• Σχόλιο του χρήστη 'Γεωργία Μαυροδή' | 13 Νοεμβρίου 2009, 23:45

    Η επιπλέον μοριοδότηση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων σπουδών είναι μια πολύ θετική εξέλιξη. Για να αποκτήσει κάποιος μεταπτυχιακό ή διδακτορικό τίτλο απαιτείται προσπάθεια από ένα έως 4 χρόνια (για το διδακτορικό). Το κίνητρο που έχει κάποιος για να κάνει επιπλέον σπουδές δεν αλλάζει το γεγονός των σπουδών ή της εξειδίκευσης ως τέτοιας. Ένα σωρό κόσμος στο παρελθόν πήγε στο πανεπιστήμιο (πρώτο πτυχίο) για να έχει καλύτερες πιθανότητες για κάποια θέση. Αυτό τι σημαίνει, ότι θα καταργήσουμε την αξία ενός πανεπιστημιακού πτυχίου; Επιπλέον, το επιχείρημα ότι μεταπτυχιακά κάνουν μόνο όσοι έχουν χρήματα δεν είναι αλήθεια. Δεν χρειάζεται να πάει κανείς στο εξωτερικό για να κάνει μεταπτυχιακό, ούτε κοστίζει απαραίτητα. Υπάρχουν ένα σωρό μεταπτυχιακά προγράμματα στα ελληνικά πανεπιστήμια χωρίς δίδακτρα. Υπάρχουν άνθρωποι που δουλεύουν σκληρά στον ιδιωτικό τομέα και ταυτόχρονα κάνουν και μεταπτυχιακό ή σπουδάζουν για το πρώτο πτυχίο. Κι αν, π.χ., μπορεί να το κάνει ένας μετανάστης που δεν ήξερε καν ελληνικά όταν ήρθε στην Ελλάδα και εξαρτάται απολύτως από την εργασία του, μπορεί να το κάνει και οποιοσδήποτε άλλος αν πραγματικά θέλει. Θα συμφωνήσω ότι υπάρχει κόσμος που δεν πήγε Πανεπιστήμιο αλλά έχει γνώσεις. Αλλά αυτό δυστυχώς είναι δύσκολο να το αποδείξει κανείς με αδιάβλητο τρόπο. Ένα το κρατούμενο. Δεύτερο σημείο. Δεν μπορεί κάποιος να έχει μεγαλύτερη μοριοδότηση για κατάληψη θέσης επειδή είναι παιδί πολύτεκνης οικογένειας ή ομογενής ή παλιννοστούντας ή ο,τιδήποτε, και όχι επειδή έχει περισσότερα προσόντα. Επιτέλους, άλλο είναι να είναι κάποιος πολύτεκνος Ο ΙΔΙΟΣ, και άλλο είναι να είναι παιδί πολύτεκνης οικογένειας. Και στο κάτω κάτω της γραφής, δεν καταλαβαίνω γιατί θα πρέπει να λαμβάνουμε ως "τέκνα" ευμενή ή δυσμενή μεταχείρηση με βάση τις αποφάσεις όχι τις δικές μας αλλά των γονιών μας! Επιπλέον, για το διορισμό σε δημόσια θέση ο υποψήφιος είναι ήδη τουλάχιστον 18 χρονών, συνεπώς είναι ενήλικος. Όπως η ψήφος του στην κάλπη μετράει το ίδιο με όλους, έτσι και πρέπει να κρίνεται ισότιμα με όλους τους υπόλοιπους όταν πρόκειται για θέση εργασίας. Το ίδιο θα πρέπει να ισχύσει για παλιννοστούντες κ.λ.π. Δεν καταλαβαίνω γιατί η μετανάστευση και η παλιννόστηση ως τέτοια θα πρέπει να είναι κριτήριο διορισμού. Ναι στη μοριοδότηση της γνώσης ξένων γλωσσών, ναι στη μοριοδότηση δεξιοτήτων, ναι στη μοριοδότηση σπουδών κ.λ.π. Αλλά σε ισότιμη βάση για όλους. Και επιπλέον, αυτή η κουβέντα για τη μη αξιοποίηση των ταλέντων και σπουδών των παλιννοστούντων στην ΕΛλάδα θα πρέπει να μπει σε μια νέα και αξιοκρατική βάση. Επιτέλους, ποιες είναι οι γνώσεις που μπορεί να εφαρμόσει κάποιος που σπούδασε κομμουνιστική οικονομία ή σοσιαλιστική αγροτική παραγωγή ή νομική στην πρώην ΕΣΣΔ σε μία υπηρεσία του δημόσιου τομέα μιας δυτικής χώρας; Τρίτο σημείο. Η μοριοδότηση της γνώσης υπολογιστών. Μέχρι στιγμής ζητούνται, εκτός εάν υπάρχουν σπουδές πληροφορικής σε ΤΕΙ ή ΑΕΙ ή τουλάχιστον 4 εξάμηνα, πιστοποιητικά γνώσης υπολογιστών τύπου ECDL. Τα οποία έχουν κόστος, το οποίο για τους ανέργους ή τους χαμιλόμισθους είναι σημαντικό, αν και πολλοί μπορεί πραγματικά να έχουν καλές γνώσεις υπολογιστών (ιδίως η νέα γενιά στην Ελλάδα έχει εξοικείωση με τους Η/Υ που όλο και αυξάνει) χωρίς να έχουν το "χαρτί". Συνεπώς, όπως συμβαίνει με την πιστοποίηση γλωσσομάθειας στις εξετάσεις τύπου PALSO, θα πρέπει να ισχύσει το ίδιο με τη γνώση Η/Υ. Ο ΟΕΕΚ θα μπορούσε να διοργανώνει 2-3 φορές το χρόνο εξετάσεις για πιστοποίηση γνώσης Η/Υ χωρίς κόστος ή μόνο συμβολικό κόστος για τον εξεταζόμενο που να καλύπτει απλώς το λειτουργικό/διοικητικό κόστος της εξέτασης. Η απόδειξη της γνώσης και της δεξιότητας θα πρέπει να αποσυνδεθεί όσο το δυνατόν περισσότερο από την οικονομική ευχέρεια του υποψηφίου!!! Τέταρτο και τελευταίο σημείο: το απαγορευτικό κόστος υποβολής δικαιολογητικών για τους διαγωνισμούς στο δημόσιο τομέα. Μεταφράσεις, επικυρώσεις, παράβολα, κ.λ.π. κ.λ.π. Κάθε αίτηση κοστίζει περί τα 100 Ευρώ, ιδιαίτερα όταν ο υποψήφιος έχει πιστοποιητικά ξένων γλωσσών ή κάποιον τίτλο από το εξωτερικό. Υπέρογκο κόστος όταν πρόκειται για άνεργο που υποβάλλει περισσότερες της μίας αίτησης. Ποιος ο λόγος; Οι αιτήσεις θα μπορούσαν να υποβάλλονται ηλεκτρονικά με την υποβολή βιογραφικών, αίτησης, κ.λ.π. Και κατόπιν με βάση την προκαταρκτική εξέταση των αιτήσεων και την προσωρινή σειρά κατάταξης να υποβάλλουν οι πρώτοι 5, 10 ή 20 τα δικαιολογητικά τους. Και σε περίπτωση που υπέβαλλαν ψευδή στοιχεία στην ηλεκτρονική αίτηση για να κατακτήσουν καλή σειρά προτεραιότητας ή χρησιμοποίησαν απάτη (πλαστά δικαιολογητικά, ψευδείς αιτήσεις, κ.λ.π.) να εφαρμόζεται ποινή. Π.χ. αποκλεισμός από διαγωνισμούς και διορισμό σε όλο το δημόσιο τομέα για 5, 10 χρόνια. Επιτέλους θα πρέπει να υπάρξει ισοτιμία για όλους όσον αφορά την πρόσβαση στους διαγωνισμούς στο δημόσιο τομέα και αυτό αφορά και το κόστος υποβολής αιτήσεων. Ευχαριστώ πάρα πολύ για το χρόνο σας. Ακόμη κι αν αυτά τα σχόλια που διατυπώνονται σε αυτήν την ιστοσελίδα δεν θα έχουν άμεσο αποτέλεσμα στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου, και μόνη η συζήτηση και η ανταλλαγή απόψεων είναι κάτι θετικό.