• Σχόλιο του χρήστη 'y.petrohilos' | 13 Νοεμβρίου 2009, 17:42

    σημαντικά προβλήματα και λογικές λύσεις σε σχέση με την αξιοκρατική και αμερόλιπτη μοριοδότηση πτυχίων μεταπτυχιακών & διδακτορικών, εμπειρίας και ανεργίας: πρόβλημα 1ο: σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα σε χώρες ανατολικής ευρώπης, στην αγγλία και κυρίως στην αμερική συναντά κάποιος 2 κατηγορίες σχολών: α) τις αντικειμενικά άριστες σε επίπεδο γνώσεων και ιδιαίτερα απαιτητικές σε επίπεδο φοίτησης που έχουν επίπτωση στο βαθμό πτυχίου. β) τις τυχάρπαστες "βιομηχανίες" απονομής τίτλων βάσει πληρωμής.το δοαταπ αναγνωρίζει και πτυχία της 2ης κατηγορίας, ενίοτε χωρίς εξετάσεις. πρόβλημα 2ο: διαφορά φιλοσοφίας εκπαιδευτικού συστήματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες, που οδηγεί σε σύγκριση 4ετούς έναντι 3ετούς φοίτησης. ο λόγος είναι ότι στην ελλάδα προάχθηκε ως φιλοσοφία η καλύτερη δυνατή εκπαίδευση σε θεωρητικό επίπεδο έναντι της σύνδεσης εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας που υπερίσχυσε στο εξωτερικό πρόβλημα 3ο:έλλειψη συστήματος βαθμολογησης ελληνικών πανεπιστημίων ως προς την ποιότητα της εκπαίδευσης που παρέχουν πρόβλημα 4ο: η συνάφεια μεταπτυχιακών και διδακτορικών με το αντικείμενο της θέσης που καταργείται πρόβλημα 5ο: οι κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών πέραν του ενός πρόβλημα 6ο: βιομηχανία απονομής βεβαιώσεων σεμηναρίων/συνεδρίων σε ελλάδα και εξωτερικό λύσεις: 1) οπωσδήποτε κατάργηση της μοριοδότησης που αφορά το βαθμό πτυχίου. η ικανότητα για εργασία σήμερα, δεν εξαρτάται από τυχαίους παράγοντες ή ικανότητες του παρελθόντος. η ύπαρξη ικανοτήτων στο παρελθόν πιστοποιείται με την κτήση του πτυχίου, η αξία του οποίου επιβεβαιώνεται μόνο για μέρος των ξενητεμένων φοιτητών με εξετάσεις στο δοαταπ. η επίβράβευση του κόπου στα θρανία σε σχέση με την προκυρησόμενη θέση μπορεί να γίνει διαφορετικά τόσο αναφορικά με το βαθμό πτυχίου όσο και σε σχέση με επιπλέον μεταπτυχιακά και διδακορικά (σ.σ. δες παρακάτω) 2)υιοθέτηση των επίσημων κρατικών συστημάτων αξιολόγησης των πανεπιστημίων της αλλοδαπής από το ΑΣΕΠ, μέσω κλιμακωτών μπόνους στα πτυχία τα οποία παρουσιάζονται από τους υποψηφίους, αντί της πριμοδότησης του βαθμού πτυχίου. η διαδικασία πρέπει να συνοδευτεί και από επίσημο σύστημα αξιολόγησης των ελληνικών πανεπιστημίων που πρέπει να δρομολογηθεί άμεσα (χθες...!) από το υπεπθ. 3) ορθώς να διατηρηθεί το μπόνους για μόνο ένα μεταπτυχιακό/ διδακτορικό αλλά μόνο για θέσεις γενικών καθηκόντων στο δημόσιο σε μιας γενικής μορφής προκήρυξη. από την άλλη πλευρά, θα πρέπει το ΑΣΕΠ να διαθέτει διαφορετική προκήρυξη για απόλυτα εξειδικευμένες θέσεις που θα αναρτάται καθε έτος με βάση ανάγκες που προηγουμένως έχουν επισυμανθεί από δημόσιους φορείς. εκεί θα πριμοδοτεί εμπειρία σχετική με το αντικείμενο της θέσης και πέραν του ενός μεταπτυχιακά / διδακτορικά συναφή με το αντικείμενο. 4) για εξισορρόπηση των σημείων 2 και 3 που προανέφερα για τους μη έχοντες οικονομική ή χρονική δυνατότητα για εντυπωσιακές σπουδές, επιβράβευση με μόρια (τουλάχιστον ισορροπία στην πριμοδότηση όσο είναι δυνατόν) της πολύ καλής εργασιακής εμπειρίας συναφούς με το αντικείμενο(αναφορικά με σημείο 3) ή/και μακροχρόνιας ανεργίας (αναφορικά με το σημείο 2) 5) κατάργηση του μπόνους μορίων από σεμηνάρια / συνέδρια κ.λπ ή διατήρηση του με σαφώς χαμηλότερη πριμοδότηση εφόσον δημιουργηθεί φορέας ο οποίος πιστοποιεί και ελέγχει την αξιοπιστία της βιομηχανίας παραγωγής σχετικών βεβαιώσεων.προτείνεται να το αναλάβει η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης του ΥΠΕΠΘ. 6) 2η ασφαλιστική δικλείδα για την καταπολέμηση της μακροχόνιας ανεργίας: αποκλειστικά και μόνο γραπτοί διαγωνισμοί (δηλαδή μια 3η κατηγορία γενικής προκήρυξης ανά 2-3 έτη, πέραν των 2 που προανέφερα) για ειδικότητες οι οποίες α)πλήττονται από ανεργία λόγω του μεγάλου αριθμού πτυχιούχων που δεν μπορούν να απορροφηθούν από την αγορά εργασίαςκαι β) θεωρούνται όντως απαραίτητες για κάποιους δημόσιους φορείς βάσει αντικειμενικών κριτηρίων. 7) το μπόνους εντοπιότητας να καταργηθεί για μεγάλα αστικά κέντρα και δήμους, και να δείνεται εξίσου σε ντόπιους και άλλους που θα επιθυμούσαν να μετεγκατασταθούν. συμπεράσματα: 1. Η προσπάθεια για διασφάλιση αξιοκρατίας, ισότιτας, αποδοτικότητας σε συνδιασμό με την καταπολέμηση της ανεργίας απετεί 3 διαφορετικά είδη προκηρύξεων ίσως και ένα 4ο (τρίτεκνοι - πολύτεκνοι, αλλά σε μικρότερους αριθμούς, για να μπορούν και άλλοι - τώρα άνεργοι ή υποαπασχολούμενοι- να αποκτούν 1 ή 2 παιδιά, εφόσον έχουν εργασία, που έχουν διαφορετικό target group. 2. το ασεπ για να διεκπαιρεώσει τόσο μεγάλο έργο γρήγορα, πρέπει να έχει το μέγεθος mini υπουργείου. μέχρι να γίνει αυτό, μάλλον θα πρέπει να αναλάβει μόνο γενικές προκηρύξεις με γραπτό διαγωνισμό ή μόνο με μόρια για γενικά καθήκοντα στο δημόσιο. ωστόσο θα πρέπει να επικυρώνει μόνο αυτό αποτελέσματα προκηρύξεων σε επίπεδο υπουργείου ή περιφέρειας. έτσι θα υπάρξει γρηγορότερη στελέχωση σε λιγότερο χρόνο. 3. η διασφάλιση της αξιοκρατίας σχετίζεται άμεσα με ενέργειες που αφορούν το υπουργείο παιδείας και αρμόδιες υπηρεσίες τους. ευχαριστώ.