Αρχική Νέο πλαίσιο για την ευζωία των ζώων συντροφιάς - Πρόγραμμα ‘‘ΆΡΓΟΣ’’Άρθρο 2 ΟρισμοίΣχόλιο του χρήστη ΦΙΛΟΖΩΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ | 16 Μαΐου 2021, 19:58
Υπουργείο Εσωτερικών Σταδίου 27, Αθήνα 10183 Τηλ.:2131364000, Email: info@ypes.gr email Υπευθύνου Προστασίας Δεδομένων (DPO): dpo@ypes.gr Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τασσόμαστε υπέρ των θέσεων της ΠΦΠΟ ΆΡΘΡΟ 22 Διοικητικές κυρώσεις http://www.opengov.gr/ypes/?p=7897 Να συμπληρωθεί στη διάταξη του άρθρου 22§4: «Κατά τη διαπίστωση της παράβασης αυτή βεβαιώνεται επί τόπου ή σε άλλο τόπο, σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο η ως άνω βεβαίωση δεν καθίσταται εφικτή στον τόπο διάπραξης» ως η Εγκύκλιος της ΕΛ.ΑΣ με τον τίτλο Βηματολόγιο/2016 επισημαίνει. Στο άρθρο 22§6 αναφέρεται ότι «Αν δεν προβληθούν αντιρρήσεις ή αν αυτές απορριφθούν, επιβάλλεται το πρόστιμο με απόφαση δημάρχου του δήμου στα όρια του οποίου τελέστηκε η παράβαση. Το πρόστιμο καταβάλλεται μειωμένο κατά το μισό εντός δέκα (10) ημερών από την κοινοποίηση της απόφασης επιβολής προστίμου στον παραβάτη. Αν παρέλθει άπρακτη η ανωτέρω προθεσμία, το πρόστιμο βεβαιώνεται στο σύνολό του από την ταμειακή υπηρεσία του δήμου και εισπράττεται σύμφωνα με τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (ν.δ. 356/1974 , Α` 90).». ΕΝΣΤΑΣΗ Η ύπαρξη – μεσολάβηση του εν λόγω σταδίου και μάλιστα χωρίς δικλείδες ασφαλείας, εκτιμάται ότι δεν έχει να συνεισφέρει οποιαδήποτε εγκυρότητα στην όλη διοικητική διαδικασία. Αντιθέτως, θα αποτελέσει τροχοπέδη στην έγκυρη και έγκαιρη επιβολή των διοικητικών κυρώσεων, καθόσον θα υπάρξουν δυστοκίες, καθυστερήσεις ή ακόμα και μη έκδοση των σχετικών αποφάσεων επιβολής, για ευνόητους λόγους. ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΤ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΝΙΣΕΙ ΟΤΙ ΕΝΩ Η ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΒΕΒΑΙΩΝΕ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΤΑ ΕΣΒΗΝΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ. ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΤΑΞΗ ΑΥΤΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ, ΑΠΛΑ ΘΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΕΙ ΕΩΣ ΚΑΙ ΜΗΝΕΣ Η ΘΑ «ΞΕΧΝΙΕΤΑΙ» Η ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΟΥ. ΠΡΟΤΑΣΗ Προτείνεται να τροποποιηθεί η διάταξη αυτή, παρέχοντας την αντίστοιχη εξουσιοδότηση στον προϊστάμενο της αρχής που το όργανο της βεβαίωσε το διοικητικό πρόστιμο που συνήθως είναι η ΕΛ.ΑΣ. ΒΕΒΑΙΩΣ ΤΟ ΠΡΟΣΤΙΜΟ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟ και θα διατίθεται για τις ανάγκες των αδέσποτων ζώων. Όμοια διαδικασία ακολουθείται π.χ. για τις παραβάσεις του Κώδικα οδικής Κυκλοφορίας, ήτοι νομοθέτημα που αρμόδιο για τη θέσπιση του είναι το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών, ενώ για την εφαρμογή του το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Αν για λόγους άλλους, η αρχική υπό διαβούλευση διάταξη θα πρέπει να διατηρηθεί, τότε στην περίπτωση αυτή να ορίζεται ο μέγιστος χρόνος των είκοσι (20) ημερών για την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιβολής του διοικητικού προστίμου από τον αρμόδιο Δήμαρχο, με ταυτόχρονη υποχρέωση κοινοποίηση της σχετικής απόφασης στην Υπηρεσία που βεβαιώνει την παράβαση, καθώς επίσης και ανάρτηση αυτής στο πρόγραμμα Δι@ύγεια. ΆΡΘΡΟ 23 ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ http://www.opengov.gr/ypes/?p=7896 2. β) Με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση της επιτροπής του άρθρου 7 μπορεί ένα ζώο να μην καταχωρείται στη ιστοσελίδα του δήμου και στην Πανελλήνια Πλατφόρμα Υιοθεσίας Αδέσποτων Ζώων Συντροφιάς. Ένσταση ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Να οριστούν ενδεικτικά κάποιοι τέτοιοι λόγοι για να γίνει σαφές. 3. Από τη δημοσίευση του παρόντος, επιτρέπεται η εγκατάσταση και η λειτουργία καταφυγίων αδέσποτων ζώων συντροφιάς σε δασικές εκτάσεις και δημόσιες χορτολιβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις των περ. α’ και β’ της παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 998/1979 (Α’ 289), εφόσον απέχουν έως πέντε (5) χιλιόμετρα από το άκρο οικισμού και υπάρχει ευχερής οδική πρόσβαση. Ένσταση ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Για τέταρτη φορά μπαίνει μια διάταξη περί βραχωδών εκτάσεων, και ενώ έχει αποσυρθεί μετά την κατακραυγή της φιλοζωικής κοινότητας. Αναρωτιόμαστε πώς συνάδουν οι εξαγγελίες για σύγχρονα, Ευρωπαϊκά κλπ. καταφύγια όταν αυτά είναι χτισμένα πάνω σε βραχώδεις περιοχές. Είναι μια τεράστια αντίφαση, και έξω από τις έννοιες «σεβασμό» και «ηθική». ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Ως η σχετική συνολική πρόταση που έχουμε αναφέρει άρθρο 7 για τα καταφύγια, τους Δήμους και την 5μελή επιτροπή. Σε περίπτωση, που το απευχόμαστε, δεν γίνει δεκτή η συνολική μας πρόταση για τους Δήμους, την 5μελή και τα καταφύγια, σε κάθε περίπτωση στο Άρθρο 23 προτείνουμε τα παρακάτω: Θα πρέπει να εξαλειφθεί το «βραχώδεις εκτάσεις». Επίσης να συμπληρωθεί ως εξής «…έως πέντε (5) χιλιόμετρα από το άκρο οικισμού όπως προσδιορίζεται ο οικισμός κάθε φορά από την πολεοδομία, και στις οποίες θα υπάρχει ευχερής οδική πρόσβαση, Ύδρευση, Αποχέτευση, Ηλεκτρικό Ρεύμα. 5. Τα μη δημοτικά ή μη διαδημοτικά καταφύγια δεν επιτρέπεται να επανατοποθετούν ζώα που φιλοξενούνται σε αυτά στο οικείο περιβάλλον από το οποίο περισυλλέχθηκαν. Ένσταση ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Γιατί να μην επιτρέπεται να επανατοποθετούνται μετά την απόφαση 5μελούς τα ζώα που φιλοξενούνται σε καταφύγια φιλοζωικών συλλόγων, σε προσωρινούς ιδιοκτήτες, αναδόχους ιδιώτες, σύμφωνα με τα όσα αναγράφονται στο οικείο άρθρο; 7. Απόφαση ευθανασίας για ζώα συντροφιάς που φιλοξενούνται σε καταφύγιο λαμβάνεται αποκλειστικά από με τη διαδικασία που προβλέπεται για τα αδέσποτα ζώα, όπως αυτή ορίζεται στις παρ. 7 και 8 του άρθρου 7, εκτός αν συντρέχουν, σύμφωνα με γνωμάτευση κτηνιάτρου, κτηνιατρικοί λόγοι που επιβάλλουν την άμεση ευθανασία. Ένσταση ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Να καταγραφούν ρητά οι κτηνιατρικοί λόγοι στο νόμο που επιβάλλουν κάτι τέτοιο, διαφορετικά ανοίγει ο δρόμος για αυθαίρετες ευθανασίες. Άρθρο 24 Ίδρυση και λειτουργία περιφραγμένων πάρκων σκύλων http://www.opengov.gr/ypes/?p=7895 1. Κάθε δήμος δύναται να κατασκευάζει και να λειτουργεί περιφραγμένα πάρκα σκύλων για την εξασφάλιση χώρου άσκησής τους. ΕΝΣΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Οι δήμοι δεν υποχρεώνονται να κατασκευάσουν πάρκα σκύλων σύμφωνα με το άρθρο 24 αφού ο νομοθέτης μένει στο «δύναται». ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού ΝΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΕΊ ΑΠΟΛΥΤΩΣ, ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΕΡΙ ΠΑΡΚΩΝ ΕΚΓΥΜΝΑΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΝΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΙΔΙΟΚΤΗΤΑ ΖΩΑ. ΗΔΗ ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΤΟ ΕΡΜΗΝΕΥΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ. Η ΛΕΞΗ «ΔΥΝΑΤΑΙ» ΝΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ «ΚΑΘΕ ΔΗΜΟΣ ΟΦΕΙΛΕΙ» Άρθρο 27 «Πρόσβαση σε παραλίες» http://www.opengov.gr/ypes/?p=7892 «1.Επιτρέπεται η πρόσβαση σκύλων σε μη οργανωμένες παραλίες, πάντοτε με χρήση λουριού, εντός και εκτός θάλασσας. 2.Στις οργανωμένες παραλίες, η πρόσβαση σκύλων, πάντοτε με χρήση λουριού, εντός και εκτός θάλασσας, επιτρέπεται μόνο εφόσον υπάρχει σχετική ευδιάκριτη ένδειξη, που έχει αναρτηθεί από τον νόμιμο υπεύθυνο εκμετάλλευσης της παραλίας.». ΕΝΣΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Η θετική πρόθεση του νομοθέτη για το κολύμπι των σκύλων αυτοκαταργείται με το ότι επιτρέπει στον καθένα που τοποθετεί μερικές ξαπλώστρες κλπ στην παραλία να αναρτά πινακίδα ότι απαγορεύεται το κολύμπι. Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ , να απαγορεύεται στις οργανωμένες παραλίες με εισιτήριο. Προτείνεται η τροποποίηση της διάταξης αυτή και συγκεκριμένα να ορίζεται ότι στις οργανωμένες παραλίες θα υπάρξει οριοθέτηση μέρους αυτών σε ποσοστό 20% για τη χρήση τους από τους κηδεμόνες ζώων συντροφιάς. Οι σχετικοί προς τούτο χώροι θα σημαίνονται κατάλληλα από τον νόμιμο υπεύθυνο εκμετάλλευσης της οργανωμένης παραλίας. Η προσέγγιση αυτή εδράζεται στην έννοια των κοινόχρηστων πραγμάτων κατά τον Αστικό Κώδικα. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 967 του Α.Κ. ορίζεται ότι: «Πράγματα κοινής χρήσης είναι ιδίως τα νερά με ελεύθερη και αέναη ροή, οι δρόμοι, οι πλατείες, οι αιγιαλοί, τα λιμάνια και οι όρμοι, οι όχθες πλεύσιμων ποταμών, οι μεγάλες λίμνες και οι όχθες τους». Σε κάθε περίπτωση, τα κοινόχρηστα πράγματα είναι εκτός οποιασδήποτε συναλλαγής, ανήκουν είτε στο δημόσιο (αιγιαλός – παραλία), είτε στους Ο.Τ.Α. (πάρκα – αλσύλλια), που είθισται να αναλαμβάνουν τη διαχείριση και την αξιοποίησή τους κατά τρόπο ώστε να μην αναιρείται η κοινή χρήση τους (άρθρο 970 του Α.Κ), καθώς επίσης και να προάγεται πρωτίστως το ιεραρχικά διαβαθμισμένο έννομο αγαθό της κοινής ωφέλειας του άρθρου 969 του Α.Κ. Επιπροσθέτως, κάθε πολίτης έχει το αναφαίρετο ατομικό δικαίωμα να χρησιμοποιεί ελεύθερα και ανεμπόδιστα τους κοινόχρηστους χώρους, εξουσία που απορρέει προδήλως από το αυτοτελές δικαίωμα της προσωπικότητας των διατάξεων των άρθρων 5§1 του Συντάγματος και 57 του Α.Κ., σε συνδυασμό με την κείμενη νομοθεσία περί αιγιαλού και παραλίας.