• Σχόλιο του χρήστη 'Κ. Ξένος' | 13 Νοεμβρίου 2009, 21:26

    Κύριε Υπουργέ, Κατ' αρχήν έχετε τα θερμά μου συγχαρητήρια για την προσπάθεια αυτή, τόσο του εν λόγω σχεδίου νόμου όσο και της δημόσιας διαβούλευσης. Σας καλώ και 'γω να προχωρήσετε προς την κατεύθυνση του δίκαιου και της κοινής λογικής κλείνοντας τα ώτα σε συντεχνιακά συμφέροντα. Η πρότασή μου είναι η εξής: Το πρόβλημα της αναλογικής μοριοδότησης μπορεί να αναλυθεί και να λυθεί αλγοριθμικά, αυξάνοντας ή μειώνοντας την πολυπλοκότητα των απαραίτητων υπολογισμών ανάλογα με τα επιθυμητά επίπεδα δικαιοσύνης / απλότητας βάσει της κοινής λογικής και εξηγούμαι... Για παράδειγμα η μοριοδότηση ενός πτυχίου. Είναι γεγονός ότι ο κάτοχος ενός πτυχίου πρέπει να μοριοδοτηθεί. Έστω με n μόρια Αν το πτυχίο είναι συναφές με τη θέση τότε και η μοριοδότηση πρέπει να αυξηθεί, επομένως τα μόρια γίνονται n + s για 1<s1 Αν όμως έχει περάσει ένας αιώνας από την απόκτησή του δεν μπορεί να έχει την ίδια αξία με το πτυχίο που αποκτήθηκε χτες άρα θα πρέπει να υπάρχει συντελεστής μείωσης ανάλογος με το χρονικό διάστημα από την κτήση του μέχρι σήμερα, π.χ. n - (y*k) όπου y τα έτη και k ο συντελεστής μείωσης ανά έτος ή n/(y*k) με αντίστοιχους συντελεστές. Για δεύτερο ή τρίτο πτυχίο θα πρέπει να ισχύουν τα ίδια εφόσον είναι και αυτά πτυχία, όμως μόνο ένα από τα πτυχία του υποψήφιου μπορεί να είναι απολύτως συναφές. Βεβαίως υπάρχουν εύκολες και δύσκολες σχολές και εύκολα και δύσκολα πανεπιστήμια επομένως πρέπει να εισαχθούν αντίστοιχοι συντελεστές εφόσον υπάρχουν τέτοια δεδομένα. Η εργασιακή εμπειρία είναι κάτι θετικό οπότε πρέπει να μοριοδοτηθεί το ίδιο όμως και η όρεξη για δουλειά που έχει ένας νέος σε σχέση με κάποιον πιο ηλικιωμένο. Επίσης πρέπει να μοριοδοτηθεί κάποιος που θα κοστίζει στο δημόσιο λιγότερο. Οι ξένες γλώσσες πρέπει να μοριοδοτηθούν ανάλογα με το πόσο πιθανό είναι να βοηθήσουν τον υποψήφιο να κάνει καλά τη δουλειά του, άρα τα Αγγλικά δε μπορεί να είναι το ίδιο χρήσιμα με τα Σουαχίλι. Τα παραπάνω, όσο κι αν ακούγονται δύσκολα, είναι απολύτως υλοποιήσιμα. Αν γίνει ηλεκτρονική καταχώριση των δεδομένων για κάθε υποψήφιο, υπολογιστικά είναι αστεία εύκολος ο καθορισμός του συνολικού αριθμού των μορίων κάθε υποψηφίου. Χρειάζεται απλά κάποιος να αφιερώσει αρκετή σκέψη για τον καθορισμό των παραμέτρων αλλά αυτή η δουλειά θα γίνει μια φορά. Συνάδελφοι αναγνώστες Μέχρι τώρα, δεν είχαμε σύστημα. Δεν υπήρχε ούτε η παραμικρή υποψία αξιοκρατίας. Ακόμα και μια αξιοκρατία που δίνει βάση σε λάθος κριτήρια ή που υπολογίζει πρόχειρα τα κριτήρια σε στυλ α, έχεις και διδακτορικό, πάρε κι άλλα 400, είναι απείρως καλύτερο από αυτό που έχουμε γιατί αυτή τη στιγμή δεν έχουμε τίποτα. Μηδέν. Ακόμα και ένα μέτριο σύστημα θα οδηγήσει ασυμπτωτικά στη βελτίωση του δημόσιου τομέα σε κάθε άποψη και αυτό είναι το ζητούμενο. Κι ας μείνω απ' έξω. Ας γίνει η Ελλαδίτσα μας λίγο καλύτερη σε κάτι κι ας πεινάω. Τουλάχιστον τότε θα συνειδητοποιήσω ότι το πρόβλημά μου είμαι εγώ. Κ. Ξένος Μηχ. Λογισμικού