Αρχική Θεσμικό πλαίσιο τηλεργασίας στον δημόσιο τομέαΆρθρο 14 Διαδικασία έκδοσης απόφασης τηλεργασίαςΣχόλιο του χρήστη ANNA KANAKAKH | 12 Μαΐου 2021, 13:24
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στις προτεινόμενες διατάξεις του Αρθρου 14 αποκαλύπτονται γενικότερα ελλείμματα στην ωριμότητα του σχεδίου νόμου, καθώς δεν εισάγουν έναν ολοκληρωμένο μοντέλο ανάθεσης-παρακολούθησης-αποτίμησης εργασίας εξ'αποστάσεως στο πνεύμα των γενικών αρχών και του σκοπού του νόμου. Η χωροευέλικτη εργασία εμφανίζεται μάλλον ως παροχή προς τον εργαζόμενο,παρά ως εναλλακτική δομική αλλαγή στον τρόπο εργασίας στην υπηρεσία. Συγκεκριμένα : - Δεν προβλέπει πρωτοβουλία από την πλευρά της υπηρεσίας, αλλά μόνο του εργαζόμενου. - Δεν αναφέρει καν με ποια κριτήρια θα ληφθεί η απόφαση επί της αίτησης εργαζομένου ή έστω την διαδικασία με την οποία κάθε υπηρεσία θα διαμορφώσει τα κριτήρια - Δεν εμπλέκει στην λήψη της απόφασης έναν από τους κρισιμότερους παράγοντες για την επιτυχή εφαρμογή της εξ'αποστάσεως εργασίας, που είναι ο ΑΜΕΣΟΣ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ του εργαζόμενου. Σε όλες τις μελέτες περίπτωσης από το δημόσιο και ιδιωτικό τομέα έχει αναδειχθεί η καθοριστική σημασία της στάσης και ικανότητας του προΪσταμένου να διοικήσει τον εργαζόμενο από απόσταση, να τον υποστηρίξει, να αναθέτει και παραλαβάνει το έργο του και να αναπτύσσει και διατηρεί την σχέση του με την υπηρεσία και την συνοχή της ομάδας. - Δεν διασφαλίζει διαφάνεια για την λήψη ή απόρριψη των αιτήσεων, αφού επιτρέπει την αυτόματη απόρριψη χωρίς τεκμηρίωση. - Δεν προβλέπει δοκιμαστική περίοδο και αναθεώρηση/επανεξέταση μιας έγκρισης σε περιπτώσεις που σε πρώτη δεν είναι λειτουργική. Προτείνεται να απλοποιηθεί το Αρθρο με γενικές κατευθύνσεις και αναθέτοντας στην διοίκηση κάθε φορέα την αρμοδιότητα εξειδίκευσης του μηχανισμού ή να επανασχεδιαστεί, αφού ληφθούν υπόψη τα διδάγματα από την ευρωπαική εμπειρία ( πχ στη Μάλτα (https://www.parlament.mt/media/69248/7346.pdf), στη Σλοβακία (https://www.researchgate.net/figure/Determinants-and-barriers-of-telework-adoption-in-the-Slovak-National-Library-Factor_tbl1_305038315) και ειδικότερα - το κοινωνικό σκέλος της διοίκησης της τηλεργασίας (https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/09585192.2020.1777183)