• Σχόλιο του χρήστη 'Ρανια' | 13 Νοεμβρίου 2009, 13:03

    Το τεστ δεξιοτήτων θεωρητικά αποτελεί έναν καλό θεσμό. Όμως, με τα μόρια που δίνονται, ερχόμαστε και πάλι στην ίδια λογική που προυπήρχε. Δηλαδή τώρα, αντί γι αυτούς με την εμπειρία στο Δημόσιο, έχουμε τους επιτυχώντες στο τέστ δεξιοτήτων που εξισώνονται με τους κατόχους διδακτορικού διπλώματος. Δεν είναι, νομίζω, λογικό, κάποιος που επένδυσε 5 χρόνια για την απόκτηση του διπλώματος να εξισώνεται με κάποιον που επένδυσε 5 ώρες για το τεστ. Και μάλιστα όταν το επίπεδο του τέστ δεξιοτήτων δεν είναι ανάλογο των προσδοκιών για αξιοκρατία. Δεν διακρίνεται εύκολα αυτός που έχει περισσότερες ικανότητες, αλλά αυτός που έχει δώσει το τεστ από τους άλλους που δεν μπήκαν στη διαδικασία. Και αν τώρα δυσκολέψουν τα θέματα, για αναβάθμιση του επιπέδου, θα δημιουργηθεί μία πρόσθετη αδικία αφού οι πρώτοι μπορούν να κρατήσουν τη βαθμολογία τους για 10 χρόνια. Και πολλές φορές κάποιος κάτοχος πτυχιών, ίσως λόγω κούρασης, δεν θέλει να μπεί σε μια πρόσθετη διαδικασία εξετάσεων που για άλλους δεν είναι και τόσο μεγάλο ζήτημα. Εγώ προσωπικά έλλειπα την περιόδο των αιτήσεων και συγχρόνως λόγω του φόρτου εργασίας και σπουδών δεν παρακολουθούσα τις ειδήσεις του ΑΣΕΠ, αυτό δηλαδή που κάνουν αυτοί που έχουν ως μοναδικό στόχο το Δημόσιο. Και όταν είδα τα θέματα, που εύκολα έδιναν υψηλή βαθμολογία, ένιωσα πραγματικά καταδικασμένη. Νομίζω ότι οι περισσότεροι καταλαβαίνουν ότι κάτι λείπει και προσωπικά πιστέυω ότι η βαρύτητα αυτή δίνεται κυρίως γιατί είναι θεσμός του ΑΣΕΠ και όχι γιατί οδηγεί σε αναβάθμιση του επιπέδου των εργαζόμενων στο Δημόσιο Τομέα. Και μάλιστα όταν δεν υπάρχει διάκριση των θέσεων. Δηλαδή κάποιος που θα δουλεύει στο πρωτόκολλο, θεωρείται καταλληλοτερος αν έχει έχει πάει καλά στο τεστ δεξιοτήτων ή αν έχει πολλά πτυχία. Ποιος μπορεί να απαντήσει σε αυτό;