• Σχόλιο του χρήστη 'ΤΖΙΟΥΜΠΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ' | 14 Νοεμβρίου 2009, 01:35

    Κατ’ αρχή θα ήθελα να επικροτήσω κάθε απόπειρα να υπάρξει επί τέλους μια διαφάνεια και αξιοκρατία σε θέματα επιλογής προσωπικού, κάτι που κατά καιρούς εξαγγέλλεται αλλά στην συνέχεια η «αδράνεια» της Δημόσιας Διοίκησης επαναφέρει στις καταστάσεις για τις οποίες δεν μπορεί να υπάρχει συνηγορία. Βέβαια η έννοια της αξιοκρατίας θα πρέπει να συνδέεται με τις απαιτήσεις της κάθε θέσης εργασίας αν θέλουμε οι Οργανισμοί να υπηρετούν και τους σκοπούς για τους οποίους είναι ταγμένοι και χρηματοδοτούνται από τον φορολογούμενο, κι όχι απλά ροοστάτες των δεικτών ανεργίας. Στα πλαίσια αυτά, και με την εμπειρία της 16ετούς υπηρεσίας μου ως μέλους του προσωπικού του ΚΕΘΕΑ θα ήθελα να σχολιάσω την παράγραφο 2 σημ. ζ της Νομοθετικής Πρωτοβουλίας, με το οποίο αίρεται η εξαίρεση από τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ των προσλήψεων σε θέσεις εργασίας Δομών Κοινωνικής Φροντίδας για εξαρτημένα άτομα. Πιστεύω ότι η εξαίρεση του παλαιότερου Νομοθέτη λάμβανε υπ’ όψη της ιδιαίτερες απαιτήσεις της εργασίας στον τομέα αυτόν. Είναι μια εργασία στην οποία η προσωπική ευαισθησία και κινητοποίηση, η δυνατότητα επικοινωνίας και εγκαθίδρυσης θεραπευτικής σχέσης, η υπέρβαση των στερεοτυπικών αντιμετωπίσεων για τον χρήστη και η μεγάλη δέσμευση στον στόχο της απεξάρτησης αποτελούν απαραίτητα και όχι επιθυμητά προσόντα. Παράλληλα, πολλοί πρώην εξαρτημένοι, αξιοποιούνται σε θέσεις θεραπευτή προσφέροντας την γνώση της πραγματικότητας της εξάρτησης και αποτελώντας μοντέλα ρόλων για τους νυν εξαρτημένους Όλα αυτά αποτελούν ουσιαστικότατα και απαραίτητα προσόντα που δεν μπορεί να αποτιμηθούν εύκολα με όρους όπως αυτοί που ένα «γενικής χρήσης» σύστημα αξιολόγησης υποψηφίων αναγκαστικά προβλέπει. Το υπάρχον σύστημα του ΚΕΘΕΑ (για το οποίο μπορώ να εκφέρω γνώμη), παρά τις όποιες βελτιώσεις θα μπορούσε να δεχθεί στην κατεύθυνση της διασφάλισης των στόχων του Κειμένου Διαβούλευσης, κατάφερε ως τώρα να εντάξει στον Οργανισμό ένα προσωπικό υψηλότατου επιπέδου όπως κατά καιρούς η ίδια η Πολιτεία αναγνώρισε και τίμησε, χωρίς ποτέ να υπάρξουν ενστάσεις για αδιαφάνεια ή μεροληψία κομματικού ή άλλου χαρακτήρα. Πρόκειται για ένα σύστημα στο οποίο τα τυπικά προσόντα αποτελούν αναγκαίο αλλά όχι αρκετό κριτήριο, και το οποίο πέραν των συνεντεύξεων προβλέπει και επιτυχή ολοκλήρωση δίμηνης βιωματικής εκπαίδευσης και επτάμηνη δοκιμαστική σύμβαση (μαθητεία), πριν ολοκληρωθεί με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, ένα σύστημα που διασφαλίζει τις προϋποθέσεις που απαιτούντα για να ανταποκριθεί ένας εργαζόμενος στις απαιτήσεις της εργασίας αυτής. Ως εργαζόμενος του ΚΕΘΕΑ θα περίμενα από την νέα διακυβέρνηση να μεριμνήσει για το μείζον πρόβλημα της αναίτιας καθυστέρησης έγκρισης θέσεων από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, μια καθυστέρηση που χωρίς να τεκμηριώνεται από οικονομικούς λόγους (ο Οργανισμός τις είχε προβλέψει στους εγκεκριμένους προϋπολογισμούς του) θέτοντας τροχοπέδη στην ανάπτυξη των υπηρεσιών προς τους χρήστες και τις οικογένειες τους και σε απόγνωση το προσωπικό το οποίο καλείται να καλύψει όσα κενά δημιουργούν οι αποχωρήσεις. Αντί αυτού η συζήτηση ανοίγει για την διαδικασία και το ΚΕΘΕΑ αντιμετωπίζεται με την ίδια καχυποψία και ελεγκτική διάθεση όπως μηχανισμοί τους οποίους δικαίως η ελληνική κοινωνία εγκαλεί ως αδιαφανείς. Υπενθυμίζω, τέλος, ότι το ΚΕΘΕΑ αποτελεί από τον ιδρυτικό του Νόμο Αυτοδιοικούμενο Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου. Η αυτοδιοίκηση σημαίνει την δυνατότητα να ρυθμίζει την λειτουργία του με γνώμονα τους σκοπούς τους οποίους τάχθηκε να υπηρετεί, μακριά τόσο από κομματικούς εναγκαλισμούς όσο και από διαδικασίες απρόσωπες και ασαφείς, άρα αναξιοκρατικές και μη λειτουργικές.