Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 6 Τεστ δεξιοτήτωνΣχόλιο του χρήστη EYA | 13 Νοεμβρίου 2009, 12:34
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ, Επιτρέψτε μου να εκφράσω την απόλυτη στίριξη στην προσπάθεια εξορθολογισμού των διαδικασιών πρόσληψης στο δημόσιο. Το τεστ δεξιοτήτων αποτελεί ένα εργαλείο ανίχνευσης της κριτικής και αντιληπτικής ικανότητας των υποψηφίων και είναι πραγματικά χρήσιμο. Η βαρύτητα ωστόσο που του αποδίδετε είναι δυσανάλογη της δυναμικής του. Δεν είμαι πεπεισμένη ότι ένα τρίωρο τέστ μπορεί να εξισωθεί από πλευράς μοριοδότησης με μακρόχρονες επιστημονικές σπουδές ή με πολυετή εμπειρία στην αγορά εργασίας. Η ενίσχυση του συντελεστή βαρύτητας του τεστ, απαξιώνονται όλα τα παραπάνω καθώς απαιτούν γνώση, ικανότητες και πολλές φορές μακροχρόνιες θυσίες προσωπικές και οικονομικές. Στον ιδιωτικό τομέα η επιλογή προσωπικού γίνεται βάσει των τεστ δεξιοτήτων ωστόσο δεν έχουν την βαρύτητα που το ελληνικό κράτος προσπαθεί να τους αποδώσει. Πως είμαστε σίγουροι για την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων των τεστ? Πραγματικά είναι ικανά να εντοπίσουν τις δεξιότητες των υποψηφίων? Ποιος οργανισμός πιστοποιεί την ικανότητα ανίχνευσης αυτών των δεξιοτήτων? Δύο διαφορετικά τεστ είναι ισοδύναμα? Στο εξωτερικό, για παράδειγμα στην Γερμανία, υπάρχουν πιστοποιημένοι οργανισμοί οι οποίοι διαθέτοντας υψηλή τεχνογνωσία, αναλαμβάνουν με υψηλό κόστος την κατάρτιση τεστ που χρησιμοποιεί το κράτος και τα πανεπιστήμια και τα οποία αποσκοπούν στην απονομή τίτλων. Θα μπορούσαμε στην Ελλάδα να δημιουργήσουμε ανάλογους θεσμούς, οι οποίοι θα εξασφάλιζαν το κύρος αυτών των τεστ. Μιλώντας λοιπόν για αξιοκρατία, πόσο αξιοκρατικό κρίνετε την εξίσωση της γνώσης και της εμπειρίας με τις δεξιότητες? Οι δεξιότητες είναι οπωσδήποτε απαραίτητες, αλλά σε κάθε περίπτωση έρχονται να συμπληρώσουν την βασική ικανότητα ενός υποψηφίου. Εμείς με την προτεινόμενη ρύθμιση αξιώνουμε να εξισώσουμε την βάση και την ουσία με ένα επιμέρους κριτήριο, το οποίο μάλιστα δεν το έχουμε θωρακίσει κατάλληλα ώστε να είναι ικανό να σταθεί αξιόπιστα δίπλα σε πτυχία πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Η διαδικασία δεν διαθέτει τα εχέγγυα αξιοπιστίας που απαιτούμε ως πολίτες, δημιουργεί ανισότητες και εν τέλει προξενεί ξανά αισθήματα αδικίας!