Αρχική Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων και καθολική υπαγωγή τους στον πλήρη έλεγχο του ΑΣΕΠΆρθρο 1 Έκταση εφαρμογήςΣχόλιο του χρήστη Γιάννης Εφταλιώτης | 13 Νοεμβρίου 2009, 15:01
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρασκευή 13/11/2009 Κύριε Πρωθυπουργέ Κύριε Υπουργέ των Εσωτερικών. Θετικές στο σύνολο τους οι προτάσεις για αναμόρφωση του πλαισίου Προσλήψεων. Σας συγχαίρω που ξεκινήσατε κάτι τέτοιο με σκοπό να έχουμε κάποια στιγμή αξιόλογη αποτελεσματική Δημόσια Διοίκηση. Επίσης σας συγχαίρω που θέσατε το θέμα της «Αναμόρφωσης του συστήματος προσλήψεων σε δημόσια διαβούλευση. Κατά τη γνώμη μου, για να αλλάξει ο Οργανισμός αυτός που λέγεται ΑΣΕΠ, και να γίνει πιο αποτελεσματικός στο έργο της αξιολόγησης στελεχών, του δημόσιου τομέα, πιο γρήγορος στους χρόνους αξιολόγησης και έκδοσης αποτελεσμάτων, θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα στα παρακάτω…. Πρόταση: O Πρόεδρος ο οποίος έχει να διαχειριστεί θέμα τα Δημόσιας Διοίκησης, απαιτεί άνθρωπο με γνώση και εμπειρία από Δημόσια Διοίκηση, γνώση των περί προσλήψεων νόμων, και οπωσδήποτε γνώση σε Νομικά Θέματα. Ο νυν Πρόεδρος μηχανικός – καθηγητής στο επάγγελμα, παραμένει επί 12 ετία και πλέον στο ΑΣΕΠ. Ένας Πρόεδρος πέραν των 5-6 ετών στον ίδιο οργανισμό, έχει να δώσει τίποτα περισσότερο; Πρόταση :Σε επιτροπές για την επιλογή Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού, όπου υπάρχει και συνέντευξη υποψηφίου, να μην επιτρέπεται η συμμετοχή Προέδρου του ΑΣΕΠ, διότι και μόνο με την ιδιότητα του προέδρου μπορεί και επηρεάζει πρόσωπα και καταστάσεις. Επίσης να επιτρέπεται η συμμετοχή ενός μόνο Συμβούλου και όχι δύο. Πρόταση: Παύση - παραίτηση όλων των συνταξιούχων συμβούλων ΑΣΕΠ, και η μείωση τους από 25 που είναι τώρα σε πέντε, νέους μετά από αξιολόγηση. Οι διετείς και πλέον καθυστερήσεις στην έκδοση αποτελεσμάτων του ΑΣΕΠ, οφείλονται κατά πολύ στη δική τους ασυνεννοησία. Πολλές φορές συνέβη στο παρελθόν το μεν ένα τμήμα συμβούλων να αποφάσιζε διαφορετικά από ένα άλλο για το ίδιο θέμα! Ενδεικτικά αναφέρω ότι υπάρχουν σύμβουλοι ακόμη από την δημιουργία του ΑΣΕΠ διότι εύρισκαν τα «κονέ» κάθε φορά στην εκάστοτε κυβέρνηση. Επίσης, με τους μεγάλους μισθούς των 25 Συμβούλων θα μπορούσαν να προσληφθούν 75 υπάλληλοι που έχει ανάγκη το ΑΣΕΠ, και να «τρέξουν» πιο γρήγορα οι διαδικασίες του. Το ΑΣΕΠ ως δημόσιος οργανισμός δημιούργησε τρεις χρηματοβόρες αγορές, 1. Μία εκείνη των δικαστηρίων όπου πολλοί αδικημένοι υποψήφιοι απευθύνονται, και μπαίνουν σε πολυετείς διαδικασίες δικαίωσης, 2. Μία εκείνη των φροντιστηρίων ειδικά για τις εξετάσεις ΑΣΕΠ γραπτών διαγωνισμών, όπου κατά-κλέβονται, αγρίως οι υποψήφιοι από «ειδικούς», φροντιστηρίων ΑΣΕΠ. 3. Και μία εκείνη των παραβόλων για αιτήσεις και ενστάσεις. Μιλάμε για τζίρο εκατομμυρίων Ευρώ, επί 16 χρόνια. Ποιοί άλλοι οργανισμοί του δημοσίου δημιούργησαν ταχύτατα , τέτοιες αγορές, που ουσιαστικά χρηματοδοτούνται από ανέργους; Και το σπουδαιότερο με ποιο δικαίωμα δημιουργείς ως δημόσιος οργανισμός, τα παραπάνω 1,2 και 3 σημεία; Πρόταση: Οι ενστάσεις των υποψηφίων να εκδικάζονται στο ίδιο το ΑΣΕΠ από την συγκεκριμένη διεύθυνση των Δικαστικών Θεμάτων, χωρίς παράβολα που προέρχονται από χρήματα των ανέργων. Πρόταση: Να ορίζεται, στους γραπτούς διαγωνισμού, η σαφής ύλη των εξετάσεων, και η βιβλιογραφία, και όχι οι υποψήφιοι να την μαθαίνουν από τα φροντιστήρια, τα οποία τους εκμεταλλεύονται αγρίως, (π.χ. Μπόνιας) Πρόταση: Να γίνονται ηλεκτρονικά οι αιτήσεις, καταργώντας, έτσι το παράβολο για κάθε αίτηση!!! Σήμερα, π.χ. αν θέλω να υποβάλλω πέντε αιτήσεις σε διαφορετικές προκηρύξεις για την ειδικότητά μου, θα πρέπει να πληρώνω αντιστοίχως, πέντε παράβολα, ενώ είμαι άνεργος. Πρόταση: Αύξηση των μορίων σε μεταπτυχιακά και διδακτορικά. Πρόταση: Να δημιουργηθεί ειδική ηλεκτρονική βάση για κάθε ειδικότητα στο ΑΣΕΠ, η οποία ταυτόχρονα να βγάζει και τους επιτυχόντες, σύμφωνα με τα όσα έχουν δηλώσει στην αίτησή τους. Κατόπιν ζητούνται όλα τα δηλούμενα δικαιολογητικά, τα οποία θα γίνονται και αντιπαραβολή με τους φορείς που τα εξέδωσαν. Έτσι αποφεύγεται η διετής και πλέον έκδοση των αποτελεσμάτων… αλλά και η σωρεία των πλαστών δικαιολογητικών τα όποια συνεχώς και με ταχείς ρυθμούς εισρέουν στο ΑΣΕΠ. Και γνωρίζετε ότι τώρα η πλαστογραφία έχει γίνει επιστήμη. Πρόταση: Αφού γίνει καταγραφή των αναγκών όλων των φορέων και όλων των υπουργείων, για προσωπικό, μέχρι π.χ. τις 30 Μάρτη κάθε έτους, να εκπονείται μία και μοναδική προκήρυξη το χρόνο με όλες τις θέσεις για όλα τα υπουργεία και τους φορείς, και να διορίζονται άμεσα οι υποψήφιοι από τις ηλεκτρονικές βάσεις ειδικοτήτων του προηγούμενου εδαφίου, και όχι να περιμένουν διορισμό μετά από δυο τρία χρόνια, τελώντας αυτό το χρονικό διάστημα άνεργοι. Πρόταση: Σύμφωνα με σχετικό νόμο του 2002, το ΑΣΕΠ έπρεπε να έχει αποκεντρωθεί σε όλες τις νομαρχίες της Ελλάδας, και το ΑΣΕΠ Αθήνας να έχει επιτελικό χαρακτήρα. Δεν έγινε. Μέχρι τώρα οι υπεύθυνοι του ΑΣΕΠ παρανομούν. Δεν θέλουν την αποκέντρωση αλλά την συγκέντρωση των αρμοδιοτήτων ΑΣΕΠ για δικό τους οικονομικό και όχι μόνο όφελος. Θα ήθελα πολύ να συζητήσω, όλα τα παραπάνω με το γραφείο του Πρωθυπουργού ή το Υπ. Εσωτερικών, εφόσον με καλέσετε στο Johneftaliotis@yahoo.gr , καθότι τυχαίνει να γνωρίζω από πολύ κοντά το ΑΣΕΠ. Γιάννης Εφταλιώτης