Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 1 Έκταση εφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη Πάνος Παναγιώτης | 13 Νοεμβρίου 2009, 12:56
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο κινείται για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια προς την σωστή κατεύθυνση. Δεν θα μείνω λοιπόν σε όσα προσωπικά συμφωνώ ούτε θα επεκταθώ γενικότερα, καταθέτω ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ μόνο σχόλια ελπίζοντας να συμβάλω στην περαιτέρω βελτίωση του πλαισίου. Ελπίζω σε απάντησή σας, όπως ελπίζω να δοθεί κάποτε σε αυτήν την χώρα η δυνατότητα σε ανθρώπους με γνώση, ικανότητες και διάθεση προσφοράς, να προσφέρουν στην χώρα και στην δημόσια διοίκηση και όχι μόνο να "παίρνουν". Ευχαριστώ θερμά εκ των προτέρων. Το υλικό προέρχεται από σχετικό άρθρο μου, το οποίο όμως δεν δημοσιεύτηκε εξ όσων γνωρίζω, προφανώς γιατί είναι αντίθετο στην θέση της πλειοψηφίας των ΜΜΕ που "θρηνούν" για τα παιδιά των STAGE και τους συμβασιούχους! Αλλά που ποτέ δεν βρήκαν μια κουβέντα να πουν για τα παιδιά του ιδιωτικού τομέα και της ανεργίας! • Ενίσχυση των ΓΡΑΠΤΩΝ διαγωνισμών του ΑΣΕΠ. Να περιοριστούν στο ελάχιστο ακόμα και οι προσλήψεις με μοριοδότηση. Οι περισσότερες θέσεις (όσες δηλαδή αφορούν ΑΕΙ, ΤΕΙ, αποφοίτους Λυκείου & Γυμνασίου) μπορούν να πληρωθούν μέσω γραπτών διαγωνισμών. Το τεστ δεξιοτήτων, ο διαγωνισμός των εκπαιδευτικών, διαγωνισμοί τραπεζών, αποτελούν καλά παραδείγματα. Για να μην υπάρχει σημαντική οικονομική επιβάρυνση του προϋπολογισμού, οι διαγωνισμοί να γίνονται ανά κατηγορία σε τακτά χρονικά διαστήματα (πχ 3 ετών). Οι φορείς θα πρέπει κάθε 3 έτη να δηλώνουν τις ανάγκες τους σε προσωπικό και αναλόγως θα προκηρύσσονται οι θέσεις. Αυτές θα καλύπτονται μέχρι τον επόμενο διαγωνισμό από την κατάταξη που θα έχει κάθε υποψήφιος βάσει της βαθμολογίας του. • Διαφάνεια στην ανακοίνωση – δημοσίευση των θέσεων και επαρκές διάστημα κατάθεσης δικαιολογητικών. Θα μπορούσε η διαδικασία να συστηματοποιηθεί και να είναι απολύτως γνωστή σε όλους. Θα μπορούσαν πχ νέες προκηρύξεις να αναρτώνται στο διαδίκτυο ΜΟΝΟ κάθε Παρασκευή, να δίνεται συγκεκριμένος και εύλογος χρόνος κατάθεσης δικαιολογητικών (πχ ένας μήνας) κλπ. • Ενιαίες διαδικασίες μέσω ΑΣΕΠ για ΟΛΕΣ τις προσλήψεις στο Δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα. Όλες οι προκηρύξεις (ΦΕΚ) Δήμων, Νομαρχιών, ΔΕΚΟ, κρατικών και δημοσίων υπηρεσιών να έχουν ενιαία δομή και κριτήρια. • Επανεξέταση των «κοινωνικών» κριτηρίων. Τα αποτελέσματα γραπτών διαγωνισμών δεν θα πρέπει να «αλλοιώνονται» με την εισαγωγή άλλων κριτηρίων. Αλλά και γενικότερα, τα αντικειμενικά αξιοκρατικά κριτήρια μοριοδότησης (πτυχία, γλωσσομάθεια κλπ) δεν θα πρέπει να επηρεάζονται σημαντικά από υποκειμενικά κριτήρια. Τίθεται ουσιαστικό κατά τη γνώμη μου ζήτημα ισονομίας και ίσων ευκαιριών στην εργασία. Θεωρώ ορθή την μικρή αναλογική συμμετοχή (πχ 10%) κάποιων «γενικών» κοινωνικών κριτηρίων (πχ γάμος, τέκνα), ενώ λοιπές κατηγορίες, όπως ΑΜΕΑ, θύματα τρομοκρατίας, καταστροφών κλπ θα πρέπει να εισάγονται κατά ένα μικρό ποσοστό με ξεχωριστές διαδικασίες και διαγωνισμούς (ποσόστωση θέσεων ανάλογη με την αναλογία των ατόμων αυτών στον γενικό πληθυσμό). • Να καταργηθούν οι κατηγορίες τριτέκνων, πολυτέκνων, απολυμένων κλπ. Να δίνεται συγκεκριμένος αριθμός μορίων για κάθε τέκνο. Όσο για την κατηγορία απολυμένων, γιατί να έχουν ευνοϊκή μεταχείριση όσοι είχαν την τύχη να εργάζονται σε κάποιες επιχειρήσεις ενώ οι απολυμένοι άλλων όχι; • Πλήρης κατάργηση κάθε προσαύξησης λόγω εντοπιότητας ή προϋπηρεσίας σε ανάλογη θέση, για λόγους ισονομίας που αναλύονται πιο πάνω. Γιατί πχ αν κάποιος εργάζεται ως λογιστής σε μία δημόσια υπηρεσία πρέπει να ευνοηθεί σε σχέση με κάποιον που κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά στον ιδιωτικό τομέα; Ή γιατί να ευνοούνται όσοι απλά έτυχε να κατοικούν σε κάποια συγκεκριμένη περιοχή; Θα μπορούσε απλά να προβλέπεται ότι εκείνος που θα καταλάβει την εν λόγω θέση, εφόσον την αποδεχτεί, να μην μετατίθεται γα κανέναν λόγο για κάποια χρόνια (πχ τουλάχιστον 10 χρόνια). • Για όσες θέσεις είναι απαραίτητο να καλυφθούν με σύμβαση έργου ή ορισμένου χρόνου (εποχικές θέσεις) ή μερικής απασχόλησης θα πρέπει να ισχύει επίσης ΕΝΙΑΙΟ αξιοκρατικό σύστημα μοριοδότησης μέσω ΑΣΕΠ, όπως ακριβώς και για τις υπόλοιπες θέσεις. Οι κατηγορίες των θέσεων αυτών θα πρέπει να είναι αυστηρά καθορισμένες με νόμο και οι ελάχιστες δυνατές (ώστε και το καθεστώς εργασίας στη χώρα μας να βελτιωθεί και η αξιοκρατία). Οι θέσεις πτυχιούχων να καλύπτονται και σε αυτή την περίπτωση από την κατάταξη που έχει προκύψει από τους γραπτούς διαγωνισμούς, χωρίς ο υποψήφιος να χάνει τη σειρά διορισμού σε μόνιμη θέση αν ΔΕΝ αποδεχτεί τέτοια θέση ή αν την έχει αποδεχτεί προκύψει διορισμός σε μόνιμη θέση.