• Σχόλιο του χρήστη 'ΦΙΛΟΖΩΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ' | 16 Μαΐου 2021, 19:56

    Τασσόμαστε υπέρ των θέσεων της ΠΦΠΟ Άρθρο 28 «Μητρώο Παραβατών» http://www.opengov.gr/ypes/?p=7891 «Στο Μητρώο παραβατών της παρ. 24 του άρθρου 2 καταγράφονται όσοι έχουν καταδικαστεί τελεσίδικα για παράβαση των διατάξεων για τις οποίες επιβάλλονται ποινικές κυρώσεις σύμφωνα με τις παρ. 2, 3 και 5 του άρθρου 21. Οι εγγεγραμμένοι στο εν λόγω Μητρώο δεν γίνονται αποδεκτοί στο Εθνικό Μητρώο Ζώων Συντροφιάς ως ιδιοκτήτες ή ανάδοχοι ζώων συντροφιάς ή υπεύθυνοι νομικού προσώπου, ούτε επιτρέπεται να έχουν εθελοντική ή μη θέση από την οποία μπορούν να επηρεάσουν την ευζωία ενός ζώου, συμπεριλαμβανομένης της εργασίας σε καταφύγιο, τσίρκο, ζωολογικό κήπο ή κτηνοτροφική μονάδα, για περίοδο τουλάχιστον δέκα (10) ετών από την τελεσίδικη ποινική καταδίκη, εκτός αν η επιβληθείσα ποινή έχει μεγαλύτερη διάρκεια. Σε περίπτωση αμετάκλητης αθωωτικής απόφασης, η εγγραφή διαγράφεται.». ΕΝΣΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Το παράδοξο σε αυτήν την περίπτωση είναι ότι τα τσίρκο με ζώα στην Ελλάδα απαγορεύονται από το 2012 συνεπώς ποιός ο λόγος της αναφοράς σε αυτά. Επίσης, η απαγόρευση της εθελοντικής εργασίας σε χώρο με ζώα στερεί από τα δικαστήρια το δικαίωμα να ορίσουν ποινή στην οποία ο καταδικασθείς θα παρέχει υποχρεωτικά εθελοντική εργασία, π.χ. σε κυνοκομείο ως κοινωφελή εργασία. ΠΡΟΤΑΣΗ Από την φράση «συμπεριλαμβανομένης της εργασίας σε καταφύγιο, τσίρκο, ζωολογικό κήπο ή κτηνοτροφική μονάδα,» ΝΑ ΦΥΓΕΙ Η ΛΕΞΗ ΤΣΙΡΚΟ, ΑΦΟΥ ΤΣΙΡΚΟ ΜΕ ΖΩΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Η λέξη αυτή, σε συνδυασμό με τον ορισμό του τσίρκο στο άρθρο 2 αφήνει περιθώρια παρερμηνειών της λέξης τσίρκο παρά την διάταξη του άρθρου 14. ΆΡΘΡΟ 29 ΚΙΝΗΤΡΑ http://www.opengov.gr/ypes/?p=7890 Οι δήμοι δύνανται, με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, να παρέχουν κίνητρα, προκειμένου να ενθαρρύνουν τη σήμανση και καταχώριση στο ΕΜΖΣ των σκύλων και των γατών, τη στείρωσή τους, καθώς και την υιοθεσία αδέσποτων ζώων, είτε α) μέσω διατακτικών («voucher») στους δημότες ή/και κατοίκους τους ή άλλων αντίστοιχων κινήτρων είτε β) με μείωση των δημοτικών τελών ανά έτος κατά ανώτατο ποσοστό έως δέκα τοις εκατό (10%) για τους ιδιοκτήτες στειρωμένων, σημασμένων και καταχωρημένων στο ΕΜΖΣ ζώων. ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Οι Δήμοι «ΥΠΟΧΡΕΟΥΝΤΑΙ» ΚΑΙ ΟΧΙ «δύνανται». ΆΡΘΡΟ 31 Πιστοποίηση επαγγελματικής επάρκειας εκπαιδευτών σκύλων http://www.opengov.gr/ypes/?p=7888 Η επαγγελματική επάρκεια των εκπαιδευτών σκύλων πιστοποιείται από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού, σύμφωνα με τον ν. 4763/2020 (Α’ 254). ΕΝΣΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Απολύτως ασαφές. ΠΡΟΤΑΣΗ Να προστεθεί ότι εντός το αργότερο ενός 6μήνου από τη δημοσίευση του παρόντος θα εκδοθεί ΚΥΑ ΜΑΖΊ ΜΕ ΤΟ Υπουργείο Παιδείας που θα καθορίζει τις προϋποθέσεις άσκησης του επαγγέλματος αυτού. Είναι γνωστό ότι μέχρι σήμερα ο καθένας κάνοντας μόνο έναρξη επαγγέλματος, χωρίς ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ, ούτε καν να απαιτείται να έχει τελειώσει το λιγότερο την β΄θμια εκπαίδευση να ασχολείται με συναισθανόμενα απολύτως πλάσματα, γεγονός απαράδεκτο. Θα πρέπει να θεσπιστεί το εκπαιδευτικό ίδρυμα στο οποίο θα φοιτά για να γίνει εκπαιδευτής ζώων συντροφιάς. ΑΡΘΡΟ 32 Εκπαίδευση Σωμάτων Ασφαλείας http://www.opengov.gr/ypes/?p=7887 Στο πρόγραμμα σπουδών της Σχολής Αξιωματικών και της Σχολής Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας, καθώς και της Σχολής Δοκιμών Λιμενοφυλάκων περιλαμβάνεται εκπαίδευση σχετικά με την προστασία της ευζωίας των ζώων συντροφιάς. ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Πολύ θετικό άρθρο. Ειδικότερα προτείνουμε, Την ένταξη στον κύκλο σπουδών της Σχολής Αξιωματικών, της Σχολής Αστυφυλάκων και του Τμήματος Επαγγελματικής Μετεκπαίδευσης Ανθυπαστυνόμων (Τ. Ε. Μ. Α.) της Ελληνικής Αστυνομίας, το μάθημα με θέμα: «Θέματα Προστασίας Ζώων – Ειδικοί Ποινικοί Νόμοι». Η εν λόγω θεματική ενότητα θα απαρτίζεται συνολικά από οκτώ (8) επιμέρους διδακτικές υποενότητες και με τις αντίστοιχες διδακτικές ώρες, ως ακολούθως: Περιβαλλοντική Ηθική και Οικολογία Το νομικό καθεστώς των ζώων υπό το πρίσμα του Εθνικού και Ενωσιακού Δικαίου, Ζώα ενδημικά – Άγριας ζωής, Προστασία Περιβάλλοντος – Πράσινη Εγκληματολογία, Παραγωγικά – Οικόσιτα ζώα, Η σχέση του ανθρώπου με τα ζώα και ο δεσμός που αναπτύσσεται μεταξύ τους, Δεσποζόμενα – Αδέσποτα ζώα συντροφιάς. Δικαιώματα – υποχρεώσεις, Η συνάφεια ανάμεσα στην κακοποίηση ζώων, την ενδοοικογενειακή ή άλλη μορφή διαπροσωπικής βίας και εγκληματικότητας. Οι διδάσκοντες θα πρέπει να είναι επιστήμονες κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου ή πτυχίου στην ηθική, το δίκαιο και την ευζωία των ζώων. ΑΡΘΡΟ 33 ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ http://www.opengov.gr/ypes/?p=7886 ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Παγκοσμίως ο κατ’ εξοχήν πυλώνας προστασίας και δικαιωμάτων ζώων είναι ο φιλοζωικοί οργανισμοί. Μόνο στην Ελλάδα επαγγελματικοί φορείς με αντικείμενο τα ζώα θεωρούνται και φορείς προστασίας τους. Ο αριθμός των εκπροσώπων των φιλοζωικών οργανώσεων να είναι 2 και ένας ο εκπρόσωπος της ΚΕΔΕ. ΆΡΘΡΟ 34 Υπεύθυνος για θέματα ζώων συντροφιάς – Διαδικασία τροποποίησης του Οργανισμού της Εσωτερικής Υπηρεσίας των δήμων http://www.opengov.gr/ypes/?p=7885 1.Κάθε δήμος οφείλει να ορίζει υπάλληλο ή αντιδήμαρχο ή εντεταλμένο σύμβουλο υπεύθυνο για θέματα ζώων συντροφιάς, επιφορτισμένο να μεριμνά για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων. 2. Κατ’ εξαίρεση του άρθρου 10 του ν. 3584/2007 (Α΄143) και ειδικά για τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τον παρόντα, η τροποποίηση του Οργανισμού της Εσωτερικής Υπηρεσίας των δήμων εγκρίνεται από την Οικονομική Επιτροπή κατόπιν εισήγησης της εκτελεστικής επιτροπής. Η γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου παρέχεται εντός ενός (1) μηνός από όταν ζητηθεί, άλλως τεκμαίρεται η σύμφωνη γνώμη του. ΕΝΣΤΑΣΗ Οι τραγικές καταστάσεις που βιώνουμε τόσα χρόνια από την αρμοδιότητα των Δήμων για τα αδέσποτα σε πολύ μεγάλο βαθμό οφείλονται στην παντελή σε συντριπτικό ποσοστό έλλειψη φιλοζωικής κουλτούρας από τους αρμόδιους Αντιδημάρχους και διοικητικούς υπαλλήλους. ΠΡΟΤΑΣΗ Η υπηρεσία ή διεύθυνση του Δήμου στην οποία θα υπάγεται το θέμα των αδέσποτων θα είναι ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ είτε η Διεύθυνση Πολιτισμού είτε η Διεύθυνση Παιδείας και καμία άλλη. Είναι ίσως αυτό μια ασφαλιστική δικλείδα για την σε ανεκτά πλαίσια φιλοζωική αντίληψη και κουλτούρα των παραπάνω αρμοδίων. Άρθρο 36 Αναφορά περιστατικών κακοποίησης ζώων http://www.opengov.gr/ypes/?p=7883 Για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης δύναται να αναπτυχθεί ψηφιακή εφαρμογή και ιστοσελίδα, καθώς και να ορισθεί σχετικός πενταψήφιος τηλεφωνικός αριθμός στο αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, για την αναφορά περιστατικών κακοποίησης ζώων, καθώς και κάθε παράβασης του παρόντος. Οι καταγγελίες δύναται να είναι και ανώνυμες. Όταν η καταγγελία είναι ανώνυμη, διερευνάται μόνο εφόσον περιέχει συγκεκριμένα στοιχεία που παρέχουν βάση για τη διερεύνησή της, άλλως τίθεται στο αρχείο. ΕΝΣΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Παρά τις δεσμεύσεις ο νομοθέτης αφήνει απλώς ανοιχτό το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί πλατφόρμα και τηλεφωνικός πενταψήφιος αριθμός υπό την εποπτεία της Ελληνικής Αστυνομίας, ειδικά για καταγγελίες σχετικά με τον νόμο αυτό και την κακοποίηση ζώων. ΠΡΟΤΑΣΗ Για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση περιστατικών κακοποίησης ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ δημιουργείται 5ψηφιος αριθμός καταγγελιών Για την σωστή λειτουργία του 5ψήφιου αυτού αριθμού, που λογικά θα παραπέμπει στις κατά τόπους ελεγκτικές Αρχές, θα πρέπει να προβλεφθεί στο παρόν σχέδιο νόμου και να εξειδικευτεί με σχετική ΚΥΑ, η δημιουργία σε κάθε νομό ομάδας καταγγελιών και προστασίας των ζώων, που σκοπό θα έχει την σωστή ενημέρωση των πολιτών για την κείμενη για τα ζώα νομοθεσίας, την εφαρμογή της από τα αστυνομικά όργανα και την αντιμετώπιση οποιασδήποτε υπόθεσης ή συμβάντος, που σχετίζεται με περιστατικά ενεργητικής ή παθητικής κακοποίησης κάθε είδους ζώου. ΔΕΎΤΕΡΗ ΠΡΟΣΘΉΚΗ. Με ΚΥΑ των Υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Εσωτερικών εντάσσονται στην Αντεγκληματική Πολιτική της ΕΛ.ΑΣ οι υποθέσεις κακοποίησης ζώων, διαφορετικά όλο αυτό είναι δώρο άδωρο και χωρίς κανένα πρακτικό αντίκρισμα. ΜΕΡΟΣ Β’ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΙΚΕΣ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ, ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ Άρθρο 39 Εξουσιοδοτικές διατάξεις http://www.opengov.gr/ypes/?p=7880 παρ 3. Με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, ύστερα από γνώμη της Επιτροπής του άρθρου 33, δύνανται να μετατεθούν οι ημερομηνίες εκκίνησης της υποχρέωσης στείρωσης και της έναρξης επιβολής του οικείου προστίμου που προβλέπονται στο άρθρο 5, να καθορίζονται εξαιρέσεις από τα παραπάνω ανάλογα με τον δήμο κατοικίας του ιδιοκτήτη ή τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ζώου, όπως ενδεικτικά για σκύλους εργασίας ή ζώα που διαθέτουν γενεαλογικό χάρτη (Pedigree) ή ανήκουν σε αναγνωρισμένες αυτόχθονες ελληνικές φυλές) καθώς και να τίθενται όροι και περιορισμοί για την ενδεχόμενη αναπαραγωγή των θηλυκών σκύλων και γατών. Με την ίδια απόφαση μπορούν να καθορίζονται εξαιρέσεις από την υποχρέωση στείρωσης για ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς που αποδεδειγμένα εκτρέφουν σκύλους ή γάτες χωρίς να αποβλέπουν στο κέρδος, καθώς και ο τρόπος πιστοποίησης των εν λόγω ιδιοκτητών. ΕΝΣΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Στο άρθρο 39 διαβάζουμε ποιοι εξαιρούνται από την υποχρεωτική στείρωση και δεν είναι τελικά μόνο οι ιδιοκτήτες σοβαρά άρρωστων ή υπερήλικων ζώων, καθώς ο αρμόδιος υπουργός μπορεί να ορίζει ό,τι θέλει με απόφαση του εξαιρώντας τα ζώα εργασίας (δηλαδή του ποιμενικούς σκύλους βασική πηγή παραγωγής αδέσποτων, ρατσάτα κ.ά., αυτόχθονες φυλές) ενώ εξαιρεί ακόμα και τους ερασιτέχνες εκτροφείς, επειδή όπως αναφέρει δεν το κάνουν για το κέρδος! Από το απαράδεκτο άρθρο, παρ 3, που καταργεί στην ουσία την υποχρεωτικότητα της στείρωσης, το λιγότερο που πρέπει είναι να αφαιρεθεί ΤΕΛΕΙΩΣ. ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΔΕ ΤΩΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ εξαίρεση για κανένα λόγο ποιμενικών και κυνηγετικών σκύλων. Αφήνει ανοιχτή την πόρτα να μην στειρώνουν τα κατοικίδια τους σε αυτούς που έχουν τεράστια ευθύνη για το χάλι των αδέσποτων. Η θα κάνετε νόμιμους τους ερασιτέχνες εκτροφείς, με κανόνες, άδεια κλπ ή σταματήστε αυτό το χάος που δημιουργεί το άρθρο αυτό. Όποιος θέλει να εκτρέφει τις αυτόχθονες φυλές ή και άλλες να του δώσετε το δικαίωμα εκτροφής, να παίρνει άδεια, να τηρεί προϋποθέσεις κλπ που θα ορίσετε με Υ.Α. Να είναι νόμιμος. Αυτή η διγλωσσία «και με τον χωροφύλαξ και με τον αστυφύλαξ» είναι το λιγότερο απαράδεκτη. ΠΡΟΤΑΣΗ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡ 3 ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 39 που καταργεί στην ΠΡΑΞΗ την υποχρεωτικότητά της και μάλιστα σε αυτούς που ευθύνονται σε συντριπτικό ποσοστό για τα αδέσποτα, κτηνοτρόφους και κυνηγούς. Η κακοποίηση ζώων από «επαγγελματίες» εκπαιδευτές στη χώρα μας είναι γεγονός καθώς καθένας είναι ό,τι δηλώσει. Δυστυχώς ο νομοθέτης αφήνει τελείως ανοιχτό το θέμα της επάρκειας και ορίζει στο άρθρο 39 ότι δεν δημιουργείται πλατφόρμα καταγγελιών ή πενταψήφιος αριθμός από την ΕΛ.ΑΣ. Όσο για την κατάργηση του θεσμού του ερασιτέχνη εκτροφέα σε άλλο άρθρο του παρόντος νομοσχεδίου που ταυτόχρονα στο άρθρο αυτό την αναιρείτε δημιουργώντας ένα χάος στη πράξη, είναι προτιμότερο να θεσπίσετε όρους, προϋποθέσεις, αδειοδότηση κλπ της ερασιτεχνικής εκτροφής παρά να οδηγηθούμε στην πλήρη ασυδοσία της κατάστασης. Αν δε, κάτι θέλετε να καταργήσετε αυτό να είναι οι επαγγελματίες εκτροφείς με την κατάσταση τύπου puppy mills που εκτρέφουν τα ζώα τους ή στη λιγότερη των περιπτώσεων ορίστε συγκεκριμένες προϋποθέσεις για την ευζωία των ζώων–μηχανών αναπαραγωγής στην Υ.Α, την οποία θα πρέπει να εκδώσετε το αργότερο εντός 2 μηνών από την δημοσίευση του νόμου για να μην έχουμε επανάληψη των ενεργειών του ΥΠΑΑΤ, που δεν την εξέδωσε ΠΟΤΕ. ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Η δική μας πρόταση είναι να ακολουθηθεί το μοντέλο της Σλοβακίας, που σταμάτησε την εκτροφή κάθε είδους για 5 χρόνια, απορροφήθηκαν όλα τα αδέσποτα των κυνοκομείων τους αλλά και τα εκτός αυτών και μετά επανέφεραν την εκτροφή. Άρθρο 41 Τελικές και καταργούμενες διατάξεις http://www.opengov.gr/ypes/?p=7878 ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΦΠΟ – Ζωοφιλική Ομοσπονδία Σωματείων Αττικής και Σαρωνικού Με το άρθρο 41§2 παρ. θ΄ καταργείται το άρθρο 55 του ν. 4745/2020, το οποίο προέβλεπε ποινικές κυρώσεις στους παραβάτες των αξιόποινων πράξεων του ν. 1197/1981 που παραμένει σε ισχύ. Κατόπιν τούτου, προκειμένου να μην καταστεί κενός ποινικών κυρώσεων ο ν. 1197/1981, προτείνεται η ένταξη των αξιόποινων πράξεων που διαλαμβάνονται σε αυτόν στις κυρωτικές διατάξεις του άρθρου 21§2 του υπό διαβούλευση νόμου. Να θεσπιστούν σχετικές ποινικές και διοικητικές κυρώσεις σε βάρος του οριζόμενου από τον οικείο Δήμο υπαλλήλου ή αντιδημάρχου ή εντεταλμένου συμβούλου, υπεύθυνου για θέματα ζώων συντροφιάς, που παραλείπει ή αμελεί για την εύρυθμη υλοποίηση του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων. Email