• Σχόλιο του χρήστη 'ΝΙΚΟΣ' | 13 Νοεμβρίου 2009, 14:59

    Αγαπητοί κύριοι Τυγχάνω κάτοχος δύο πτυχών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης(το ένα είναι ΑΕΙ και το άλλο ΤΕΙ)και ενός μεταπτυχιακού προγράμματος σκούδων. Στις διάφορες προκηρύξεις πλήρωσης θέσεων τακτικού προσωπικού του ΑΣΕΠ όμως, δεν μου μοριοδοτείται το δεύτερο πτυχίο μου με την αιτιολογία ότι οι εν λόγω δύο τίτλοι δεν ανήκουνε στο ίδιο εκπαιδευτικό επίπεδο. Ειδικότερα στο προσοντολόγιο του ΑΣΕΠ (στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2Α του άρθρου 18 του Νόμου 2190/1994) ορίζεται ότι «Ως δεύτερος τίτλος σπουδών σε αντικείμενο συναφές με το γνωστικό αντικεί-μενο θέσεων των κατηγοριών ΠΕ και ΤΕ και της αυτής εκπαιδευτικής βαθμίδας με τον τίτλο σπουδών που απαιτείται σύμφωνα με την προκήρυξη, θεωρείται μόνο τίτλος ΑΕΙ (ΠΕ) προκειμένου για θέσεις Πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (ΠΕ) και μόνο τίτλος ΤΕΙ (ΤΕ) Προκειμένου για θέσεις Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΤΕ)» Συνεπώς εγώ που κατέχω έναν τίτλο ΑΤΕΙ και έναν τίτλο ΑΕΙ λαμβάνω μόρια μόνο για τον έναν εκ των δύο τίτλων μου (ανάλογα με την προκηρυχθείσα θέση για την οποία θα υποβάλλω αίτηση υποψηφιότητας). Η μη μοριοδότηση βασίζεται στην αιτιολογία ότι οι εν λόγω δύο τίτλοι ΔΕΝ είναι του ίδιου εκπαιδευτικού επιπέδου. Σύμφωνα όμως με το ΦΕΚ 114/11-6-2001 Νόμος 2916 άρθρο1 παρ.1.α για την ανω-τατοποίηση των ΤΕΙ σε ΑΤΕΙ ανήκουνε στο ίδιο εκπαιδευτικό επίπεδο. «Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς αα) τον πανεπιστημιακό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα πανεπιστήμια, πολυτεχνεία και την Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών ββ) τον Τεχνολογικό τομέα, ο οποίος περιλαμβάνει τα Τε-χνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.» Οι εν λόγω δύο τίτλοι σπουδών είναι σε συναφή γνωστικά αντικείμενα του ιδίου κλάδου. Η λήψη ενός δεύτερου πτυχίου, όπως είναι αυτονόητο, απαιτεί 4ετείς σπουδές και πολύ προσπάθεια και κανένας δεν έχει το δικαίωμα να απαξιώνει μια 4ετή πανεπιστημιακή φοίτηση, πολύ δε περισσότερο όταν ο δεύτερος τίτλος σπουδών είναι συναφούς γνωστικού αντικειμένου του ίδιου κλάδου. Τα παραπάνω τα έξέθεσα στο ΑΣΕΠ στέλνοντας σχετική επιστολή (με Αρ. Πρωτ. ....) ελπίζοντας στην αποκατάσταση της εν λόγω αδικίας. Σε απάντηση το ΑΣΕΠ μου ανέφερε ότι "ο όρος της αυτής εκπαιδευτικής βαθμίδας με τον τίτλο σπουδών που απαιτείται σύμφωνα με την προκήρυξη ερμηνεύ-εται υπό το πρίσμα της διακρίσεως των φορέων παροχής Ανώτατης Εκπαίδευσης σε ΑΕΙ και ΤΕΙ και της διαφοροποιημένης αποστολής ενός εκάστου". Μου επισήμα-ναν επίσης ότι η εν λόγω ερμηνεία εδόθει από το ΑΣΕΠ για τις προκηρύξεις που εξε-δώθησαν από 28/4/2004 και εφεξής Υπό το πρίσμα όμως αυτό, δεν θα έπρεπε να δίδονται μόρια και στον Μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που παρέχουν τα Πανεπιστήμια, δεδομένου ότι η αποστολή ενός Μεταπτυχιακού Τμήματος διαφοροποιείται ριζικά από την αποστολή ενός Προπτυχιακού τμήματος. Ομοίως υπό το πρίσμα που μου αναφέρανε, δεν θα έπρεπε να μοριοδοτείται ούτε και ο διδακτορικός τίτλος σπουδών διότι η φύση, η αποστολή και η εν γένει λειτουργία του διδακτορικού διαφοροποιείται και αυτή από το προπτυχιακό επίπεδο σπουδών. Επίσης, διαφορετική αποστολή, φύση ίσως και τρόπο εκτέλεσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας υφίσταται και ανάμεσα στα διάφορα προπτυχιακά πανεπιστημιακά τμήματα! (αυτονόητο άλλωστε… διότι εάν είχαν την ίδια αποστολή ποιός θα ήταν και ο λόγος ύπαρξης τόσων πολλών και διαφορετικών τμημάτων;) . Συνοψίζοντας τα παραπάνω, άμεσα συνάγει κανείς τα εξής: 1) Με βάση το άρθρο 1 του Ν. 2916/2001 τα ΑΕΙ και ΤΕΙ αποτελούν ισότι-μους και παράλληλους τομείς του ιδίου εκπαιδευτικού επιπέδου (ανήκουν στην Ανώτατη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση), η δε αποστολή κάθε τμήματος διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα τμήματα. 2) Ομοίως και ο Μεταπτυχιακός τίτλος εξειδίκευσης, όπως και τα Διδακτορι-κά σε κάποιο ειδικότερο τομέα του γνωστικού αντικειμένου ανήκουνε στο αυτό τρι-τοβάθμιο επίπεδο, διαφοροποιούνται όμως ριζικά ως προς το αντικείμενό τους, την αποστολή τους κλπ από τα διάφορα προπτυχιακά τμήματα.. Συνεπώς κρίνεται άτοπη και αβάσιμη η από μέρους τους επιχειρηματολογία (περί της διαφοροποιημένης αποστολής) και ως εκ τούτου η μη μοριοδότηση ενός τριτοβάθμιου τετραετούς τίτλου σπουδών, αφού όπως προκύπτει το διαφορετικό της αποστολής του μεταπτυχιακού και διδακτορικού δεν εμποδίζει την μοριοδότηση τους. Η εν λόγω άνιση μεταχείριση των ως άνω αναφερόμενων τίτλων σπουδών είναι πέραν κάθε αμφιβολίας απαράδεκτη. Όπως προφανώς έχει ήδη γίνει σαφές, δεν ζητάω να αναγνωριστούν τα ΤΕΙ ως ΑΕΙ και το αντίστροφο, ούτε ζητάω να συμμετέχω με το πτυχίο του ΤΕΙ σε θέσεις ΑΕΙ. Είναι προφανές ότι οι φορείς της ανώτατης εκπαίδευσης διακρίνονται σε δύο ισότιμους και ανεξαρτήτους κλάδους και με το αίτημά μου αυτό δεν συγχέω ούτε την διαφοροποιημένη αποστολή ενός εκάστου, ούτε την κατεύθυνση ούτε και τον διακριτό ρόλο των ΤΕΙ και ΑΕΙ. Ζητώ απλά την μοριοδότηση της ύπαρξης ενός δεύτερου τριτοβάθμιου τίτλου σπουδών και δη συναφούς αντικειμένου, ως ένα επιπλέον κεκτημένο προσόν!! Με την παρούσα διάταξη όχι μόνο δεν επιβραβεύεται αυτός που επιθυμεί τη συνεχή εξέλιξή του στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης αλλά αντιθέτως τιμωρείται για την επιλογή του αυτή! Τέλος να αναφέρω τις εξής αποφάσεις άλλων υπουργείων που επιβεβαιώνουν και δικαιώνουν την ορθότητα της επιχειρηματολογίας μου. 1. Το υπουργείο εσωτερικών, (γενική γραμματεία δημοσιάς διοίκησης & ηλε-κτρονικής διακυβέρνησης – γενική διεύθυνση κατάστασης προσωπικού, -Διεύθυνση διοίκησης ανθρωπίνου δυναμικού, Τμήμα υπαλληλικής σχέσης & σταδιοδρομίας) ε-ξέδωσε την εγκύκλιο με Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.35. 16 /959 /οικ. 34623 και Θέμα: «Νέο σύστημα επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων» στην οποία στο μέρος ΙΙ. «Κριτήρια επιλογής προϊσταμένων οργανικών μονάδων» καθορίζει τα εξής: «Ο δεύτερος τίτλος σπουδών λαμβάνεται υπόψη μόνο όταν είναι της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας με το βασικό τίτλο σπουδών, σύμφωνα με το ισχύον εκπαιδευτικό σύστημα (πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση). Για παράδειγμα, για τους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ θα λαμβάνεται υπόψη ως δεύτερος τίτλος είτε το δεύτερο πτυχίο πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης είτε πτυχίο τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης. Οι λοιποί τίτλοι σπουδών δεν μοριοδοτούνται.» Η πιο πάνω παράγραφος έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την επίμαχη παράγραφο του προσοντολόγιου του ΑΣΕΠ (δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2Α του άρθρου 18 του Νόμου 2190/1994). Δοθέντος δε ότι και οι δύο παράγραφοι εφαρμόζονται, μπορεί να προβεί ο μέσος νους στο εξής τραγελαφικό συμπέρασμά: «Όσοι είναι υποψήφιοι για το δημόσιο τομέα και κατέχουν τους εν λόγω δύο τίτλους και για όσο χρονικό διάστημα παραμένουν υποψήφιοι, οι δύο τίτλοι που κατέχουν είναι διαφορετικού εκπαιδευτικού επιπέδου. Άπαξ και προσληφθούν στο δημόσιο τομέα ως “δια μαγείας” οι τίτλοι που κατέχουν θεωρούνται του αυτού εκπαιδευτικού επιπέδου (της ανώτατης εκπαίδευσης) και μοριοδοτούνται κανονικά…..» Όσο αστείο και ακούγεται αυτή είναι σήμερα η απίστευτα «δαιδαλώδης» κατάσταση που επικρατεί. 2. Το Υπουργείο εθν. Παιδείας & θρησκευμάτων (Γενική διεύθυνση διοίκησης Π.Ε. & Δ.Ε. –Διευθύνσεις προσωπικού Π.Ε. & Δ.Ε. – Τμήματα: Β΄) εξέδωσε «ανα-κοίνωση στο ορθό ως προς την παράγραφο 48» (την18/7/07) η οποία εκδόθηκε ως διευκρινιστική εγκύκλιος για την διαδικασία μοριοδότησης των προσόντων των υπο-ψηφίων με θέμα: «Διευκρινίσεις σχετικά με την επιλογή διευθυντών σχολικών μονάδων» στην παράγραφο 25 αναφέρει ότι «πτυχίο ΤΕΙ μοριοδοτείται ως δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ με την προϋπόθεση ότι έχει ληφθεί από τον κάτοχό του μετά την ισχύ του Ν. 2916/2001 με τον οποίο καθιερώθηκε η ανωτατοποίηση των ΤΕΙ και τα χορηγούμενα πτυχία λογίζονται ως πτυχία ανώτατης εκπαίδευσης» Η εν λόγω αναφορά δικαιώνει εν μέρει την επιχειρηματολογία μου, όμως έρχεται σε αντίθεση με την παράγραφο 6 άρθρο 6 του Ν.2916/2001 η οποία αναφέρει ότι: «τα προεδρικά διατάγματα που θα εκδοθούν με τις αυτές διατάξεις (του Νόμου 2916/2001) μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου και θα αφορούν ειδικότητες για τις οποίες δεν έχουν εκδοθεί σχετικά προεδρικά διατάγματα, θα ισχύουν για όλους τους αποφοίτους ΤΕΙ του οικείου τμήματος, ανεξάρτητα από το χρόνο αποφοίτησής τους» και όχι μόνο γι’ αυτούς που αποφοίτησαν από το 2001 και μετά.. Όπως φαίνεται το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας θεσπίζει νόμους και πρώτο αυ-τό τους αθετεί και τους καταπατά. (Για τα πιο πάνω βλ. σχετικά και σε άρθρο του Ε-πενδυτή Σάββατο11, Κυριακή 12 Αυγούστου 2007 σελ. 22). 3. Το ΑΣΕΠ στη προκήρυξη της Ειδικής Γραπτής Δοκιμασίας «ΤΕΣΤ ΓΕΝΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ & ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ» (προκήρυξη 1Τ/2007) που πρόσφατα διεξήχθη, στο σχετικό έντυπο της αίτησης (στο ΤΔ1) στις διευκρινίσεις που αναγράφει, αναφέ-ρει τα εξής: «Υποψήφιος που κατέχει δύο πτυχία ΑΕΙ ή υποψήφιος που κατέχει πτυχίο ΑΕΙ και πτυχίο ΤΕΙ συμπληρώνει ανάλογα τα πεδία και των δύο εγγραφών (γιατί και οι δύο τίτλοι ανήκουν στην ίδια βαθμίδα εκπαίδευσης)» Όπως φαίνεται στην περίπτωση αυτή το ΑΣΕΠ θεωρεί και τους δύο τίτλους ότι ανήκουν στο αυτό εκπαιδευτικό επίπεδο. Συνεχίζει όμως σκανδαλωδώς στις διάφορες προκηρύξεις του να μην μοριοδοτεί το δεύτερο τίτλο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εάν ο βασικός τίτλος είναι ΑΤΕΙ και ο δεύτερος ΑΕΙ και το αντίστροφο. Παρακαλώ όπως μεριμνήσετε για την επίλυση του προβλήματός και μοριοδό-τηση του δεύτερου τίτλου σπουδών ανεξάρτητα εάν πρόκειται για ΤΕΙ ή ΑΕΙ δεδομένου ότι είναι παράνομη η μη αναγνώριση και μοριοδότηση των επιπλέον προσόντων και μάλιστα ανώτατου, πανεπιστημιακού επιπέδου. Ζητώ την άμεση παρέμβαση του υπουργείου για την αλλαγή του εν λόγω επίμαχου άρθρου και την μοριοδότησή για τους πιο πάνω αναφερόμενους λόγους. Με εκτίμηση