αέρα η συνάφεια της εμπειρίας και επαφίεται στον κάθε εργοδότη. Θα πρότεινα η εμπειρία να μετρά από την ημερομηνία λήψης πτυχίου και μετά, με την απαραίτητη ύπαρξη ασφαλιστικών εισφορών. 4ο Θέμα: Μη συνάφεια διδακτικής και επαγγελματικής εμπειρίας Αυτό που ισχύει είναι ότι δεν θεωρείται συναφές το να διδάσκεις με το να εξασκείς το επαγγελμα. Κατά την γνώμη μου ο νομοθέτης θα πρέπει να επανεξετάσει το θέμα. Θα σας δώσω παραδείγματα: 1ο Παράδειγμα Ενας εκπαιδευτής σε ΙΕΚ διδάσκει εργαστηριακό μάθημα πχ Εγκατάσταση Λειτουργικών Συστημάτων Η/Υ. Για να διδάξει αυτό το μάθημα είναι σαφές πως πρέπει να ξέρει να κάνει εγκατάταση το λειτουργικό σύστημα. Θα πρέπει ενδεχομένως να το έχει κάνει πολλές φορές για να το διδάξει. Άρα για να το διδάξει απέκτησε την εμπειρία να το κάνει. Εδώ ο νομοθέτης μέχρι στιγμής θεωρεί πως κάποιος που διδάσκει πως να κάνεις εγκατάσταση έχει μηδενική εμπειρία. 2ο Παράδειγμα Ένας εκπαιδευτής διδάσκει σε ΙΕΚ μια γλώσσα προγραμματισμού. Επειδή το μάθημα είναι εργαστηριακό γίνονται ασκήσεις που στην πραγματικότητα είναι προγράμματα. Για να διδάξεις μια τέτοια εργαστηριακή άσκηση θα πρέπει να φτιάξεις πρώτα το πρόγραμμα και έπειτα να το διδάξεις. Ο νομοθέτης μεχρι στιγμής θεωρεί πως κάποιος που διδάσκει προγραμματισμό δεν έχει εμπειρία να προγραμματίζει. Η γνώμη μου είναι πως η διδακτική εμπειρία θα πρέπει να θωρείται και επαγγελματική σε περιπτωση που αφορά εργαστηριακή-τεχνική εκπαίδευση.