• Σχόλιο του χρήστη 'ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΙΤΣΟΥΛΗΣ' | 13 Νοεμβρίου 2009, 14:15

    Ο περιορισμός στη μοριοδότηση της εμπειρίας και ταυτόχρονα η αυξημένη μοριοδότηση στους μεταπτυχικούς τίτλους σπουδών είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Ωστόσο, κατά την άποψή μου, σε ό,τι αφορά τους γραπτούς διαγωνισμούς του άρθρου 17 του Ν. 2190/1994 η πλέον αξιοκρατική και σύμφωνη με την αρχή της ισότητας λύση θα ήταν βαθμολόγηση του υποψηφίου με βάση τις γραπτές εξετάσεις στον πανελλήνιο γραπτό διαγωνισμό και μόνο και όχι η επιπλέον μοριοδότηση για μεταπτυχιακούς τίτλους, εμπειρία κ.α. Και τούτο γιατί οι μεταπτυχιακοί τίτλοι διαφοροποιούνται ως προς το περιεχόμενο και κυρίως την "αξία" τους (βαρύτητα πτυχίου) ανάλογα με το πανεπιστήμιο. Είναι άλλο να έχει κανείς αποφοιτήσει από ένα νέο ελληνικό περιφερερειακό πανεπιστήμιο και εντελώς άλλο να έχει αποφοιτήσει από το Yale ή το Cambridge. Βαμολογούνται όμως τα πτυχία τους με τα ίδια ακριβώς μόρια. Είναι σωστό αυτό; Νόμιμο είναι, σωστό δεν είναι. Δηλ. λείπει η νομιμοποίηση αυτής της μοριοδότησης των μεταπτυχιακών τίτλων. Αντιθέτως όταν με γραπτό διαγωνισμό εξετασθούν ο απόφοιτος του Cambridge και ο απόφοιτος ενός περιφερειακού / ή και κεντρικού ελληνικού πανεπιστημίου στα ίδια ακριβώς θέματα του διαγωνισμού η εξέταση είναι επί ίσοις όροις (Σημειωτέον εγώ ο ίδιος είμαι απόφοιτος Μεταπτυχιακού διπλώματος ελληνικού Πανεπιστημίου). Έπίσης και η εμπειρία δεν συνάδει με την αρχή της ισότητας διότι ο πολίτης που έχει εμπειρία στον ιδιωτικό ή στον δημόσιο τομέα δεν είναι βέβαιο ότι την απέκτησε με αξιοκρατικό τρόπο (ιδίως αν έχει προϋπηρεσία ως συμβασιούχος ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στον δημόσιο τομέα)και συνεπώς παραβιάζεται η αρχή της ισότητας ευκαιριών συμμετοχής στο δημόσιο τομέα. Συνεπώς "ο διαγωνισμός που περιλαμβάνει γραπτή εξέταση μόνο....θεωρείται ότι ότι εξασφαλίζει περισσότερο από κάθε άλλη μέθοδο ισότητας ευκαιριών εισόδου στο υπαλληλικό σώμα κατά το λόγο της αξίας των υποψήφιων και παράλληλα δίνει την δυνατότητα της επιλογής των κατά τεκμήριο πιο ικανών και κατάλληλων για την άσκηση των καθηκόντων του δημοσίου υπαλλήλου" Επ. Σπηλιωτόπουλος- Χαρ. Χρυσανθάκης, Βασικοί Θεσμοί Δημοσιϋπαλληλικού δικαίου, σ. 56, 2007. Εν τέλει είναι σωστότερο να ζητείται ένα πτυχίο και η γνώση μιας ξένης γλώσσας ως προαπαιτούμενο και να προσμετράται μόνο η βαθμολογία του γραπτού διαγωνισμού παρά να δίνονται μόρια σε μεταπτυχιακά και εμπειρία. Χρήστος Πιτσούλης Απόφοιτος ΕΣΔΔ, Κάτοχος Μετατπυχικού Διπλώματος