Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 3 Κατάργηση του κριτηρίου της συνέντευξηςΣχόλιο του χρήστη Βάσω Ανδρούτσου | 13 Νοεμβρίου 2009, 14:00
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επιτρέψτε μου να αναφερθώ στην προσοχή που απαιτείται να δώσουμε ως κοινωνία στο φαινόμενο του πολυμαθή-ηλίθιου (όρος που πολύ εύστοχα χρησιμοποιήθηκε από τον Νίκο Δήμου, http://www.ndimou.gr/ndimou/2006/02/blog-post_04.html) : προνομιούχα παιδιά -αυτά δηλαδή που προέρχονται από οικογένειες με οικονομική άνεση- επιδίδονται σε έναν αγώνα απομνημόνευσης ποσοτήτων και ποσοτήτων –συχνά άχρηστων και άκαιρων– γνώσεων, αποκτούν πτυχία, μεταπτυχιακά ή/και διδακτορικά, πιθανόν και με καλούς βαθμούς, αλλά συχνά δεν είναι σε θέση να αναδημιουργήσουν, να κρίνουν ή/και να διακρίνουν τι είναι σημαντικό και τι όχι. Επομένως, ο βαθμός πτυχίου, τα έτη που έχουν παρέλθει από την απόκτησή του, η εμπειρία η σχετική με το αντικείμενο του τίτλου σπουδών και η εμπειρία η σχετική με το αντικείμενο της θέσης που προκηρύσσεται, θα πρέπει να έχουν μεγάλη συνάφεια και αλληλοεξαρτώμενη βαθμολόγηση. Η προσαύξηση για την εργασιακή εμπειρία δεν θα πρέπει να καταργηθεί, αλλά να συνυπολογίζεται βαθμιδωτά το σύνολο της εργασιακής εμπειρίας, σε συνάφεια ωστόσο με το αντικείμενο της θέσης που προκηρύσσεται. Κάποιος ο οποίος εργάζεται 10 και 15 χρόνια, και, εξαιτίας της εργασίας και ίσως και των οικογενειακών υποχρεώσεων που τον βαραίνουν, δεν είχε τη δυνατότητα να διαθέσει τον απαιτούμενο χρόνο ώστε να αποκτήσει ένα μεταπτυχιακό, δεν θα πρέπει να τιμωρείται γι’ αυτό. Πιστοποιήσεις από προγράμματα και σεμινάρια επιμόρφωσης, εξειδίκευσης ή/και κατάρτισης που έχουν αποκτηθεί από διάφορους -δημόσιους και ιδιωτικούς- φορείς και που μέχρι τώρα δεν λαμβάνονταν υπόψην, θα πρέπει να λαμβάνουν ένα ποσοστό βαθμολόγησης. Αναφέρομαι σε φορείς πιστοποίησης όπως το ΙΔΕΚΕ, ΚΕΕ, σεμινάρια εκπαιδευτικών φορέων, σεμινάρια του ΕΚΔΔ, προγράμματα κατάρτισης ΟΑΕΔ κλπ., φορείς από τους οποίους έχουν αποκτήσει πιστοποιήσεις όσοι ενδιαφέρονται, αγαπούν και τιμούν το αντικείμενο της εργασίας τους, αλλά δεν είχαν για διάφορους λόγους τη δυνατότητα να ακολουθήσουν ένα δομημένο και διαρθρωμένο πρόγραμμα σπουδών. Θα αναφερθώ εδώ στη δική μου περίπτωση, όπου κατέχω πιστοποιήσεις γνώσης των νέων τεχνολογιών σε πολλούς τομείς (φυσικά word, excel, power point, internet, κατασκευή ιστοσελίδων, δημιουργία συστημάτων μαθησιακών περιβαλλόντων, ασύγχρονη και σύγχρονη τηλεκπαίδευση, ψηφιοποίηση υλικού, βάσεις δεδομένων, κα) συνολικής διάρκειας πάνω από 2000 ωρών, ωστόσο σύμφωνα με τα μέχρι τώρα αναγνωρισμένα από το ΑΣΕΠ πιστοποιητικά, δεν έχω δυνατότητα να λάβω μέρος στη διαδικασία επιλογής προσωπικού σε θέση που προβλέπεται γνώση Η/Υ. Συμμετοχές σε συνέδρια, ημερίδες και επιστημονικές εκδηλώσεις σχετικές με το αντικείμενο του τίτλου σπουδών αλλά και με το αντικείμενο της θέσης που προκηρύσσεται ας έχουν ένα ποσοστό βαθμολόγησης. Άτομα που έχουν διακριθεί σε διαγωνισμούς πληροφορικής, μαθηματικών, χημείας, αστρονομίας, φυσικής, ρομποτικής κλπ, ή/και καλλιτεχνικούς αγώνες, είναι παράλογο, όχι μόνο να μην διορίζονται κατά παρέκκλιση των διατάξεων όπως ακριβώς και οι αθλητές (ως πότε πια μόνο οι αθλητές?), αλλά ούτε καν να λαμβάνουν ένα βαθμολογικό προβάδισμα. Συμμετοχές σε εθελοντικά προγράμματα καθώς και κάθε εθελοντική κοινωνική δραστηριοποίηση (εθελοντική αιμοδοσία, δωρεά οργάνων, συμμετοχή σε εθελοντικές οργανώσεις και προγράμματα) θα έπρεπε να λαμβάνονται υπόψην και να βαθμολογούνται, είναι ένας καλός τρόπος για επιβράβευση αυτών των ανθρώπων αλλά και ενθάρρυνση για μεγαλύτερη συμμετοχή. Και εάν τελικά υιοθετηθεί αυτή η πρόταση, ας δοθεί μια σχετική προσοχή, ώστε να μην αδικηθούν όσοι, από πεποίθηση και στάση ζωής κοινωνούν αυτό τον τρόπο ανιδιοτελώς, και ευνοηθούν όσοι σπεύσουν εκ των υστέρων και υστερόβουλα να αναζητήσουν επιπλέον μόρια. Οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι δεν είναι δυνατόν να απολαμβάνουν και σε αυτόν τον τομέα την εύνοια της πολιτείας. Λαμβάνουν οικονομικές ενισχύσεις, λαμβάνουν άτοκα ή χαμηλότοκα δάνεια για την απόκτηση κατοικίας, έχουν μειωμένα εισιτήρια μετακίνησης, έχουν μεγαλύτερες φοροαπαλλαγές, παίρνουν μεταγραφές και δωμάτια στις φοιτητικές εστίες με ειδικό ποσοστό, αν συνεχίσω θα φανούν εκατοντάδες διευκολύνσεις και ευνοϊκές διευθετήσεις! Όσον αφορά τη συνέντευξη, νομίζω πως όχι μόνο δεν πρέπει να καταργηθεί, αλλά συνάδει να λαμβάνει ένα, μικρό αλλά όχι αποφασιστικό, ποσοστό βαθμολόγησης, επειδή είναι ένα σημαντικό εργαλείο για να διαφανεί ο “πολυμαθής-ηλίθιος”, ο ακατάλληλος, ο ανεπαρκής, ο ανίκανος, είναι δηλαδή ο τρόπος εκείνος που θα καταστήσει δυνατή την απόφανση περί της αξιότητας και της προσωπικότητας του υποψηφίου. Η ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων είναι πλέον μονόδρομος και θα έλυνε όσα πλείστα προβλήματα άπτονται της εξοικονόμησης χρόνου και χώρου, και η δυνατότητα πρόσβασης όλων των, για τη συγκεκριμένη προκηρυσσόμενη θέση, συνυποψήφιων, στα δεδομένα κάθε υποψηφίου αποτελεί ενδεδειγμένη, για ζητήματα διαφάνειας, προσέγγιση. Ίσως η δημιουργία Μητρώου, με δυνατότητα ενημέρωσης του φακέλου (ηλεκτρονικού και φυσικού) θα ήταν ένα βασικό βήμα δημιουργίας δεξαμενής υποψηφίων. Ευχαριστώ θερμά για το βήμα διαλόγου, Απολογούμαι για το εκτεταμένο του μηνύματός μου,