Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 6 Τεστ δεξιοτήτωνΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτα Γιώτη-Δακτυλά | 13 Νοεμβρίου 2009, 14:00
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προσωπικά, δεν γνώριζα για το Τεστ δεξιοτήτων, καθώς συμμετείχα αρκετά χρόνια πριν σε Προκηρύξεις του δημοσίου για προσλήψεις. Έτσι, έψαξα κι ενημερώθηκα γι' αυτό το Τεστ, το οποίο μου θύμισε παρόμοια τεστ σε περιοδικά σταυρολέξων! Όμως, μου δημιουργήθηκε μία απορία, όταν μελέτησα το παράδειγμα των ερωτήσεων του τεστ: Γιατί κάποιος χρειάζεται να γνωρίζει τη μεγαλύτερη κινητικότητα των μορίων ενός υλικού στην αέρια ή υγρή κ.λπ. κατάσταση, ενώ δηλώνει υποψηφιότητα για π.χ. οδοκαθαριστής ή γραμματειακή υποστήριξη σε δήμο; Δεν γνωρίζω, βέβαια, από ποιον διαγωνισμό ήταν οι ερωτήσεις, αλλά εάν αφορούν όλους τους διαγωνισμούς, είναι σίγουρα ανεδαφικές! Το λογικό και δίκαιο είναι οι ερωτήσεις να αντιστοιχούν στην ειδικότητα ή τις ειδικότητες που ζητούνται και στο επίπεδο μόρφωσης που ζητείται, για να γίνεται "ξεδιάλεγμα" και σωστή τοποθέτηση των διορισθέντων. Έτσι οι επιστήμονες να έχουν δικαίωμα συμμετοχής και απαντήσεων σε ό,τι αφορά τον τομέα τους (π.χ. το σωστό είναι ένας βιολόγος να διοριστεί είτε σε νοσοκομειακό ή εργαστηριακό κ.λπ. τομέα είτε ως καθηγητής βιολογίας κ.ά.), οι οικονομολόγοι, λογιστές κ.λπ. το ίδιο κ.ο.κ. Ας αφήσουν τις βοηθητικές θέσεις για τα άτομα που είναι κατάλληλα γι' αυτές, πάλι μέσω αντίστοιχου τεστ δεξιοτήτων. Αυτά, όσον αφορά το θέμα "αξιοκρατία" με το τεστ δεξιοτήτων, είναι σημαντικά -νομίζω- για τα νέα παιδιά, κυρίως, τα οποία δεν παροτρύνονται από το σχολικό τους περιβάλλον (λόγω συστήματος) να διαβάζουν για να αποκτήσουν γνώσεις, αλλά για να αποστηθίσουν ("παπαγαλίσουν") συγκεκριμένες πληροφορίες ώστε να μπουν σε κάποια σχολή. Αποτέλεσμα αυτής της τακτικής είναι να έχουν έλλειψη γνώσεων για αρκετές ή πολλές περιοχές δεδομένων. Παράλληλα αποκτούν έλλειψη ευαισθησίας -εκτός αν αφορά το συμφέρον τους-, έλλειψη επικοινωνίας ως ανταλλαγή γνώσεων (αφού δεν τις έχουν), με συνέπεια να οδηγούνται σε μια ιδιότυπη αντικοινωνικότητα του τύπου "εγώ φορώ επώνυμα ρούαχα, επομένως αξίζω, ενώ εκείνος που δεν φορά είναι κατώτερός μου!" Φυσικά, αυτό είναι θέμα συζήτησης με το Υπουργείο Παιδείας, αλλά η ευθύνη βαραίνει κι εμάς, τους γονείς, που δεν αντιστεκόμαστε στο ρεύμα των καιρών (το ατομικό συμφέρον, οι προσωππικές επιδιώξεις και ό,τι θέλω ΕΓΩ μετρούν περισσότερο απ'ο,τιδήποτε άλλο. Κοινώς και μεταφορικώς(;): ο θάνατός σου, η ζωή μου!). Δηλαδή: Αναξιοκρατία, αρκεί να βολευτούμε εμείς.... Ναι, λοιπόν, στο Τεστ δεξιοτήτων, αλλά με εξειδίκευση στον τρόπο χρήσης του.